ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Curtea Constituţională dezbate sesizarea USR şi Forţa Dreptei pe legea de modificare a OG privind transporturile rutiere

28 Iunie 2023   |   Agerpres

Parlamentarii USR şi Forţa Dreptei au anunţat, pe 23 mai, într-un comunicat transmis AGERPRES, că au atacat la Curtea Constituţională legea PSD-PNL prin care este amânată, încă o dată, liberalizarea reală a transportului rutier de persoane şi sunt apărate "interesele mafiei protejate politic".

 
 
Curtea Constituţională a României (CCR) dezbate, miercuri, sesizarea USR şi Forţa Dreptei în legătură cu Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului 27/2011 privind transporturile rutiere.

Parlamentarii USR şi Forţa Dreptei au anunţat, pe 23 mai, într-un comunicat transmis AGERPRES, că au atacat la Curtea Constituţională legea PSD-PNL prin care este amânată, încă o dată, liberalizarea reală a transportului rutier de persoane şi sunt apărate "interesele mafiei protejate politic".

"De peste 10 ani, PSD şi PNL au tot prelungit programul de transport şi licenţele "băieţilor deştepţi" care oferă românilor autobuze vechi, poluante, adevărate sicrie pe roţi. Ultima prelungire, dată în 2019 de Ministerul Transporturilor condus de Răzvan Cuc de la PSD, a fost desfiinţată de Consiliul Concurenţei în 2021. Atunci, Consiliul Concurenţei a stabilit şi paşii concreţi pe care trebuia să-i facă Ministerul Transporturilor pentru a deschide complet piaţa, cu interdicţie fermă ca programul de transport să fie prelungit după data de 30 iunie 2023", se precizează în comunicat.


Sursa citată spune că PSD şi PNL au ignorat, însă, decizia Consiliului Concurenţei şi au prelungit, din nou, până la finalul anului 2024, programul de transport şi licenţele "băieţilor deştepţi", cu foarte mici cosmetizări, care nu se pot numi în niciun caz liberalizare a transportului judeţean, astfel încât să există concurenţă adevărată pe piaţă, iar călătorii să beneficieze de servicii moderne, de secol XXI.

"În 2019, sub bagheta lui Liviu Dragnea, au fost prelungite licenţele de transport nu cu jumătate de an, nu cu un an, ci până în 30 iunie 2023, pentru a proteja nişte şmecheri. O mafie a transportului public protejată politic, căreia i se mai dă acum o prelungire. PSD şi PNL ignoră, ca de obicei, interesul public, acela al unui transport sigur, al unui transport decent, predictibil, previzibil, în condiţii civilizate şi la un preţ bun. Da, asta ar fi adus liberalizarea pieţei de transport. Iar consiliile judeţene au obligaţia să se asigure că în fiecare cătun şi în fiecare zonă ajung autobuze, să ducă la şcoală copiii, să ducă oamenii la muncă", declară Ionuţ Moşteanu, liderul deputaţilor USR şi membru în Comisia pentru administraţie, citat în comunicat.

Parlamentarii USR şi Forţa Dreptei au atacat la Curtea Constituţională legea PSD-PNL privind transporturile rutiere, invocând cinci încălcări ale prevederilor constituţionale. Printre acestea încălcarea principiului libertăţii economice, încălcarea principiului egalităţii în drepturi şi încălcarea obligaţiei statului de protecţie a libertăţii comerţului şi a concurenţei loiale.

"Dacă am fi liberalizat aşa cum trebuie, aşa cum au făcut cei din Franţa şi din Germania, am fi avut autobuze de o altă calitate, preţul biletelor ar fi fost mult mai mic şi am fi avut mai mulţi bani la buget. În Germania, concret, au liberalizat piaţa în 2012 şi până în 2015 a crescut numărul călătorilor de la 3 milioane la 23 de milioane. În Franţa, au liberalizat piaţa în 2015 şi numărul călătorilor a crescut de la 0,8 milioane la 11,3 milioane de persoane. Liberalizarea ar fi însemnat bani la buget şi în România. Din păcate, sectorul transportului de călători terestru aduce, în momentul de faţă, doar 710 milioane de lei, foarte puţin faţă de ceea ce ar fi putut să aducă", precizează deputatul USR Viorel Băltăreţu, citat în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 541 / 5213
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații din practica de Energie & Resurse Naturale de la Wolf Theiss lucrează în proiectele Doicești și Cernavodă, cele mai mari din domeniul energiei nucleare. Adina Aurel (Counsel): ”Ceea ce ne-a atras la aceste proiecte este în primul rând inovaţia tehnologică în domeniul energiei nucleare” | Cele mai multe solicitări au fost pentru producerea energiei electrice din surse regenerabile, dar volume de muncă mari au avut și mandatele din alte segmente ale practicii
LegiTeam | We are looking for a corporate ̸ M&A lawyer (5-7 years of experience) to join RTPR
Voicu & Asociații is looking for business lawyers (maximum 5 years from Bar admission)
LegiTeam | We are looking for a competition lawyer (2-5 years of experience) to join RTPR
LegiTeam | We are looking for corporate ̸ M&A lawyers (2-4 years of experience) to join RTPR
RTPR, consultant local pentru Aramco în tranzacția condusă de A&O Shearman privind investiția Aramco în HORSE Powertrain Limited, joint venture-ul înființat de Renault Group și Geely. Costin Taracilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate) au coordonat echipa
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...