Parlamentul European a iniţiat procedura de urgenţă pentru a accelera adoptarea adeverinţei electronice verzi până în iunie
25 Martie 2021
AgerpresÎn timpul dezbaterii în plen de miercuri, marea majoritate a eurodeputaţilor au sprijinit crearea rapidă a adeverinţei electronice verzi, care urmăreşte să faciliteze circulaţia sigură şi liberă în interiorul UE pe durata pandemiei de COVID-19.
Eurodeputaţii au decis joi să accelereze aprobarea adeverinţei electronice verzi, care ar urma să permită circulaţia sigură şi liberă pe durata pandemiei, pentru a facilita adoptarea sa până în vară, informează un comunicat al Parlamentului European.
Cu 468 de voturi pentru, 203 împotrivă şi 16 abţineri, eurodeputaţii au decis asupra iniţierii procedurii de urgenţă, prevăzută la articolul 163 din Regulamentul de procedură, care permite o adoptare mai rapidă a propunerilor Comisiei Europene, cu respectarea deplină a prerogativelor sale democratice.
În timpul dezbaterii în plen de miercuri, marea majoritate a eurodeputaţilor au sprijinit crearea rapidă a adeverinţei electronice verzi, care urmăreşte să faciliteze circulaţia sigură şi liberă în interiorul UE pe durata pandemiei de COVID-19.
Potrivit propunerii CE, aceasta ar include informaţii cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19, la un rezultat negativ la testul COVID-19, precum şi informaţii privind orice infecţie anterioară cu COVID-19. Mai mulţi vorbitori au subliniat necesitatea de a avea garanţii solide în materie de protecţie a datelor cu caracter personal şi medical şi au subliniat că nu trebuie discriminate persoanele care nu au fost vaccinate, se mai precizează în comunicat.
Plenul PE va adopta mandatul de negociere cu Consiliul UE, care poate include amendamente la propunerea CE, în cursul următoarei sesiuni plenare din 26-29 aprilie. Comisia pentru libertăţi civile (LIBE), responsabilă de dosar din partea PE, va putea solicita ca mandatul să îi fie încredinţat, pentru a începe discuţiile. Rezultatul negocierilor dintre colegiuitori va trebui aprobat atât de PE, cât şi de Consiliul UE.
"Avem nevoie de adeverinţa electronică verde pentru a ne restabili încrederea în spaţiul Schengen, continuând totodată lupta împotriva pandemiei de COVID-19. Adeverinţa nu poate fi o condiţie prealabilă pentru libera circulaţie, deoarece aceasta este un drept fundamental în Uniunea Europeană şi nu poate conduce la discriminare. Datele cetăţenilor trebuie să fie în siguranţă şi doar datele necesare ar trebui incluse în adeverinţă", a declarat după vot preşedintele Comisiei LIBE, spaniolul Juan Fernando Lopez Aguilar (S&D).
CE a prezentat pe 17 martie o propunere de regulament privind o adeverinţă electronică verde pentru a facilita libera circulaţie în UE şi o propunere conexă privind resortisanţii ţărilor terţe a căror şedere sau reşedinţă pe teritoriul statelor membre ale UE este legală în timpul pandemiei de COVID-19.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 13481 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...