ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Companiile din Romania care nu si-au trimis deseurile de ambalaje la reciclat au platit in 2022 peste 6 mil. EUR catre Fondul pentru Mediu

19 Octombrie 2023   |   BizLawyer

• Companiile care activeaza in Romania si care nu si-au valorificat deseurile de ambalaje puse pe piata au platit catre Administratia Fondului pentru Mediu o suma totala de 33 milioane de lei, aferenta anului 2022, arata datele Institutului National de Statistica, analizate de Clean Recycle*. Suma este insa de 4 ori mai mica fata de anul 2012. • Companiile generatoare de deseuri de ambalaje au obligatia sa raporteze toate cantitatile puse pe piata, prin intermediul OIREP-urilor (Organizatiile care Implementeaza Obligatiile privind Raspunderea Extinsa a Producatorului), care preiau aceasta responsabilitate. • In ultimii 10 ani, respectiv in perioada 2012-2022, sumele platite de companii pentru deseurile de ambalaje care nu au fost reciclate sau valorificate se ridica la peste 900 de milioane de lei.

 
 
Companiile care activeaza in Romania si care nu si-au valorificat deseurile de ambalaje puse pe piata au platit, in 2022, 33 milioane de lei, echivalentul a peste 6 mil. EUR, catre Administratia Fondului pentru Mediu, arata datele Institutului National de Statistica, analizate de Clean Recycle*.

Suma este insa de 4 ori mai mica fata de anul 2012, dovada ca operatorii economici devin din ce in ce mai responsabili privind obligatiile de mediu.

In ultimii 10 ani, in perioada 2012-2022, sumele platite de companii pentru deseurile de ambalaje care nu au fost reciclate sau valorificate, se ridica la peste 900 de milioane de lei, echivalentul a 181 mil. EUR.
“Romania a evoluat in ultimii ani la nivel de valorificare a deseurilor de ambalaje, doar ca progresul este unul destul de lent. Acum, insa, avem oportunitatea sa acceleram acest proces, mai ales daca ne referim la dezvoltarea infrastructurii care sa ne ajute sa crestem rata de reciclare. Doar prin PNRR, avem peste 1 miliard de euro pentru investitii care sa asigure o gestionare cat mai eficienta a deseurilor de ambalaje”, declara Cosmin Monda, fondator si CEO Clean Recycle.


Companiile generatoare de deseuri de ambalaje au obligatia sa raporteze toate cantitatile puse pe piata, prin intermediul OIREP-urilor (Organizatiile care Implementeaza Obligatiile privind Raspunderea Extinsa a Producatorului), care preiau aceasta responsabilitate. In caz contrar, operatorii economici platesc catre Fondul pentru Mediu 2 lei pentru fiecare kilogram de ambalaj nevalorificat.

In primele noua luni din 2023, Clean Recycle a gestionat o cantitate de peste 67 de mii de tone de deseuri reciclabile (hartie/carton, plastic, PET, sticla, otel, aluminiu, lemn) pentru cele 700 de companii din portofoliul sau.

Tara noastra nu reuseste sa isi atinga tintele de reciclare impuse la nivelul Uniunii Europene, de 65% pentru deseurile de ambalaje puse pe piata. Ultimele date arata ca procentul de reciclare a fost de 39,87%, in anul 2020**.

De altfel, tara noastra se situează pe ultimul loc in randul tarilor din Uniunea Europeana privind depozitarea deseurilor municipale la gropile de gunoi, cu cantitati care depasesc 127 de milioane de tone***.
Clean Recycle este unul dintre primii 5 jucători de pe piata locala a transferului de responsabilitate privind deseurile de ambalaje (OIREP), preluand obligativitatea raportarii, colectarii si valorificarii ambalajelor si deseurilor din ambalaje puse pe piata de producatori si importatori. Clean Recycle gestioneaza un portofoliu de peste 700 de companii care produc si pun pe piata deseuri de ambalaje, active pe intreg teritoriul Romaniei, din domenii precum FMCG si retail, agribusiness, automotive, distributie, productie industriala, farmaceutice s.a.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3194 / 18237
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...