Transferul de business transnațional, printre cele mai provocatoare proiecte ale avocaților de Employment de la Mușat & Asociații. Clienți din toate industriile, firme internaționale, dar și societăți naționale de prim rang
29 Octombrie 2019
Ștefania EnacheProiectele legate de Dreptul muncii sunt spețe extrem de sensibile, iar avocații trebuie să fie atenți și să elaboreze soluțiile cele mai bune pentru evitarea, pe cât posibil, a unor situații litigioase.
Monia Dobrescu (dreapta), Partener Musat & Asociatii si coordonatorul Departamentului de Dreptul Muncii si Simona Anton, Managing Associate |
Experimentata echipă de Dreptul Muncii din cadrul firmei Mușat & Asociații este implicată în foarte multe dosare complexe. Avocații lucrează atât în mandate care vizează business-ul local, cât și în cele care apar în proiectele internaționale, în special, în cele care vizează zona de fuziuni și achiziții. „Restructurările de personal, mobilitatea internațională a lucrătorilor, precum și transferurile de business au fost și anul acesta în linia întâi a mandatelor gestionate de Departamentul de Dreptul Muncii din cadrul Mușat & Asociații.Echipa noastră s-a poziționat întotdeauna spre a veni în întâmpinarea nevoilor de business ale clienților cu soluții inovatoare și practice, dar care să respecte deopotrivă și cadrul legal aplicabil”, explică Monia Dobrescu, Partener Mușat & Asociații și coordonatorul Departamentului de Dreptul Muncii.
Mandatele legate de Dreptul Muncii sunt unele complexe și au legătură cu foarte multe segmente. De exemplu, modificarea salariului minim în domeniul construcțiilor a creat o serie de dificultăți societăților care în prima parte a anului a necesitat o colaborare strânsă între departamentele de Dreptului Muncii, de Drept Fiscal și de Drept Penal din cadrul Mușat & Asociații spre a ajusta prin mecanisme practice și legale neajunsurile noii legislații.
„Un rol important în cadrul proiectelor echipei de dreptul muncii l-au avut litigiile complexe și specifice în materie de hărțuire, de concediere disciplinară sau de daune pentru muncă suplimentară, pentru cea prestată în week-end sau în zile de sărbătoare legală. Încetările prin acord ale contractelor individuale de muncă bazate pe pachete compensatorii adecvate pozițiilor de de top management ale salariaților, concedierile individuale din motive disciplinare/necorespundere profesională sau cele colective au fost și rămân mandate obișnuite în activitatea avocaților Mușat & Asociații”, a adăugat Simona Anton, Managing Associate Mușat & Asociații, avocat cu o experiență de peste 13 ani.
De asemenea, intrarea în vigoare a GDPR a condus în mod natural la o conlucrare a avocaților firmei specializați în legislația protecției datelor cu alte echipe, echipa de Dreptul muncii fiind una dintre ele. „Am folosit echipe mixte pentru a lămuri diverse aspecte cu privire la noile reguli de procesare a datelor cu caracter personal transmise între angajator și angajații săi, inclusiv privind redactarea și adaptarea documentației relevante, precum note de informare ale societăților către angajați și/candidați, politici de GDPR etc”, arată Monia Dobrescu.
„Au existat, de asemenea, și spețe complexe ale clienților Mușat & Asociații, precum solicitarea de a oferi soluții de optimizare fiscală a pachetului salarial în cadrul mobilității internaționale de personal pentru care a fost necesară colaborarea îndeaproape între avocații specializați în aria Dreptului muncii cu cei specializați în aria Dreptului fiscal”, completează Simona Anton.
Cerințele clienților
Partenerul Mușat & Asociații atrage atenția că restructurarea și vânzarea businessului, cu sau fără transferul de personal, sunt procese complexe care de cele mai multe ori aduc în lumina reflectoarelor lipsa unor politici adecvate și necesare pentru parcurgerea cu succes a unor astfel de proceduri.„Clienții ne solicită deseori să îi sprijinim în găsirea unor soluții optime pentru pachetele compensatorii și/sau pentru pachetele de beneficii aferente unor astfel de proceduri sau în vederea redactării (adaptării) unor politici conforme normelor în vigoare. Spre exemplu, în ce priveste transferul de personal, Departamentul de Dreptul Muncii al Mușat & Asociații a asistat nenumărați clienți în pregătirea documentației necesare implementării efective a unui transfer al drepturilor și obligațiilor salariaților transferați. Indiferent dacă este vorba despre un proiect de consultanță sau de un litigiu, colaborarea avocaților Mușat & Asociații cu reprezentanții Departamentului Juridic Intern al clienților, precum și cu alte departamente ale acestuia este de esența unei soluționări optime a fiecărei spețe”, detaliază Simona Anton.
În ultimii ani, pe lângă restructurare, care implică un proces de concediere colectivă, și transferul de business apare tot mai des în strategiile de restructurare ale marilor companii naționale și internaționale. „Rolul nostru în astfel de mandate este unul complex, pornind de la analiza situației de fapt și stabilirea strategiei de urmat de către client și continuând cu implementarea tuturor pașilor specifici unei concedieri colective/transfer de personal. Sunt și cazuri în care implicarea noastră se transpune în activitatea avocaților în fața instanțelor de judecată ca urmare a contestării de către salariații concediați/transferați a măsurilor de restructurare”, precizează Simona Anton.
