ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Compania RetuRO a depus documentaţia pentru a fi administrator al Sistemului de Garanţie - Returnare

07 Martie 2022   |   Agerpres

RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie înfiinţată de către asociaţiile reprezentative ale producătorilor de băuturi şi ale comercianţilor, prin intermediul căreia va fi gestionat sistemul de garanţie-returnare, dacă va fi desemnată ca administrator. Conform legii, în condiţiile în care este o singură solicitare de desemnare, RetuRO are la dispoziţie 30 de zile pentru a coopta ca acţionar statul român, prin autoritatea publică pentru protecţia mediului, iar Ministerul Mediului are 60 de zile la dispoziţie pentru a desemna viitorul operator al sistemului.

 
 
Reprezentanţii companiei RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. au depus la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) documentele necesare pentru a primi acreditarea de a administra viitorul Sistem de Garanţie - Returnare (SGR) din România, ce ar urma să fie implementat din octombrie 2022.
 
RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie înfiinţată de către asociaţiile reprezentative ale producătorilor de băuturi şi ale comercianţilor, prin intermediul căreia va fi gestionat sistemul de garanţie-returnare, dacă va fi desemnată ca administrator. Conform legii, în condiţiile în care este o singură solicitare de desemnare, RetuRO are la dispoziţie 30 de zile pentru a coopta ca acţionar statul român, prin autoritatea publică pentru protecţia mediului, iar Ministerul Mediului are 60 de zile la dispoziţie pentru a desemna viitorul operator al sistemului.
 
"În aceste luni, am lucrat intens pentru a finaliza documentaţia necesară pentru licenţiere, respectând toate criteriile stipulate în HG 1074/2021. Este un moment-cheie pentru viitorul sistem de garanţie-returnare, cel mai mare proiect de mediu pe care îl va implementa România în următorii ani. În acelaşi timp, planul de afaceri aferent dosarului se aliniază cu informaţiile pe care le avem de la furnizorii de echipamente, de infrastructură sau de soluţii logistice, în ceea ce priveşte calendarul de implementare", a declarat Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României pentru Mediu, unul dintre acţionarii RetuRO.
 
Potrivit unui comunicat al companiei, în conformitate cu prevederile legale, viitorul operator al sistemului de garanţie-returnare în România va fi autorizat şi supravegheat de către autorităţile guvernamentale abilitate şi va avea următoarele responsabilităţi: să implementeze sistemul de garanţie-returnare la nivel naţional; să obţină finanţarea necesară pentru implementarea sistemului; să instaleze centre de sortare şi numărare a ambalajelor colectate prin sistem; să semneze aproximativ 80.000 de contracte cu comercianţii, ce vor avea obligaţia de a organiza centre de returnare, şi aproximativ 4.000 de contracte cu producătorii şi importatorii de băuturi; să asigure colectarea, sortarea şi ulterior reciclarea deşeurilor de ambalaje, pentru a se asigura circularitatea acestora şi conversia lor în materiale noi, reutilizabile; să gestioneze campania de informare a consumatorilor despre sistemul de garanţie-returnare.
 
"Acesta este un moment definitoriu pentru noi, iar prin înfiinţarea RetuRO şi prin depunerea documentaţiei suntem cu un pas mai aproape de îndeplinirea unui obiectiv la care lucrăm intens de câţiva ani deja, acela de a implementa sistemul de garanţie-returnare în România. Acesta va fi un instrument extrem de important pentru colectarea şi ulterior reciclarea ambalajelor de băuturi. Avem încredere şi suntem nerăbdători ca acest sistem să devină funcţional, însă mai avem paşi importanţi de parcurs pentru a ne asigura că va fi implementat corect şi că va funcţiona în mod corespunzător încă din prima zi. Pentru ca acest lucru să se întâmple, dincolo de toate acţiunile pe care le va întreprinde RetuRO, dacă va fi desemnat ca administrator al sistemului, e nevoie de efort şi pentru modificarea legislaţiei primare de mediu şi a celei fiscale, dar şi de campanii intense de conştientizare pentru a obişnui consumatorul român cu sistemul de garanţie-returnare", susţine Alice Nichita, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate, cel de-al doilea acţionar al RetuRO.
 
La rândul său, Maria Maxim, preşedinta Asociaţiei Retailerilor pentru Mediu, al treilea acţionar al RetuRO, a afirmat că înfiinţarea noii companii reprezintă un nou pas către operaţionalizarea unui instrument necesar România. "Totodată, continuăm să avem o bună colaborare între toate părţile implicate şi să lucrăm împreună la un plan clar şi transparent, astfel încât sistemul să fie coerent atât pentru comercianţi, cât, mai ales, pentru consumatori", a precizat Maxim.
 
Prin Sistemul de Garanţie-Returnare (SGR) românii vor plăti o garanţie de 0,50 de bani atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, practic în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.
 
Scopul acestui sistem este de a introduce ambalajele într-o economie circulară, ajutând România să atingă ţintele naţionale de colectare şi reciclare agreate la nivel european, care cer, spre exemplu, ca până în anul 2025 să se colecteze 77% din PET-urile puse pe piaţă, iar până în anul 2029 90%. De asemenea, sistemul va ajuta la atingerea noilor ţinte de colectare şi reciclare pentru restul tipurilor de materiale, şi anume 75% pentru sticlă şi 60% aluminiu, începând cu anul 2030.
 
Termenul de implementare al SGR, aşa cum este prevăzut în acest moment în legislaţia aplicabilă, este luna octombrie 2022.
 
Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate, Asociaţia Berarii României pentru Mediu şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu sunt entităţi înfiinţate special pentru a asigura implementarea, gestionarea, operarea şi finanţarea sistemul de garanţie-returnare (SGR) în România, ca acţionari în cadrul RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9717 / 18263
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...