ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații de Employment de la Bulboacă & Asociații și-au sfătuit clienții să evite concederile sau să păstreze angajații cheie. O restructurare majoră, la nivel transfrontalier, finalizată în strânsă conlucrare cu partenerii externi, printre proiectele asistate în pandemie

19 August 2020   |   Maria Teodoru

Avocații implicați în proiecte cu componentă de Dreptul muncii au fost Lidia Lupu, senior associate și Andrada Bulgaru, partener coordonator de practică.

Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practica si Lidia Lupu, serior associate - Bulboacă & Asociatii

 
 
Practica de Employment a acoperit întotdeauna o parte semnificativă a activității firmei Bulboacă & Asociații, iar acum, prin natura contextului economic și social în care ne regăsim, ponderea a devenit și mai importantă.Firma a avut multe mandate în sfera securității și sănătății în muncă, dar au existat și solicitări pentru asistență în restructurarea business-ului unor clienți. ”Din fericire, strict referindu-ne la această perioadă, nu am avut mulți clienți care au făcut reorganizări majore, mulți dintre aceștia dorind să îi ajutăm în identificarea unor soluții de menținere a personalului și de salvgaredare economică a activității. Un singur proiect a vizat o restructurare majoră, la nivel transfrontalier, pe care l-am finalizat în strânsă conlucrare cu partenerii noștri externi”, a declarat pentru BizLawyer Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practică.


Majoritatea „dosarelor” de restructurare în care avocații de Employment de la Bulboacă & Asociații au fost (recent) sau sunt implicați evoluează în situații litigioase. Echipa a avut pe masa de lucru, în ultimele luni, și solicitări de asistență legate de concedierea unor membri ai echipelor de management. ”Motivul concedierii este, de cele mai multe ori, o restructurare a activității angajatorului sau a unei părți a acesteia”, a adăugat Lidia Lupu, senior associate.

Avocații și-au sfătuit clienții care au apelat la consultanță, după declanșarea pandemiei, să evite concederile sau să păstreze angajații cheie. ”Recomandările noastre, de regulă, sunt emise urmare a identificării nevoii clientului și situației lui particulare. Cu toate acestea, ce a transpărut din mesajul pe care noi, ca societate, l-am transmis, a fost că, în această perioadă grea, este de bun augur, dacă acest lucru este posibil, evident, păstrarea angajaților sau, cel puțin, a angajaților cheie, întrucât aceștia sunt un factor important al oricarui business”, a arătat Andrada Bulgaru.

Avocații spun că, în totală discordanță cu ideea preconcepută pe care mulți dintre noi o aveau vizavi de această componentă a vieții profesionale a unui avocat, toată activitatea societății Bulboacă & Asociații, nu doar a practicii de Employment, s-a desfășurat remote din data de 12 martie, echipele fiind complet operaționale din data de 13 martie. ”Specificitățiile muncii la distanță le-am descoperit cu toții în această perioadă, platformele existente pentru apeluri video facilitând continuarea activității așa cum o știam, dar în mediul online. Proiectele au fost într-adevăr mai variate și au vizat, în mod particular, fie soluții pentru adaptarea la noile condiții, fie eventuale reorganizări/încetări ale contractelor de muncă prin acordul părților”, a nuanțat partenerul Bulboacă & Asociații.

Avocații implicați în proiecte cu componentă de Dreptul muncii au fost Lidia Lupu, senior associate și Andrada Bulgaru, partener coordonator de practică.

”Proiectele au fost cu atât mai interesante, cu cât exista elementul de noutate pentru situația în care ne regăsim, precum și mișcările legislative atât de rapide. În plus, acum, mai mult decât înainte, pentru ca sfaturile pe care le-am dat să fie dintre cele mai aplicate, am avut o aplecare deosebită și asupra aspectelor de tehnică legislativă”, a completat Lidia Lupu.
 
Cereri dintre cele mai variate, în această perioadă

Avocații Bulboacă & Asociații spun că una dintre cele mai importante modificări pe perioada stării de urgență a fost aceea că indemnizația de șomaj tehnic a fost platită, în parte, de către stat, în limita plafonului cunoscut, iar angajatorul avea opțiunea de a suporta diferența până la 75% din salariul brut al respectivului salariat, nu obligativitatea, așa cum prevede cadrul legislativ. O altă modificare notabilă vizează ajutorul acordat de stat la reactivarea contractelor de muncă, iar un ajutor pe care tot mediul de business îl asteapta este programul Kurzarbeit.

”Acum, cererile sunt dintre cele mai variate – de la redactarea unor analize juridice extinse – aici ma refer si la proiectele de due diligence – si emiterea de opinii juridice pe diverse tematici din sfera dreptului muncii, inclusiv implementarea solutiilor juridice identificate, la asistenta juridica in concedieri si reprezentarea in fata instantelor”, a adăugat Lidia Lupu.

Pe lângă cadrul legislativ care vizează aspecte de Dreptul muncii, facilitățile fiscale acordate și condițiile de accesare a acestora, avocații de Employment consideră că un aspect foarte important, deloc a fi neglijat de angajatori, este cel care vizeaza conformarea cu legislația privind sănătatea și securitatea în muncă. ”Pe lângă efectele nefericite predictibile pe care neluarea măsurilor corespunzătoare le poate atrage, există niște efecte pe termen mediu sau lung și acestea pot avea o înrâurire directă asupra situației financiare a angajatorului; devotamentul angajatului scade și, astfel, scade și performanța acestuia”, a explicat Andrada Bulgaru.

Departamentul de Dreptul muncii de la Bulboacă & Asociații este, la acest moment, structurat astfel încât să acopere toate nevoile clienților din sfera relațiilor de muncă.

Lidia Lupu, serior associate, are o experienta deosebita in dreptul muncii, acordand in mod curent clientilor asistenta cu privire la toate aspectele care tin de spectrul drepului muncii: angajarea, disciplina, evaluarea performanțelor si incetarea contractelor de munca, discriminarea la locul de munca, drepturile de asigurări sociale, regulamentele de ordine interioară, reorganizarea locului de muncă, transferul de întreprinderi, contractele colective de munca, grevele; relațiile cu sindicatele și altele.

Andrada Bulgaru, partenerul coordonator de practica, fost implicata in multiple  reorganizari, negocieri colective complexe, in conceperea și redactarea pachetelor de remunerare și compensare a personalului de conducere si a gestionat aspecte delicate din sfera  conflictelor de muncă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1182 / 1716
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...