Companiile de distribuţie de bunuri cer autorităţilor prorogarea termenului pentru depunerea solicitărilor pe Măsura 3 - ajutoare de investiţii
25 Ianuarie 2021
AgerpresOrdonanţa de urgenţă nr. 130/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează activitatea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, în contextul crizei provocate de COVID-19, a fost modificată anul trecut, în decursul a cinci luni de zile, prin alte două OUG-uri (nr. 174 şi nr. 199), precum şi prin Legea nr. 220/2020.
Asociaţia Companiilor de distribuţie de Bunuri din România (ACDBR) solicită autorităţilor prorogarea termenului de 29 ianuarie pentru depunerea solicitărilor pe Măsura 3 - ajutoare de investiţii de câte 50.000-200.000 de euro pentru IMM-uri, notificarea Comisiei Europene a prevederilor Legii nr. 220/2020 prin care se modifică OUG nr. 130/2020, şi aplicarea Legii nr. 220/2020 prin care se aprobă OUG nr. 130/2020, se arată într-un comunicat remis, duminică, spre publicare.
Ordonanţa de urgenţă nr. 130/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează activitatea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, în contextul crizei provocate de COVID-19, a fost modificată anul trecut, în decursul a cinci luni de zile, prin alte două OUG-uri (nr. 174 şi nr. 199), precum şi prin Legea nr. 220/2020.
Deşi reglementările europene şi naţionale în domeniul "ajutoarelor de stat" şi chiar OUG nr. 199/2020 instituie în sarcina Guvernului României obligaţia de a informa Comisia Europeană în vederea aprobării schemelor de ajutor de stat, România a notificat Comisiei doar modificările aduse OUG 130 prin propriile Ordonanţe (174 şi 199), nu şi modificările aduse prin Legea 220/2020, ceea ce o face inaplicabilă, susţin reprezentanţii ACDBR.
În acest moment, 29 ianuarie 2021 este termenul maxim ca IMM-urile să poată depune cereri de finanţare la Măsura 3 - ajutoare de investiţii de câte 50.000 - 200.000 de euro.
Legea nr. 220/2020 aduce modificări esenţiale Ordonanţei 130, în sensul că introduce în lista codurilor CAEN eligibile şi alte domenii economice (precum distribuţia de bunuri de larg consum şi producţia vinurilor din struguri) şi modifică 100% Anexa 4 - "Criteriile de selecţie la finanţare ale proiectelor de investiţii aferente măsurii 3", se arată în comunicatul ACDBR.
Asociaţia apreciază că prin OUG nr. 130/2020 se finanţează sectoare economice total irelevante în contextul economic actual generat de epidemia de COVID-19, de exemplu vânzarea cu amănuntul a armelor şi muniţiilor sau închirierea de casete video şi CD-uri, însă nu se finanţează distribuţia de alimente sau producţia vinurilor.
ACDBR a solicitat răspunsuri în data de 21 decembrie de la Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Economiei, Consiliul Concurenţei, Reprezentanţa Permanentă a României la Uniunea Europeană, Autoritatea de Audit de pe lângă Curtea de Conturi a României, Avocatul Poporului, Primul Ministru, Preşedintele României, Comisia Europeană.
"Toate instituţiile care au răspuns până acum indică Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene ca principal responsabil în acest abuz al eludării notificării prevederilor legii 220/2020, însă de la această instituţie nu am primit niciun răspuns oficial", precizează reprezentanţii asociaţiei.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului este administratorul ajutorului de stat instituit prin OUG nr. 130/2020 cu modificările şi completările ulterioare.
ACDBR contribuie în context macroeconomic la asigurarea securităţii alimentare şi la diminuarea deficitului de balanţă comercială ale României prin supravieţuirea comerţului tradiţional (independent), în contextul în care peste 65% din comerţul cu bunuri de larg consum pe teritoriul naţional se realizează prin supermagazinele firmelor multinaţionale, se arată în comunicat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 7304 / 9090 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...