ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa auto a crescut cu 9,3% în primele zece luni. Peste 167.400 de autovehicule noi, comercializate în România

15 Noiembrie 2019   |   AGERPRES

Topul pe mărci, incluzând atât autoturisme, cât şi autovehicule comerciale, este condus de Dacia - cu 47.199 de unităţi, urmată de către Volkswagen (14.294) şi Renault (13.895).

 
 
Vânzările de autovehicule noi au crescut în România cu 9,3%, în primele zece luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, până la un volum de 167.401 de unităţi, dintre care 144.406 sunt autoturisme, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), publicate vineri.

Pe de altă parte, cât priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), din ianuarie şi până la finele lunii octombrie a acestui an, au fost înmatriculate 370.987 de unităţi, cu 5% mai puţine decât în 2018, pe fondul unei structuri de vârstă îmbunătăţită, respectiv cu scăderi importante pe segmentul celor mai vechi de 12 ani.

Conform datelor centralizate de APIA, în continuare, în România, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice (56% din totalul achiziţiilor de autoturisme din primele zece luni ale lui 2019), dar numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în intervalul de analiză este cu 24,1% mai mare la nivel comparativ (63.029 de unităţi).


În contextul în care, în luna octombrie 2019, se consemnează un volum al vânzărilor în creştere, de 6,4%, faţă de luna similară a anului trecut, în primele zece luni din acest an se înregistrează o creştere generală a pieţei cu 9,3%, pe un volum total de 167.401 de unităţi. Din acestea, 144.406 sunt autoturisme care, pe ansamblul perioadei, înregistrează o creştere de 11,7%, respectiv 22.995 de vehicule comerciale, în scădere cu 3,5%.

Topul pe mărci, incluzând atât autoturisme, cât şi autovehicule comerciale, este condus de Dacia - cu 47.199 de unităţi, urmată de către Volkswagen (14.294) şi Renault (13.895). Tot Dacia conduce în ierarhia de la categoria "Autoturisme", cu 44.773 de unităţi, iar Ford (3.082 unităţi) pe segmentul de vehicule comerciale uşoare.

Potrivit sursei citate, Dacia este pe primul loc şi la mărci, cu cele 44.773 de unităţi (31% cotă de piaţă). Urmează Volkswagen - cu 12.538 unităţi (8,7% cotă de piaţă), Renault (12.278 de unităţi şi 8,5% din total piaţă), Skoda (11.695 de unităţi şi 8,1% cotă de piaţă) şi Ford (9.450 de unităţi şi 6,5% cotă de piaţă).

Pe modele, cu cele 17.793 unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut, în primele zece luni din 2019, urmat de Dacia Duster cu 10.827 unităţi, Dacia Sandero (10.077), Renault Clio (5.143) şi Skoda Octavia (4.576).

"În funcţie de tipul de combustibil al achiziţiilor de autoturisme, o primă remarcă ar fi aceea că în luna octombrie, atât autoturismele cu motoare pe benzină cât şi cele diesel au cedat procente celor cu combustibili alternativi. Cu toate acestea, după 10 luni, autoturismele pe benzină continuă să deţină un procent de 71,0% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau în aceeaşi perioadă din 2018 (61,5%). Dintre primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 7 mărci şi respectiv 8 modele au o pondere în vânzări cu motorizări pe benzină peste această medie. Pe de altă parte, în octombrie, ponderea motorizărilor diesel a crescut cu 0,7 pp faţă de cota avută în luna septembrie, iar trendul pe care îl remarcăm în acest an (începând cu luna aprilie), este unul crescător, ceea ce arata o posibilă consolidare în lunile următoare. In acest context, ponderea la care ajung autoturismele cu motoare diesel după 10 luni din 2019 este 25,4% din total, 8 mărci şi respectiv, 8 modele având o pondere a vânzărilor de autoturisme peste acest procent. În schimb, la categoria vehicule comerciale uşoare, ponderea motorizărilor diesel reprezintă 96,8% din total", se arată în analiza producătorilor şi importatorilor de autoturisme.

La capitolul eco, autoturismele "verzi" (electrice şi hibride) au înregistrat, la zece luni, o creştere semnificativă de volum, până la 5.283 de unităţi, faţă de 3.509 de exemplare, în 2018, aceeaşi perioadă. Astfel, ponderea acestor autoturisme în ansamblul pieţei a ajuns la 3,7% în acest an, în comparaţie cu 2,7% raportat anul trecut.

Statistica APIA relevă faptul că, pe subcategorii, se consemnează un salt de 143,3% (2,4 ori) la autoturismele full electrice şi o creştere de 19,7% la cele plug-in. Pe de altă parte şi autoturismele hibride înregistrează o creştere de 37,1%. "În acest context, trebuie remarcată şi în acest an evoluţia foarte bună a Programului "Rabla Plus" şi în acest an, numărul de autoturisme electrice (full sau plug-in) achiziţionate prin program fiind de circa 3,3 ori mai mare decât cel consemnat la sfârşitul lunii octombrie 2018. Un alt aspect important de semnalat este faptul că în primele 10 luni ale acestui an au fost livrate cu circa 50% mai multe autoturisme cu încărcare electrică decât în întreg anul trecut, de la 987 de unităţi la 1.498 de unităţi", se menţionează în comunicatul de presă al APIA.

În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia după 10 luni din 2019 se prezintă astfel: România - o pondere de 31%, Germania - de 17,1%, Cehia - cu 10,6%, Turcia - de 10% şi Spania - de 8,4%. Comparativ cu perioada similară din 2018, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă s-au majorat cu 9,8%, în timp ce importurile au crescut cu 12,6%, notează APIA.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16017 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...