ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

STUDIU Trusted Advisor Strategy & Finance | 2 din 5 antreprenori români vor Internaţionalizare ca următoarea etapă de dezvoltare a afacerii

21 Noiembrie 2023   |   BizLawyer

Reprezentanţii TRUSTED Advisor Strategy & Finance şi-au propus să afle ce vor antreprenorii de la oamenii de finanţe şi să cunoască principalele concluzii în materie de finanţe, după care antreprenorii români îşi conduc afacerile.

Sursa: Pixay

 
 
Trusted Advisor Strategy & Finance, compania românească de contabilitate şi strategie financiară, condusă de Ioana Arsenie, strateg financiar, prezintă rezultatele studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-IV-a, 2023.

Studiul a fost realizat în perioada august – octombrie, pe un eșantion de 250 de respondenți, companii antreprenoriale din România, care au înregistrat în 2022 o cifră de afaceri între 100 000 de euro și 10 milioane de euro din zonele Bucureşti-Ilfov şi regiunea Transilvania din sectoare ca auto, comerţ online, medical, producţie, retail, software şi transport.

Raportarea Financiară la Antreprenori” a devenit deja un etalon în industria profesionştilor de finanţe, care astăzi mai mult ca oricând au rolul de a ajuta antreprenorii şi directorii financiari să îşi realizeze planurile de viitor în ceea ce priveşte consolidarea următoarei etape a companiei. Observăm cum funcţia financiar-contabilă se transformă, de la sarcinile tradiţionale a susţinerii corectitudinii evidenţei contabile, a taxelor, declaraţiilor fiscale şi chiar raportarea financiară pentru management, la evoluţia departamentului contabil prin cooptarea unui partener calificat în strategie de finanţe, prin aducerea de plus valoare în materie de optimizări ale departamentelor financiare şi facilitarea performanţei la nivelul global al organizaţiei”, explică Ioana Arsenie, Fondator TRUSTED Advisor Strategy & Finance și strateg financiar.


Reprezentanţii TRUSTED Advisor Strategy & Finance şi-au propus să afle ce vor antreprenorii de la oamenii de finanţe şi să cunoască principalele concluzii în materie de finanţe, după care antreprenorii români îşi conduc afacerile.

Anul de business porneşte cu un buget iniţial pentru 66,7% dintre antreprenorii care îl validează, buget care suferă diverse ajustări în timpul anului la care se adaugă tehnici de strategie financiară şi peste 50% dintre antreprenorii chestionaţi au declarat că implementează bugetarea dinamică şi au pregătite scenarii multiple. Observăm o îmbunatățire majoră aici față de ultimii ani, de la doar 11.44% din respondenții Studiului- ediția 2021, fără doar și poate susținută de dinamica economică de la pandemie încoace.

Pentru mai mult de jumătate din companii, (58,3%) dintre antreprenorii români şi directorii generali, alături de directorii financiari corelează strategia de preţ cu bugetarea, fiind o tehnică de lucru destinată stabilirii valorii de piaţă a unor categorii de produse şi servicii în raport cu costurile de producţie. Doar 32% dintre antreprenori declară că au un profesionist cu competenţe de finanţe în boardul companiei.

Ce impact are modificarea codului fiscal şi implementarea de noi taxe asupra antreprenorilor români şi ce soluţii au găsit aceştia?

În ceea ce priveşte peisajul economic parcurs, circa 66.7% dintre antreprenori declară că sunt mai atenţi la zona de cash-flow şi întârzieri în recuperarea creanţelor de la clienţi, 50% susţin că lucrează mai prudent şi că gestionează atent cheltuielile. Când ne referim la bugetul iniţial, acesta a avut cel mai mult de suferit, astfel, pentru un procent de 25% dintre antreprenori, ei au tăiat din categoriile de cheltuieli care nu afectează imediat continuarea afacerii. Totuşi, pe fondul schimbărilor fiscale survenite anul acesta, există şi antreprenori care au decis că traversează un moment prielnic datorat etapelor de maturizare prin care compania a trecut şi astfel, circa 41% văd un context pozitiv pentru afacerile fondate şi plănuiesc noi investiţii sau deja au investit în dezvoltarea capacităţilor de producţie şi livrare.

Cum creştem companii româneşti ca si plan de business


„Prioritatea pentru România trebuie să fie creșterea numărului de companii peste 1 milion de euro. Astfel, vom crește valoarea adăugată generată la nivel local și capacitatea de extindere regional”, spune Ioana Arsenie.

Pentru următoarea perioadă, în termeni de un orizont de 3 ani, antreprenorii caută să îşi extindă afacerea la nivel regional şi naţional, iar 2 din 5 antreprenori intervievaţi iau în calcul trecerea graniţelor şi văd procesul de internaţionalizare, ca un pas firesc în creştere, 8% îşi doresc dezvoltare printr-o fuziune cu o altă companie, alţi 8% dintre antreprenorii români sunt deschişi către încheierea de parteneriate, un alt procent de 8% caută investitori pe care să îi aducă în companie, iar listarea la bursă este un alt deziderat de luat în calcul pentru 8% dintre antreprenori.

Principala concluzie a analizei este corelată în jurul creşterii profitabilităţii nete, o dorinţă pentru circa 30% dintre antreprenori, ca şi prioritate financiară pentru anul 2024, dar şi optimizarea cash-flow (25%), obţinerea de finanţări pentru investiţii (20%), diversificarea surselor de venit (18%).

Despre Ioana Arsenie, strateg financiar – fondator Trusted Advisor Strategy & Finance
Ioana Arsenie este strateg de business cu expertiza in domeniul consultantei financiare, fiscale si de management.
Din 2015, Ioana a decis să pună la dispoziția IMM-urilor expertiza la nivel de top, prin servicii integrate de strategie financiara si contabilitate, in cadrul firmei proprii, Trusted Advisor Strategy & Finance.
Ioana este preocupata de inovatie si a creat deja doua produse digitale, care faciliteaza performanta la nivelul companiilor romanesti.
Trusted App este aplicatia proprie care digitalizeaza raportarea financiara si bugetarea IMM.
Ioana Arsenie are roluri de membru în board sau CFO extern și este autor a numeroase studii, analize și opinii dedicate în principal IMM-urilor.
Ioana este fondatoarea Programului De la Contabil la CFO, dedicat profesionistilor din domeniul financiar-contabil, dar si antreprenorilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3160 / 18626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Sârbu Partners, firmă de avocați nou înființată, pornește la drum potențată de experiența bogată a fondatorilor
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank și Alpha International Holdings la vânzarea către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
BACIU PARTNERS anunță promovările în cadrul echipei sale pentru anul 2025. Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Aceste promovări sunt o confirmare a dorinței noastre de a continua să construim o echipă pregătită pentru un peisaj de afaceri în continuă schimbare”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...