ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM: Platformele care revând servicii poştale, obligate să informeze utilizatorii cu privire la ofertele furnizorilor

18 Octombrie 2024   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, revânzătorii au obligaţia de a primi şi soluţiona reclamaţiile adresate de utilizatorii care, în urma contractării unor servicii poştale de pe platforma acestora, se consideră prejudiciaţi prin neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a serviciului poştal (de exemplu, în cazul unui produs deteriorat).

 
 
Platformele care revând exclusiv servicii poştale trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor informaţii clare cu privire la faptul că prestarea serviciului poştal se realizează de către unul sau mai mulţi furnizori de servicii poştale şi să indice cel puţin furnizorul de servicii poştale care va colecta trimiterea de la expeditor, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, vineri.

"În condiţiile unei pieţe a serviciilor poştale în continuă expansiune, utilizatorii pot compara şi alege dintre ofertele furnizorilor prin intermediul platformelor digitale care revând astfel de servicii. Pentru a putea oferi acces la servicii poştale prin intermediul platformei lor, revânzătorii trebuie să încheie contracte cu furnizorii de servicii poştale, având în vedere că aceştia sunt cei care realizează efectiv colectarea, transportul şi livrarea trimiterii poştale. Prin introducerea în aplicaţia online a datelor unui colet şi a destinaţiei acestuia utilizatorii pot avea acces la ofertele furnizorilor de servicii poştale care corespund cerinţelor lor. Platformele care revând exclusiv servicii poştale trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor, într-un loc uşor vizibil, informaţii clare cu privire la faptul că prestarea serviciului poştal se realizează de către unul sau mai mulţi furnizori de servicii poştale şi să indice cel puţin furnizorul de servicii poştale care va colecta trimiterea poştală de la expeditor", precizează arbitrului pieţei locale de telecomunicaţii.


Potrivit sursei citate, revânzătorii au obligaţia de a primi şi soluţiona reclamaţiile adresate de utilizatorii care, în urma contractării unor servicii poştale de pe platforma acestora, se consideră prejudiciaţi prin neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a serviciului poştal (de exemplu, în cazul unui produs deteriorat).

ANCOM atenţionează asupra faptului că, deşi în procesul de gestionare a unei trimiteri poştale se află cel puţin doi furnizori, respectiv cel care prestează serviciul propriu-zis (furnizorul de servicii poştale) şi cel care asigură accesul iniţial la acest serviciu (revânzătorul), pentru orice nemulţumire legată de livrarea trimiterii poştale, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, platformei digitale care revinde serviciul.

Astfel, revânzătorul nu poate transfera răspunderea către furnizorul de servicii poştale.

"Totodată, furnizorul de servicii poştale care a predat sau care a încercat realizarea predării trimiterii poştale este obligat să transmită reclamaţiile primite de la utilizatori, spre soluţionare, furnizorului care a revândut serviciul poştal (revânzătorul). Utilizatorii care au o nemulţumire în legătură cu prestarea serviciilor poştale oferite de către revânzătorii de astfel de servicii trebuie să se adreseze în primul rând platformei digitale care revinde serviciul. În cazul în care revânzătorul nu a rezolvat problema sesizată, utilizatorii se pot adresa şi ANCOM (...)", se arată în comunicat.

În contextul în care, la momentul contractării unui serviciu poştal de pe o platformă online, între expeditor şi deţinătorul platformei se încheie un contract la distanţă, pentru probleme ce ţin de condiţiile de încheiere a unui astfel de document, utilizatorii care au calitatea de persoane fizice se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), notează reglementatorul telecom.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6 / 17793
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | CMS și DLA Piper rămân printre cele mai active firme de avocați care au acordat consultanță în tranzacțiile de M&A din primele nouă luni ale anului 2024. Filip & Company strălucește în Europa Estică, iar Clifford Chance se remarcă pe ‘Bătrânul continent’. Activitatea de fuziuni și achiziții continuă să crească la nivel global și scade pe piețele emergente
ZRVP câștigă în primă instanță un dosar cu miza de peste 27,5 mil. RON pentru Premier Energy, pe piața gazelor naturale. Andrei Dumitrescu (partener) și Eugen Tudose (managing associate), în prim plan
Filip & Company a asistat AGISTA în vânzarea întregii sale participații deținute în cadrul Dendrio Solutions și creșterea participației în Fort. Echipa, coordonată de Alexandru Bîrsan (partener, M&A)
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat fondul de investiții SARMIS Capital în preluarea pachetului majoritar al producătorului de hârtie MG-Tec Industry
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alice Radu, General legal counsel Romania – Bulgaria | Robert Bosch: ”Rolul de avocat in-house se redefinește constant. Trebuie să ai deschiderea să înveți domenii noi, să poți și să vrei să îți asumi riscuri, să inovezi constant ceea ce livrezi către clienții interni”
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
Dr. Cosmin Vasile devinde membru al “Europe Task Force” creat de Institute for Transnational Arbitration
Mușat & Asociații și Hogan Lovells au asistat Romgaz în prima emisiune de obligațiuni din sectorul gazelor naturale, un proiect istoric pe piața de capital, care a generat un interes uriaș din partea investitorilor internaționali. Mandatul a implicat o echipă multidisciplinară, condusă de Gheorghe Mușat (Senior Partner), Paul Buta (Managing Partner) și Răzvan Stoicescu (Deputy Managing Partner)
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în prima emisiune de obligațiuni verzi Samurai pe piața de capital din Japonia. Doi parteneri în echipa de proiect
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat BLIK România în obținerea autorizației de funcționare pe piața locală. Colaborare strânsă între echipele de avocați și consultanți din România și Polonia
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj ICC Paris | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate cu cel mult 6 firme, într-un interval de 4 ani. Pentru de a primi cât mai multe propuneri, complete și corecte, termenul de transmitere a ofertelor a fost prelungit
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...