ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa auto din România a scăzut la nouă luni cu peste 32%;vânzările de autoturisme ecologice, în creştere (APIA)

13 Octombrie 2020   |   Agerpres

În acelaşi timp, pentru prima dată în acest an, în luna septembrie se consemnează o creştere semnificativă a înmatriculărilor de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse şi autobuze), comparativ cu luna similară a anului trecut (+72,8%).

 
 
Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 32,3% în primele nouă luni ale anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, însă vânzările de autoturisme "verzi" şi-au continuat trendul ascendent, cu un salt de 8,6%, reiese din datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).
 
În acelaşi timp, pentru prima dată în acest an, în luna septembrie se consemnează o creştere semnificativă a înmatriculărilor de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse şi autobuze), comparativ cu luna similară a anului trecut (+72,8%).
 
Potrivit sursei citate, topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus, la nouă luni, de Dacia, cu 27.693 unităţi, urmată de Volkswagen (7.733), Renault (7.514), Ford (6.674), Skoda (6.615) şi Hyundai (5.119).
 
La nivelul lunii septembrie 2020, autoturismele (care reprezintă circa 85% din total) au înregistrat un volum de 10.778 de unităţi, cu 81,8% mai mare decât în luna similară din 2019, în timp ce după primele nouă luni, totalul ajunge la 83.628 de unităţi, în scădere 31,8% în raport cu perioada similară din anul precedent.
 
Datele APIA relevă că, în intervalul ianuarie - septembrie 2020, cel mai bine s-a vândut Dacia - cu 26.149 de unităţi (-29,6% faţă de 2019, cotă de piaţă 31,3%). Pe locurile următoare se clasează Skoda - cu 6.615 de unităţi (-31,1% şi o cotă 7,9%), Volkswagen - cu 6.569 de unităţi (-20,7% şi o cotă 7,9%), Renault - cu 6.299 de unităţi (-39,8% şi o cotă 7,5%) şi Hyundai - cu 5.119 de unităţi (-14,5%, cotă de piaţă 6,1%).
 
Totodată, pe modele, cu cele 12.133 de unităţi înmatriculate din ianuarie şi până în septembrie, Dacia Logan este pe primul loc, dar în scădere cu 39,8%, comparativ cu cifrele de anul trecut, urmată de Dacia Sandero (6.475 unităţi, -0,6%), Dacia Duster (6.019 unităţi, -26,9%), Renault Clio (2.747 unităţi, -37,1%) şi Skoda Octavia (2.241 unităţi, -40,3%).
 
În funcţie de tipul de combustibil, în luna septembrie a acestui an, ponderea autoturismelor diesel rămâne la un nivel redus (21,2%) deşi, pe ansamblul perioadei, acestea înregistrează o creştere a cotei de piaţă, respectiv 27%, comparativ cu 26%, cât se înregistra în 2019. La rândul lor, autoturismele pe benzină consemnează o scădere de 3,3 puncte procentuale pe ansamblul primelor nouă luni ale anului 2020, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, însă deţine cea mai mare pondere în piaţă, respectiv 66,6% din total.
 
La capitolul autoturismelor electrice 100%, hibride plug-in şi hibride, după primele nouă luni ale anului, se înregistrează un volum în creştere de 8,6%, comparativ cu perioada similară din 2019. Pe subcategorii, vânzările de autoturisme full electrice au crescut 40,8%, în timp ce maşinile hibride plug-in înregistrează un salt de 141,3%, la nivel comparativ.
 
Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse aici cele mild hibrid) consemnează, după primele nouă luni, o evoluţie negativă (-8,2%).
 
Preferinţele românilor pentru mărcile electrice (100% şi hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul "Rabla Plus", au în prim plan Renault (360 unităţi), Skoda (329), Volkswagen (204), Hyundai (186) şi BMW (170).
 
La momentul actual, la nivel naţional, cele mai multe achiziţii de autoturisme sunt realizate de către persoanele juridice, care acoperă 55% din total, restul de 45% revenindu-le persoanelor fizice.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14129 / 17306
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | We are looking for a corporate ̸ M&A lawyer (5-7 years of experience) to join RTPR
Voicu & Asociații is looking for business lawyers (maximum 5 years from Bar admission)
LegiTeam | We are looking for a competition lawyer (2-5 years of experience) to join RTPR
LegiTeam | We are looking for corporate ̸ M&A lawyers (2-4 years of experience) to join RTPR
RTPR, consultant local pentru Aramco în tranzacția condusă de A&O Shearman privind investiția Aramco în HORSE Powertrain Limited, joint venture-ul înființat de Renault Group și Geely. Costin Taracilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate) au coordonat echipa
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...