In-houseLegal.ro | Coca-Cola HBC România are o echipă de juriști cu multă experiență, care poate face față oricând tuturor provocărilor din activitatea companiei. Florina Homeghiu, Country Legal Manager: Vom apela la expertiza și ajutorul avocaților externi, în funcție de nevoile business-ului
02 Septembrie 2019
Ștefania EnacheEchipa condusă de Florina Homeghiu își va concentra atenția și energia pe domeniile de drept necesare și importante pentru derularea activității organizației, astfel încât să își consolideze cunoștințele.
Multinaționalele prezente în România văd țara noastră ca pe o piață în continuă evoluție, care oferă un context de business complex și dinamic, în care provocările pot interveni la orice pas.Industria de FMCG, de exemplu, a avut o evoluție rapidă, plină de obstacole peste care jucătorii din domeniu au fost obligați să treacă.Florina Homeghiu, Country Legal Manager al Coca-Cola HBC România, estimează că și anul acesta se va întâmpla la fel. “Din punctul meu de vedere, pentru compania noastră, în 2019 provocările vin din două direcții principale.Prima dintre ele este dată de schimbări legislative ce intervin în normativele care guvernează activitatea noastră.Pentru noi este vital să fim în conformitate cu cadrul legislativ.A doua direcție este reprezentată de eforturile Coca-Cola HBC pentru construirea unui portofoliu prin care să fim alături de consumatorii noștri în toate ocaziile de consum, pe parcursul întregii zile. Acesta este obiectivul companiei noastre și cu toții suntem implicați în acest proces, pentru a acoperi toate detaliile, indiferent că este vorba despre echipa Juridică, despre colegii din Vânzări, Marketing sau Producție”, punctează liderul departamentului de Legal al firmei.
Companii atât de mari, în care afacerea este structurată pe foarte multe paliere, nu au cum să fie pregătite în totalitate pentru provocările care pot interveni în activitatea lor. Totuși, departamentele din cadrul unei firme de acest tip sunt mereu cu arma la picior pentru a putea aborda din mers orice schimbare care intervine. Diferența între succes și insucces este dată de modalitatea în care fiecare jucător abordează provocările.
Cel mai important rol îl joacă în acest caz Departamentul Juridic, care trebuie să fie pregătit pentru a răspunde corespunzător tuturor problemelor care pot interveni într-un business de asemenea dimensiuni.
“Pentru noi, de exemplu, este important că reușim să punem la un loc experiența și viziunea de business a tuturor celor care dețin expertiză pe un subiect cu impact asupra operațiunilor. Asta ne ajută să avem reacții rapide și informate atunci când este cazul, dar și să punem în valoare know-how-ul intern și experiența extrem de valoroasă a oamenilor noștri. Nu în ultimul rând, ne dorim să fim un partener de dialog pentru autorități, prin intermediul asociațiilor de business din care facem parte. Având în vedere că, până la urmă, pentru noi consumatorul este cel mai important beneficiar al activității noastre, suntem convinși că acest dialog poate să genereze cele mai bune soluții, atât pentru mediul privat, cât și pentru mediul instituțional”, explică Florina Homeghiu.
2019, un al al schimbărilor pentru industria de FMCG
Industria de FMCG va avea un an în care vor apărea foarte multe schimbări legislative. Cele mai multe dintre ele vor viza domeniul protecției consumatorului, gestionarea deșeurilor de ambalaje, etc.
“Activitatea departamentului pe care îl coordonez acoperă numeroase arii de expertiză, precum: dreptul comercial, dreptul concurenței, protecția consumatorului, resurse minerale etc., iar, în 2019, volumul de muncă va rezulta din „day-to-day business”, proiectele aferente pieței FMCG. Astfel, Coca-Cola HBC România a lansat în 2018 AdeZ (băutura pe bază de plante), iar, în ultimele luni, numeroase produse pe piața de băuturi cu puține calorii sau zero calorii (Coca-Cola Vanilla Zero Zahar, Coca-Cola Cinnamon Zero Zahar, Coca-Cola Peach Zero Zahar), partea de regulatory, contractele, derularea campaniilor de marketing, etc. fiind foarte importante”, subliniază avocatul.
În acest context, echipa condusă de Florina Homeghiu își va concentra atenția și energia pe domeniile de drept necesare și importante pentru derularea activității organizației, astfel încât să își consolideze cunoștințele. „Membrii departamentului juridic participă activ la conferințe interne și internaționale, workshop-uri organizate pe diverse teme juridice și de business (dreptul concurenței, GDPR, drept comercial, etc.) ”, nuanțează expertul.
Departamentul Juridic al Coca-Cola HBC România este format din cinci oameni. Patru dintre aceștia au pregătire juridică și gestionează activitatea din cadrul Coca-Cola HBC România: contracte comerciale, proiecte corporate, protecția consumatorilor etc.. Lor li se alătură un al cincilea membru al echipei care asigură suportul administrativ: relația cu anumite autorități, Registrul Comerțului, companiile de recuperare creanțe, etc.). “Avem o echipă cu multă experiență, care poate face față oricând tuturor provocărilor din activitatea companiei. Pentru moment, structura departamentului nu va fi schimbată și vom apela la expertiza și ajutorul avocaților externi, în funcție de nevoile business-ului”, mai spune Florina Homeghiu.
