ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Echipa de Real Estate de la D&B David și Baias asistă mai multe tranzacții în curs de desfășurare, atât pe piața de birouri, cât și pe piața agri, aflate în diferite stadii de negociere. Georgiana Bălan, liderul departamentului: Anul acesta este unul crucial pentru evoluția pieței de real estate, în special pentru sectorul de retail și pentru cel de birouri

20 August 2020   |   Maria Teodoru

La acest moment echipa de Real Estate are în lucru două mandate de achiziții specifice sectorului imobiliar, una în zona de birouri și una în cea de agri. Prima se află în negocieri destul de avansate, iar cea de-a doua la început.

Georgiana Bălan, Avocat Coordonator si Liderul departamentului de Real Estate al D&B David si Baias

 
 
Pentru echipa de Real Estate a D&B David și Baias anul 2020 a început în forță, cu câteva proiecte mari care, din fericire, nu au fost afectate de starea de urgență. Printre acestea pot fi menționate finalizarea cu succes a achiziției de către, compania Arion Green Felix, clientul firmei de avocați, a complexului de birouri Global City din Pipera, de la Global City Business Park. Tranzacția a fost semnată la sfârșitul lunii aprilie și este fără discuție una dintre cele mai mari tranzacții de pe piața de Real Estate din România din prima parte a acestui an.”Avem și alte tranzacții în curs de desfășurare, atât pe piața de birouri, cât și pe piața agri, aflate în diferite stadii de negociere.Însă, din cauza situației sanitare globale, ritmul lor a încetinit”, a declarat pentru BizLawyer Georgiana Bălan, Avocat Coordonator și Liderul departamentului de Real Estate al D&B David și Baias.


”Proiectele începute, în care am acordat asistență juridică pentru dezvoltarea de construcții industriale, au continuat într-un ritm normal și nu au fost afectate substanțial de contextul actual. Este vorba despre două proiecte mari: construcția unei unități de producție în industria farmaceutică și a unei fabrici în industria automotive, unde lucrările au fost finalizate și s-a efectuat recepția în prima jumătate a acestui an”, a adăugat avocatul.

În ultimele luni echipa de Real Estate a D&B David și Baias a întâlnit și situații deosebite, cauzate în cea mai mare măsură de instaurarea stării de urgență și de contextul legislativ actual. Avocații au asistat clienții, atât proprietari de centre comerciale, cât și chiriași/operatori de magazine în aceste centre, în demersurile lor de a recupera sume de la chiriași, respectiv de a reduce plățile către proprietari.  ”Probabil acesta a fost cel mai « fierbinte » subiect al pieței de real estate din prima parte anului”, spune Georgiana Bălan.

”Situații neobișnuite am întâlnit și în construcții, unde, în perioada stării de urgență, am avut cazuri în care autoritățile au refuzat să participe la recepția lucrărilor, au suspendat anumite operațiuni sau au refuzat lucrul cu publicul. În mod evident, impactul de business al unor astfel de evenimente nu poate fi pozitiv, însă împreună cu clienții noștri am găsit modalități pentru a depăși aceste dificultăți”, a adăugat Liderul departamentului de Real Estate al D&B David și Baias.




Următoarele luni vor fi încă marcate de o stare de expectativă

Avocatul spune că anul acesta este unul crucial pentru evoluția pieței de real estate, în special pentru sectorul de retail și pentru cel de birouri. Provocările nu sunt puține și nici ușoare.  Proprietarii de centre comerciale sunt dependenți de succesul magazinelor pe care le găzduiesc, fie că vorbim de o chirie calculată în funcție de cifra de afaceri a retailerilor, fie că vorbim de capacitatea de plată a acestora.  ”Cred însă că lectiile anilor 2009 – 2010 au fost bine învățate și am observat o deschidere pentru discuții atât din partea chiriașilor, cât și din partea proprietarilor. Se fac compromisuri de ambele părți în ceea ce privește aranjamentele economice, ceea ce mă face să îmi păstrez optimismul cu privire la viitorul acestui sector”, a subliniat Georgiana Bălan.

Un alt aspect îmbucurător, evidențiat de avocatul D&B David și Baias, este că în perioada închiderii centrelor comerciale a crescut comerțul on-line, fapt care a atenuat într-o oarecare măsură impactul economic al măsurilor de distanțare socială.

