ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Litoralul românesc conduce în topul destinaţiilor de care turiştii au fost dezamăgiţi vara aceasta

27 Septembrie 2022   |   AGERPRES

Atunci când vine vorba de zonele în care au găsit cele mai bune unităţi de cazare, cu cel mai eficient raport calitate/preţ, turiştii au menţionat frecvent Maramureş, Bucovina şi regiunea Transilvaniei (cu judeţele Braşov, Sibiu, Harghita şi Covasna în mod special).

 
 
Litoralul românesc conduce în topul destinaţiilor de care turiştii au fost dezamăgiţi vara aceasta, la polul opus situându-se Maramureş, Bucovina şi Transilvania, ca fiind cele mai primitoare zone ale României, potrivit unui sondaj realizat de o platformă hotelieră online.

"După o vară plină, lipsită de restricţii, care a adus cifrele turismului naţional la nivelul de dinainte de pandemie, rezultat la care a contribuit semnificativ şi emiterea voucherelor de vacanţă de către Guvernul României, a venit momentul să tragem concluziile de final de sezon. Potrivit unui sondaj realizat de platforma hotelieră online Travelminit.ro, românii spun că au fost primiţi cu cea mai mare ospitalitate în Maramureş şi Bucovina (zone votate de 22,7% dintre respondenţi), în Transilvania (zonă votată de 20,9% dintre respondenţi) şi în Banat (cu 20,1% dintre respondenţi). Acestea sunt, de altfel, şi regiunile în care turiştii au găsit cele mai bune condiţii de cazare din România, semn că turismul local este în plină dezvoltare şi că investiţiile în el aduc rezultate. La polul opus, litoralul românesc conduce în topul destinaţiilor de care turiştii au fost dezamăgiţi vara aceasta", potrivit unui comunicat al Travelminit, realizatorul sondajului.

Atunci când vine vorba de zonele în care au găsit cele mai bune unităţi de cazare, cu cel mai eficient raport calitate/preţ, turiştii au menţionat frecvent Maramureş, Bucovina şi regiunea Transilvaniei (cu judeţele Braşov, Sibiu, Harghita şi Covasna în mod special). De altfel, acestea sunt zonele în care au fost întâmpinaţi cu ospitalitate şi în care s-au bucurat de atmosferă, de experienţe autentice, de amabilitatea personalului.

Potrivit sondajului Travelminit, în ceea ce priveşte tarifele, turiştii au observat creşteri mari şi foarte mari în comparaţie cu anul trecut la cazare, mâncare, servicii wellness, atracţii turistice şi transport. Cât despre bugetul alocat unui sejur în România, situaţia stă în felul următor: 70,5% dintre respondenţi ar aloca între 150 şi 300 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, 19,4% ar aloca sub 150 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, 8,6% ar aloca între 300 şi 500 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, în timp ce doar 1,4% ar cheltui peste 500 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă.

În ceea ce priveşte factorii care îi determină pe turişti să aleagă o cazare în detrimentul alteia, pe prima poziţie se află aspectul general al camerei şi al unităţii. Urmează preţul, poziţionarea cazării (cât mai aproape de obiectivele de interes), facilităţile oferite de unitate, serviciile suplimentare incluse în pachet (acces la SPA, la sala de fitness etc.), dar şi condiţiile flexibile de rezervare.

La capitolul dezamăgiri, respondenţii au trecut preţurile pe prima poziţie, o dovadă în plus a faptului că majorările din ultima perioadă au stârnit multă nemulţumire în rândul turiştilor. Pe lista aspectelor de care au fost dezamăgiţi se află şi atitudinea personalului, aspectul camerelor, condiţiile precare de igienă, meniul restaurantelor, dar şi lipsa locurilor de parcare.

Prin sondajul realizat în rândul turiştilor, echipa Travelminit a încercat de asemenea să afle direct de la sursă care sunt criteriile care i-ar putea convinge pe români să călătorească mai mult în România, ce ar putea face jucătorii din industrie pentru a încuraja vacanţele locale.

"Aşa cum era de aşteptat, prima opţiune (votată de peste 74% dintre respondenţi) a fost ajustarea preţurilor la salariile din România, astfel încât turiştii să îşi permită mai des concedii în ţară. De asemenea, aceştia îşi mai doresc oferte de cazare care să includă mai multe facilităţi şi servicii în acelaşi preţ, investiţii în infrastructură şi în unităţile de cazare, o mai bună pregătire a personalului, dar şi conceperea unui meniu inedit", a reieşit din sondaj.

Feedback-ul este, la rândul lui, extrem de important în procesul de îmbunătăţire a serviciilor din turism. Potrivit sondajului Travelminit, 62,6% dintre respondenţi lasă un review de fiecare dată când călătoresc în România, 28,4% lasă review dacă au fost mulţumiţi de cazare, 6,5% lasă un review dacă au fost dezamăgiţi, în timp ce doar 2,5% susţin că nu lasă niciodată review. Nu în ultimul rând, 93,9% dintre ei sunt de părere că recenziile lăsate contribuie la îmbunătăţirea serviciilor din industria turismului.

"Chiar dacă vara şi perioada concediilor se apropie de final, Travelminit doreşte în continuare să-i încurajeze pe turişti să călătorească în România. Astfel, pentru sezonul de toamnă, am pregătit deja campania Promoţii Outlet, cu reduceri la cazări din toată România, pe promoţii.travelminit.ro, disponibile până pe 30 septembrie. Avem numeroase oferte pentru un sejur de relaxare, în special la munte şi în staţiunile balneare, destinaţii de top pentru toamnă cu începând de la 290 lei/pachet", a declarat Rita Szilveszter, online marketing expert Travelminit.ro.

Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţă rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul Travelminit conţine 7.500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platforma şi acoperă o gama largă de cazare în toată ţară (litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari), fiind lider pe piaţă rezervărilor cu card de vacanţă. În 2021, Travelminit raportează 13,5 milioane de euro vânzări în România şi 16 milioane de vizite pe platformă.

Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 150 milioane de euro şi peste 350 de angajaţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6907 / 17973
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...