
Furnizorii de servicii intermediare trebuie să notifice ANCOM în maximum 45 de zile de la data începerii oferirii serviciilor
07 Martie 2024
AGERPRESProiectul de decizie propune extinderea aplicării cadrului de reglementare şi la furnizorii de servicii intermediare, atât pentru a facilita respectarea obligaţiei de informare a furnizorilor prin punerea la dispoziţie a mijloacelor electronice de transmitere a informaţiilor, dar şi pentru posibilitatea verificării şi prelucrării automate a documentelor, datelor sau informaţiilor transmise de către aceştia către arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii.
Furnizorii de servicii intermediare trebuie să notifice Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), în cel mult 45 de zile de când încep oferirea de servicii, arată un proiect de decizie publicat în consultare publică, şi care vizează aplicarea Regulamentului privind Serviciile Digitale (Regulamentul DSA).
Potrivit unui comunicat de presă al ANCOM, transmis joi AGERPRES, prevederile procedurii de informare se aplică atât furnizorilor de servicii intermediare existenţi la data intrării în vigoare a deciziei, cât şi celor care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puţin unul dintre serviciile digitale care se încadrează în categoria serviciilor de "simplă transmitere" ("mere conduit"), serviciilor de "stocare în cache" ("caching") sau serviciilor de "găzduire" ("hosting").
Potrivit unui comunicat de presă al ANCOM, transmis joi AGERPRES, prevederile procedurii de informare se aplică atât furnizorilor de servicii intermediare existenţi la data intrării în vigoare a deciziei, cât şi celor care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puţin unul dintre serviciile digitale care se încadrează în categoria serviciilor de "simplă transmitere" ("mere conduit"), serviciilor de "stocare în cache" ("caching") sau serviciilor de "găzduire" ("hosting").
Astfel, furnizorii de servicii intermediare trebuie ca, în termen de 45 zile de la data începerii oferirii serviciilor sau de la data intrării în vigoare a Deciziei, după caz, să transmită Autorităţii o informare care să conţină date în vederea identificării furnizorului şi a comunicării eficiente cu acesta, în scopul aplicării normelor legale în vigoare, precum şi tipurile de servicii oferite. Informaţiile se vor completa pe formularele specifice din aplicaţia de raportare pusă la dispoziţie de ANCOM.
"În vederea transmiterii acestei informări, ca prim pas, fiecare furnizor trebuie să transmită ANCOM un e-mail care să cuprindă cel puţin următoarele date: denumirea furnizorului, codul unic de identificare într-un registru relevant şi adresa de poştă electronică de corespondenţă în relaţia cu Autoritatea, date necesare creării contului ce urmează a fi utilizat în aplicaţia de raportare. Ulterior, proiectul de decizie stabileşte paşii de urmat pentru transmiterea informării către ANCOM. Transmiterea de către furnizor a e-mailului iniţial în vederea creării contului în aplicaţia de raportare, transmiterea de către ANCOM a credenţialelor de acces, precum şi transmiterea informării de către furnizor conform normei naţionale trebuie realizate în termen de 45 de zile", notează sursa citată.
De asemenea, proiectul de decizie propune extinderea aplicării cadrului de reglementare şi la furnizorii de servicii intermediare, atât pentru a facilita respectarea obligaţiei de informare a furnizorilor prin punerea la dispoziţie a mijloacelor electronice de transmitere a informaţiilor, dar şi pentru posibilitatea verificării şi prelucrării automate a documentelor, datelor sau informaţiilor transmise de către aceştia către arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii.
Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi ANCOM au iniţiat un proiect de lege care stabileşte măsurile legislative naţionale necesare pentru aplicarea dispoziţiilor normei europene, act normativ adoptat de Parlament şi aflat în procedură de promulgare.
Documentul poate fi consultat pe site-ul Autorităţii de reglementare, iar persoanele interesate pot formula şi transmite observaţii şi propuneri până la data de 4 aprilie 2024.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 300 / 5386 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
BizLawyer celebrează începutul primăverii împreună cu doamnele din departamentele juridice
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...