Printre cele mai provocatoare proiecte pentru avocați, transferul de business transnațional se află în top. În ultimul an, avocații Mușat & Asociații cu expertiză în Dreptul muncii, în Drept fiscal, în Drept comercial bancar sau imobiliar au conclucrat pentru a asista clienți internaționali în diferite procese de transfer de business cu elemente de extraneitate.
Alături de Baker & McKenzie LLP, în calitate de consultant internațional, Mușat & Asociații a oferit consultanță juridică locală pentru Brookfield Business Partners L.P., cea mai importantă companie listată la bursă și specializată în sectorul serviciilor economice și cel industrial aparținând Brookfield Asset Management Inc., în legătură cu achiziția în valoare de 13,2 miliarde USD a 100% din Divizia Power Solutions aparținând Johnson Controls (JCPS), tranzactie care a implicat și aspecte legate de dreptul muncii. Tranzacția a fost coordonată cu succes de Monia Dobrescu (Partner), iar din echipă au făcut parte Mădălina Trifan (Managing Associate), Simona Anton (Managing Associate), Ana Maria Abrudan (Senior Associate) si Cristian Cepesi (Associate).
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole despre proiectele avocaților din această arie de practică |
Spețe sensibile
Proiectele legate de Dreptul muncii sunt spețe extrem de sensibile, iar avocații trebuie să fie atenți și să elaboreze soluțiile cele mai bune pentru evitarea, pe cât posibil, a unor situații litigioase. „Fiind vorba despre companii mari din industrii importante, pentru care imaginea este un „asset” esențial, și asistența noastră juridică a avut în vedere întotdeauna propunerea unor soluții și strategii eficiente care să diminueze pe cât posibil transformarea restructurărilor în spețe litigioase. Totuși au existat și cazuri în care s-a ajuns în fața instanței de judecată și în care, în procent de peste 90%, echipa Mușat & Asociații a avut câștig de cauză”, subliniază Simona Anton.
Mai mult, concedierea salariaților din top managementul oricărei companii este un subiect extrem de sensibil. „Dacă în cazul administratorilor care au încheiat contract individual de muncă acordul este modalitatea cea mai frecventă de încetare a contractului, în cazul directorului general sau a directorului unui departament specific al unei societăți, concedierea apare ca urmare a unei proceduri de reorganizare, pentru motive disciplinare sau de necorespundere profesională. Echipa de Dreptul muncii a Mușat &Asociații a avut de gestionat în ultimul an diverse astfel de concedieri printre care menționăm o concediere disciplinară care a făcut inițial obiectul unui dosar de consultanță extrem de stufos datorat atitudinii și comportamentului salariatului, contrar politicilor interne ale angajatorului – client al M&A și care în final a ajuns și în fața instanței de judecată deoarece decizia de concediere a fost contestată de salariat, cazul fiind câștigat definitiv în instanță de către angajatorul reprezentat de echipa Mușat & Asociații”, completează avocatul.
Clienți din toate industriile
Mușat & Asociații reprezintă societăți internaționale, dar și societăți naționale de prim rang din cele mai variate domenii, cum ar fi: sectorul farmaceutic, retail, white goods, sectorul auto și TMT.
„Avem proiecte complexe de Dreptul muncii, precum mobilitatea transnațională a personalului sau transferuri de întreprindere, implementarea la nivelul societății a întregului ansamblu de măsuri necesare conformării cu legislația muncii în vigoare, dar și proiecte punctuale de îmbunătățire sau remediere a proceselor interne. Reprezentarea clienților în fața instanțelor de judecată face parte din practica day to day a avocaților de Dreptul muncii din cadrul Mușat & Asociații. Avem o echipă generoasă de avocați specializați în Dreptul muncii, care au oferit atât consultanță juridică, cât și reprezentare în fața instanțelor de judecată în cele mai variate probleme din această materie. Acestea au vizat derularea și încetarea de contracte individuale de muncă pe motive disciplinare/în caz de reorganizare/în caz de necorespundere profesională; negocierea, încheierea și soluționarea conflictelor colective de muncă, inclusiv în fața instanțelor de judecată, detașarea și relocare transnațională de personal, pensiile și beneficii ce se cuvin angajaților, discriminare, confidențialitatea angajaților și protecția datelor; transferul de întreprindere etc”, precizează Simona Anton.
Cercetarea juridică reprezintă o parte esențială a activității fiecărui avocat din cadrul echipei de Dreptul muncii Mușat & Asociații, fără de care niciun demers juridic ulterior nu ar avea substanță. În plus, menținerea unui dialog permanent cu clienții, precum și cu instituțiile publice cu competență în materia dreptului muncii sunt extrem de importante pentru a contura soluții practice, ușor de implementat și cu un risc minim de a fi contestate.
„Colaborarea cu avocații sau consilierii juridici ai clienților este întotdeauna binevenită. Ei cunosc cel mai bine bucătăria internă și, mai ales în mandatele de Dreptul muncii (mai ales în cazul restructurărilor), cooperarea lor cu echipa noastră are un rol esențial. În toate cazurile, implementarea strategiilor agreate este efectuată de către client cu tot concursul și sub atenta îndrumare a avocaților Mușat&Asociații”, a conchis Monia Dobrescu.
Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1609 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...