ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Statul român a plătit în 2022 peste 30 de milioane de lei pentru călătoriile gratuite cu trenul ale refugiaţilor

13 Martie 2023   |   Agerpres

Şeful ARF a precizat că anul acesta lucrurile s-au schimbat, iar gratuităţile pentru refugiaţi sunt acordate doar în primele cinci zile de la intrarea pe teritoriul României şi doar până la punctul de unde acesta părăseşte ţara noastră.

 
 
Sumele decontate anul trecut de la bugetul de stat pentru a acoperi călătoriile gratuite cu trenul ale refugiaţilor ucraineni s-au ridicat la 32-35 de milioane de lei, la început fiind zile în care s-au înregistrat şi 5.000 - 6.000 de refugiaţi, ulterior media ajungând la 1.500 - 2.000, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.

"Anul trecut au fost călătorii gratuite (pentru refugiaţii din Ucraina - n. r.) indiferent de destinaţie. Sumele (decontate de stat pentru aceste călătorii - n. r.) au fost undeva la 32 - 35 de milioane de lei pe tot anul. Media în general a fost de vreo 2.000 de călători ucraineni pe zi. La început, au fost zile cu 5.000 - 6.000 de călători, dar după aceea undeva între 1.500 şi 2.000, s-au stabilizat. E un buget important", a afirmat Ştefan Roşeanu.


Şeful ARF a precizat că anul acesta lucrurile s-au schimbat, iar gratuităţile pentru refugiaţi sunt acordate doar în primele cinci zile de la intrarea pe teritoriul României şi doar până la punctul de unde acesta părăseşte ţara noastră.

"În condiţiile în care au apărut aceste mituri ale unor deplasări inutile, să le spunem, s-a încercat şi aici să existe o regulă. Anul acesta deplasările sunt gândite pentru preluarea fluxului de tranzit. Deci, călătorii gratuite în primele cinci zile de la venirea în ţară. Vin într-unul din oraşele în care se fac triaje şi de aici să poată lua mai departe un tren către o altă ţară de destinaţie, cum îşi doresc. Dacă stau mai mult pe teritoriul României, se presupune că există mecanisme prin care pot să-şi plătească deplasarea mai departe. Ştiţi foarte bine că au existat mulţi oameni care chiar au avut nevoie de acest sprijin, alţii care şi-au permis să-şi cumpere bilete de avion şi înainte sau să meargă cu maşini. Deci, iarăşi, ca la orice facilitate, o să găsim oameni care chiar au nevoie şi oameni care poate nu au nevoie. Nu o să găsim niciodată reţeta perfectă în a defini sau a introduce aceste facilităţi", a spus Roşeanu.

La un an de la izbucnirea războiului din Ucraina, sunt efecte şi pe calea ferată, susţine preşedintele ARF, în condiţiile în care traficul de marfă este mult mai ridicat la toţi operatorii, care pun presiuni să primească prioritizare în trafic.

"Traficul de marfă este mult mai ridicat la toţi operatorii. Avem în acest moment un conflict pe care eu îl văd în sfera pozitivă între noi, ca gestionari de servicii de călători, şi operatorii feroviari de marfă, care pun presiune să primească prioritizare în trafic, pentru că trebuie să deservească obiective de logistică, cum ar fi în primul rând Portul Constanţa. Şi aici este problema sau provocarea, mai ales vara, că şi noi avem o singură Mare Neagră şi românii vor să meargă şi ei la la mare şi atunci e o problemă cum îmbinăm trenurile de călători cu trenurile de marfă. Presiune pozitivă este şi faptul că a dat un imbold unor investiţii în elemente de infrastructură care contribuie la creşterea capacităţii de transport, deci se vorbeşte în acest moment serios şi există antamate discuţiile pentru finanţare pentru diverse staţii de triaj, de asigurare a încrucişării trenurilor, lucruri care în urmă cu 10 ani, poate, păreau de ordinul SF, deoarece nu aveam trafic şi tocmai de aceea pentru unele zone a fost presiune pentru a le fi redusă capacitatea de transport. Portul Constanţa, ştiţi bine, este în fază de reparaţii, modernizare şi şi acolo creşte fluxul de deservire. Sunt discuţii pentru platforme multimodale, deci zona aceasta de marfă este mult mai dinamică, atât la compania de stat, cât şi la companiile private", a menţionat Roşeanu.

Pe sectorul de călători, a susţinut preşedintele ARF, nu este un efect direct, cu excepţia impactului la livrarea unor vehicule şi aprovizionarea cu unele componente, dar, corelat cu ieşirea din restricţiile pandemiei de COVID, se vede întoarcerea unor călători către calea ferată.

"Procentul este destul de mare, încă nu vreau să îl spun. Cert este că depăşeşte 10% faţă de 2021, cred că e chiar mult mai mare. Încă mai sunt la nişte analize şi n-aş vrea să dau o valoare foarte optimistă. Deci, o valoare mai mare recent era la 55 de milioane. Noi acum suntem pe la 47 de milioane de pasageri pe un an de zile. Nu este un număr foarte mare. Serviciile pe care le vom face pentru navetă sunt cele care vor contribui la creşterea numărului de călători indubitabil", a adăugat Roşeanu.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7163 / 20205
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...