Intră pe In-house Legal pentru mai multe articole despre Legal Manageri și proiectele lor |
Criteriile care stau la baza alegerii colaboratorilor externi
Atunci când se impune, se apelează și la specialiști externi, dar externalizarea către firme de avocatură se realizează punctual, în funcție de necesitățile și expertiza de care compania are nevoie în cadrul unui proiect. “Avem o bună colaborare cu avocați din cadrul unor firme de avocatură românești pe diverse ramuri de expertiză și ne-au ajutat în cadrul proiectelor pe care le-am derulat în 2018: dreptul concurenței, implementarea cerințelor GDPR, diverse aspecte legate de protecția consumatorului. Colaborarea cu avocații externi se face în funcție de cerințele concrete ale unui proiect sau elementele noi din cadrul strategiei de business”, precizează Country Legal Managerul Coca-Cola HBC România.
Grupul Coca-Cola HBC și, implicit, entitatea din România, au un panel al firmelor de avocatură cu care colaborează pe diferite proiecte/ramuri de drept. “Astfel, periodic, se derulează o procedură de selecție a firmelor de avocatură care vor face parte din panel și care ne vor ajuta cu experiența lor în derularea activității noastre. La începutul anului 2018 s-a finalizat o astfel de procedură, la care au fost invitate numeroase firme de avocatură locale și internaționale, care a avut la bază numeroase criterii: ariile de drept în care acestea pot oferi servicii juridice, oferta financiară, poziția pe piață, experiența anterioară în cadrul colaborării cu Coca-Cola HBC România (dacă este cazul), etc. După analiza ofertelor primite (atât la nivel local, cât și central), au fost selectate câteva firme de avocatură cu care colaborăm și în 2019”, detaliază Florina Homeghiu.
Drumul de la avocat extern la postura de intern
Florina Homeghiu și-a început cariera de avocat la scurtă vreme după ce a obținut licența în cadrul Facultății de Drept a Universității din București. A absolvit cursurile acestei instituții în 2005, iar în 2006 era deja membră a Baroului București.
Intrarea în profesie nu i-a întrerupt traseul academic, Florina fiind adepta unei pregătiri continue. A urmat cursurile de Masterat – Dreptul Afacerilor, Facultatea de Drept, Universitatea din București (2005 – 2006) și cursurile Școlii Doctorale din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative – specializarea Științe Administrative (2010 – 2013).
“Munca de avocat am desfășurat-o în cadrul unor societăți de avocatură, atât românești, cât și internaționale, în domeniul consultanței juridice, acoperind arii precum: corporate, comercial (contracte comerciale, tranzacții, activitate de due-diligence privind societăți comerciale din diverse ramuri de activitate, etc.), real estate, dreptul energiei, etc. După aproximativ 12 ani de activitate în cadrul firmelor de avocatură, începând cu octombrie 2017 am fâcut o schimbare, trecând astfel din postura de avocat extern în cea de avocat intern și, în același timp, de beneficiar al serviciilor de avocatură în cadrul Coca-Cola HBC România. Compania produce, îmbuteliază local și distribuie în România și în zece alte țări din regiune băuturile din portofoliul companiei Coca‑Cola. Din decembrie 2018 sunt Country Legal Manager al Coca-Cola HBC România”, povestește avocatul.
Proiectele majore din România
Business-ul Coca-Cola din România este văzut în cadrul grupului ca fiind un hub de inovatie, dar se remarcă și datorită unui standard pentru excelenta campaniilor de marketing. „ În ultimii doi am avut cele mai multe lansări de produse din istoria noastră de 27 de ani în România, iar acest trend va continua. La începutul lunii aprilie, am inaugurat o investiție de 11 milioane de euro în fabrica noastră de îmbuteliere a apei de la Poiana Negrii. Și nu în ultimul rând, investim anual pentru sustenabilitatea operațiunilor noastre, pentru că sustenabilitatea este un obiectiv extrem de important pentru noi. Am încercat să explic în câteva rânduri că Departmentul Juridic nu are timp să se plictisească pentru că suntem implicați în toate aceste activități. Asta ne provoacă și ne face să încercăm să fim cât mai buni. Și sunt mândră că echipa mea reușește să facă acest lucru”, declară Country Legal Managerul Coca-Cola HBC România.
Ultimul an a fost unul în care firma, prin departamentul său juridic a derulat foarte multe prtoiecte mari. În această categorie trebuie nominalizată finalizarea procedurii de vânzare a proprietății pe care Coca-Cola HBC România o deținea în București, zona Militari.
La fel de important a fost și suportul juridic oferit departamentelor comercial și marketing pentru lansarea de noi produse (peste 60 de lansări), dar și departamentului logistică pentru finalizarea procedurii de selecție a furnizorilor care ajută compania în derularea operațiunilor de transport și distribuție a produselor. Alte proiecte majore au vizat implementarea cerințelor GDPR în cadrul companiei (auditul intern și definitivarea procedurilor interne), inclusiv organizarea unui eveniment intern prin care au fost făcute cunoscute cerințele GDPR (GDPR Compliance week, mai 2018). „Datorită bunei colaborări cu colegii din cadrul departamentului de Public Affairs și Comunicare și modului în care am explicat pe înțelesul tuturor cerințele legale, campania GDPReady a câștigat în cadrul PR AWARD ediția XVI, 2018 (cea mai importantă competiție de PR din România) premiul Silver award for Excellence. Cele mai multe dintre proiecte au fost gestionate intern, dar am avut suportul excelent al avocaților cu care colaborăm pe anumite ramuri de drept/proiecte punctuale, cărora le mulțumim pentru profesionalism și eforturi”, menționează Florina Homeghiu.
Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1665 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...