ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Smart Fintech devine primul furnizor terţ din ţară autorizat pe ambele servicii Open Banking

20 Octombrie 2021   |   Agerpres

"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.

 
 
Smart Fintech devine primul furnizor terţ (TPP) licenţiat în România pe ambele segmente de open banking, iar după ce în aprilie a devenit prima instituţie de plată autorizată din România sub directiva europeană PSD2, start-up-ul a primit luna aceasta autorizaţia din partea Băncii Naţionale a României şi ca furnizor de servicii de informare cu privire la conturi, conform unui comunicat al companiei.
 
"Suntem foarte mândri că noi suntem cei care, practic, am pus România pe harta Open Banking şi că am reuşit să facem acest lucru atât de devreme, în nici doi ani de la transpunerea în legislaţia românească a directivei europene", afirmă Mihaela Georgescu, cofondator Smart Fintech.
 
Odată cu această ultimă autorizare, Smart Fintech poate oferi partenerilor săi atât servicii integrate de plăţi, cât şi de agregare de informaţii de conturi în baza celor două licenţe obţinute în premieră în România.
 
Aşadar, fintech-ul intră în ultima fază pentru lansarea SmartAccounts, serviciul de furnizare de informaţii legate de conturi, la doar câteva luni după ce a obţinut licenţa BNR pentru SmartPay (serviciul de iniţiere de plăţi). Echipa pregăteşte lansarea oficială a noului produs open banking pentru finalul acestui an, în prezent concentrându-se să pună cât mai repede la dispoziţia partenerilor săi un mediu de testare. Aceştia vor putea, astfel, să accelereze la rândul lor dezvoltarea sau extinderea propriilor produse şi servicii pe baza integrării SmartAccounts.
 
Open Banking oferă un spaţiu larg pentru diversificare şi inovare, aducând schimbări majore pentru jucătorii implicaţi în ecosistemul financiar tradiţional. La nivel european, piaţa serviciilor de Open Banking ia tot mai mult amploare, iar oportunităţile de creştere pentru companiile care activează în această industrie, fie mari corporaţii bancare sau fintech-uri la început de drum, sunt semnificative.
 
Conceptele de open banking au prins deja teren şi pe celelalte continente, deşi acolo nu sunt momentan susţinute prin reglementări legislative.
 
"Deschidem larg uşa spre inovaţie pentru oricine este interesat de potenţialul acestui domeniu la început de drum, fie că e start-up, ori companie medie sau mare, ori chiar persoană fizică. Oricine are o idee legată de modalităţi noi sau diferite de administrare sau utilizare a resurselor financiare pentru a aduce plus valoare consumatorilor finali o poate valida şi pune în practică utilizând serviciile noastre SmartAccounts şi SmartPay, având certitudinea că funcţionează într-un cadru securizat şi bine reglementat şi fără grija licenţierii prealabile", completează Mihaela Georgescu.
 
Pentru anul 2021 compania şi-a propus iniţial doar să consolideze SmartPay în piaţa locală, astfel încât spre sfârşitul anului să apară primii clienţi şi primele tranzacţii procesate, având în vedere că procesul presupunea şi un efort susţinut de informare şi educare a pieţei. Feedback-ul primit din piaţă a fost peste aşteptări, iar echipa Smart Fintech a luat decizia de a investi mai devreme, în paralel, şi în direcţia celuilalt serviciu de open banking (AIS).
 
"Este foarte probabil ca sfârşitul de an să ne prindă cu ambele servicii live&kicking, cu un număr mult mai mare de clienţi decât estimam iniţial şi mii de tranzacţii procesate. Aceasta este frumuseţea începutului, deşi trebuie să faci paşi mici şi drumul e dificil şi nesigur, dacă te uiţi în jur şi te adaptezi rapid, rezultatele nu se lasă aşteptate", a completat Mihaela Georgescu.
 
Smart Fintech ţinteşte 50 de clienţi activi în 2022, cu jumătate de milion de tranzacţii.
 
"2022 va fi un an dinamic în domeniu, băncile îşi vor finaliza şi stabiliza implementările cerute de directiva europeană, iar integrările se vor face mult mai uşor. Principiile de open banking vor fi mai cunoscute publicului larg şi tot mai mulţi jucători vor conştientiza potenţialul noilor oportunităţi. Nu în ultimul rând, bariera de intrare pe piaţă va fi coborâtă cu cel puţin un fintech românesc autorizat care integrează băncile româneşti. Şi aici, ca în orice domeniu nou de altfel, este foarte important să fii printre primii", afirmă şi Ana Maria Georgescu, cofondator Smart Fintech.
 
În ceea ce priveşte produsul care va fi lansat pe piaţă până la sfârşitul acestui an, cei doi cofondatori afirmă că are un potenţial enorm de dezvoltare în piaţa serviciilor financiare în contexte multiple.
 
"De la verificarea soldului existent al utilizatorului ca o condiţie pentru acordarea unui împrumut sau pentru comenzi cu plata în rate, la gestionarea electronică a situaţiei financiare pentru persoanele juridice, cu plata salariilor într-un singur loc, credem ca aceste soluţii integrate - SmartAccounts şi SmartPay - pot aduce nenumărate beneficii, alături de mult spaţiu pentru inovare", a concluzionat Ana Maria Georgescu.
 
Fiind o companie preocupată de dezvoltarea ecosistemului Open Banking românesc, Smart Fintech îşi propune să se implice activ în educarea şi informarea mediului de afaceri. În acest sens, compania este prezentă la evenimentele de profil din această toamnă.
 
Smart Fintech este un start-up din România creat ca laborator de inovare în 2019, menit să ofere soluţii inovatoare de open banking, aflate la convergenţa dintre cele două lumi: financiară şi tehnologică. Este un start-up auto-susţinut, cofondat de Mihaela Georgescu, Ana Maria Georgescu, Alexandru Cociu şi Andrei Dumitru. Aceştia au lucrat împreună mai mulţi ani în diferite proiecte de tehnologie a informaţiei şi împărtăşesc entuziasmul pentru open banking şi potenţialul de inovare pe care acesta îl deschide. Ambiţia lor este să creeze în România servicii cu valoare adăugată bazate pe directiva PSD2 şi să contribuie la dezvoltarea pieţei româneşti, astfel încât nu numai TPP-urile din UE sau fintech-urile în parteneriat cu băncile să fie principalii actori.
 
PSD2 este directiva revizuită privind serviciile de plată instituită de Autoritatea Bancară Europeană, având ca scop creşterea concurenţei pan-europene şi includerea în sectorul financiar şi a altor jucători în afara băncilor. Este o reglementare axată pe consumator, care permite utilizatorilor de plăţi să controleze şi să acceseze mai uşor datele tranzacţionale ale conturilor proprii, oferind furnizorilor terţi (TPP) reglementaţi capacitatea de a iniţia plăţi şi de a accesa datele contului clienţilor. Pentru a face acest lucru, TPP-urile folosesc API-uri (interfeţe de programare a aplicaţiilor) dezvoltate şi expuse de toate băncile din zona UE. Deoarece datele accesate şi prelucrate sunt extrem de sensibile, activitatea şi serviciile TPP necesită autorizare / licenţă de la autoritatea de reglementare locală. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3439 / 8511
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...