”Din perspectiva mea, următoarele luni vor fi încă marcate de o stare de expectativă în ceea ce privește strategia de business și vor avea loc negocieri ale contractelor de închiriere mai ales pe termen scurt și mediu”, a nuanțat Georgiana Bălan.

În ceea ce privește sectorul logistic și industrial, avocatul D&B David și Baias spune că impactul economic al măsurilor de distanțare socială a fost de mai mică anvergură. ”Nu am avut în această perioadă mandate cu privire la renegocierea chiriilor în acest sector. Am avut însă mandate de asistență juridică privind prelungirea termenelor de predare a construcțiilor noi, în structuri juridice de tip “built to suit”. Și aceste solicitări au fost într-o oarecare măsură dependente de contextual sanitar actual, una dintre cauze fiind imposibilitatea intrării pe teritoriul României a personalului străin calificat pentru executarea unor lucrări specifice”, a arătat Liderul departamentului de Real Estate al D&B David și Baias.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică


Echipa are în lucru două mandate de achiziții specifice sectorului imobiliar

La acest moment echipa de Real Estate are în lucru două mandate de achiziții specifice sectorului imobiliar, una în zona de birouri și una în cea de agri. Prima se află în negocieri destul de avansate, iar cea de-a doua la început.

Cel mai interesant proiect de real estate pentru echipa D&B David și Baias, în această perioadă, a fost achizitia complexului de birouri Global City din Pipera de către clientul Arion Green Felix. Aceasta a fost de altfel și una dintre cele mai mari tranzacții încheiate pe piața imobiliară din România în prima parte a acestui an.

Proiectul a fost unul deosebit de complex și a reunit avocați din multiple arii de specializare. Din partea D&B David și Baias au fost implicați Anda Rojanschi, Partener, Georgiana Bălan, Avocat Senior Coordonator, Lider al Echipei de Real Estate, Romana Petre, Avocat Senior, Alice Spridon și Carmen Crețu, Avocați Colaboratori, Iulian Ursache și Larisa Jurcă, Avocați Juniori.

”Achizițiile și vânzările în care am fost implicați anul acesta au avut ca obiect imobile sau afaceri deja consolidate”, a precizat Georgiana Bălan.

În portofoliu sunt și clienți pe tiparul new money  care investesc în real estate pentru că își doresc un plasament sigur, dar cele mai frecvente investiții imobiliare rămân cele cu finanțări bancare.  ”Am avut astfel de tranzacții, în special proiecte de construcții, unde investiția a venit din fonduri proprii, mai ales în rândul clienților care sunt deja dezvoltați pe piața internațională și doresc să își extindă prezența pe piața românească”, spune avocatul D&B David și Baias.

De asemenea, echipa a fost implicată și în proiecte complexe unde inclusiv construcția a fost finanțată prin ajutor de stat.

”La acest moment, este dificil să facem predicții privind evoluția pieței, dar mă aștept la o creștere a proiectelor de construcții finanțate prin ajutor de stat. Fac aici o precizare importantă: în general afacerile imobiliare nu se finanțează prin ajutor de stat. Finanțarea unei construcții prin astfel de granturi apare acolo unde tipul afacerii îl permite, de cele mai multe ori fiind vorba de investiții noi în producție, care includ edificarea unei fabrici sau a unui alt tip de construcții suport pentru afacerea principală”, a explicat Liderul departamentului de Real Estate al D&B David și Baias.  

Departamentul de Real Estate al D&B David si Baias este format din cinci avocați specializați și doi parteneri, Anda Rojanschi și Sorin David. Anul acesta departamentul s-a extins prin integrarea Ralucăi Mustăciosu, Avocat Senior, ca urmare a cooptării echipei Pachiu și Asociații.  Din cadrul echipei mai fac parte Georgiana Bălan, Avocat Coordonator și Lider al departamentului, Andrei Vlasin, Avocat Asociat, Iulian Ursache și Doina Iliescu, Avocati Juniori.
 
Georgiana Bălan spune că, din mandatele în care echipa pe care o coordonează este implicată la acest moment, nu poate afirma că avocații se vor confrunta cu un nou val de insolvențe. ”Nu avem clienți care să analizeze la acest moment posibilitatea de a intra în insolvență. În opinia mea, evoluția pieței în perioada următoare va depinde în principal de evoluția situației sanitare la nivel global. În altă ordine de idei, avem clienți care privesc insolvența ca pe o oportunitate de business și prospectează piața pentru achiziția de «distressed assets»”, a conchis interlocutorul BizLawyer.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1346 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...