Grupul Asseco SEE, venituri de 250 de milioane de euro în 2021 şi un profit net în creştere cu 29%
08 Martie 2022
AgerpresAstfel, compania a înregistrat venituri din vânzări de 77,2 milioane de euro în trimestrul 4 şi de 250,5 milioane de euro pe ansamblul lui 2021.
Grupul Asseco South Eastern Europe a înregistrat, în trimestru patru al anului trecut şi pe întregul an 2021, creşteri cu 5% şi, respectiv, 9% la veniturile din vânzări, comparativ cu aceleaşi perioade din 2020, potrivit rezultatelor financiare publicate marţi.
Astfel, compania a înregistrat venituri din vânzări de 77,2 milioane de euro în trimestrul 4 şi de 250,5 milioane de euro pe ansamblul lui 2021.
"O îmbunătăţire atât de semnificativă a rezultatelor financiare ale Grupului ASEE (inclusiv Payten) în 2021, comparativ cu anul precedent, a rezultat din creşterea scalei operaţiunilor tuturor celor trei divizii principale ale Grupului, precum şi din îmbunătăţirea eficienţei soluţiilor de plată şi a soluţiilor dedicate. Performanţa mai bună a Grupului ASEE (inclusiv Payten) s-a datorat în primul rând creşterii organice şi, într-o măsură mai mică, achiziţiilor", a declarat Piotr Jelenski, preşedintele Consiliului de Administraţie al Asseco South Eastern Europe.
Cea mai mare creştere a veniturilor din vânzări în T4 2021 a fost generată de soluţiile de plată, acestea ridicându-se la 32 de milioane de euro, în creştere cu aproape 5,1 milioane de euro (19%) comparativ cu o perioadă similară a anului precedent. În timp ce pe parcursul anului 2021 veniturile din vânzările soluţiilor de plată au totalizat 115,3 milioane de euro, în creştere cu 12,5 milioane de euro (12%) faţă de 2020.
Profitul operaţional al Grupului ASEE în T4 2021 a crescut cu 20% (1,9 milioane de euro) faţă de T4 al anului precedent şi cu 22% (7,3 milioane de euro) raportat la întregul an precedent şi s-a ridicat la 11,6 milioane de euro şi, respectiv, 39,6 milioane de euro.
EBITDA a grupului ASEE a crescut cu 1,9 milioane euro (14%) faţă de T4 2020 şi a ajuns la 15,8 milioane euro în T4 2021, în timp ce după 12 luni a crescut de la 49,8 milioane euro în 2020 la 56,5 milioane euro în 2021 (creştere de 13%).
Profitul net consolidat al Grupului ASEE în T4 2021 s-a ridicat la 10,6 milioane de euro, în creştere cu 3 milioane de euro (39%) faţă de o perioadă similară a anului precedent, iar pentru întregul an 2021 s-a ridicat la 33,9 milioane de euro, în creştere cu 29% (7,6 milioane de euro).
Portofoliul de contracte semnate în avans pentru anul 2022 a crescut cu 14%, până la 195,2 milioane de euro, faţă de cele existente în urmă cu un an.
"Veniturile din vânzări în Payten s-au ridicat la 32 de milioane de euro în T4 şi la 115,3 milioane de euro după 12 luni din 2021, ceea ce reprezintă o creştere de 19% şi, respectiv, 12% în comparaţie cu perioadele corespunzătoare din anul precedent. În T4, veniturile din vânzări în creştere au fost generate de serviciile legate de POS şi ATM, precum şi de comerţul electronic, în timp ce, pe parcursul întregului an, cea mai mare creştere a veniturilor din vânzări (cu 4,4 milioane euro) a fost realizată de serviciile legate de POS. Profitul operaţional din soluţiile de plată în T4 s-a ridicat la 4,8 milioane euro, în creştere cu 2,4 milioane euro (104%), iar la sfârşitul anului 2021 a totalizat 19,5 milioane euro, în creştere cu 4,9 milioane euro (34%) faţă de 2020", explică Piotr Jelenski.
EBITDA consolidat în T4 2021 s-a ridicat la 7,9 milioane de euro, în creştere cu 2,3 milioane de euro (40%) faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce după 12 luni din 2021 a atins 32 de milioane de euro, în creştere cu 4,1 milioane de euro (15%) faţă de anul precedent.
Veniturile din vânzări ale soluţiilor bancare au atins în trimestrul patru din 2021 suma de 15,2 milioane de euro, în creştere cu peste 0,9 milioane de euro (7%) faţă de perioada corespunzătoare din anul precedent, şi 51,5 milioane de euro la sfârşitul anului 2021, în creştere cu 5,1 milioane de euro (11%) faţă de 2020. Venituri mai mari din vânzări în T4 şi în întregul an 2021 au fost generate de soluţiile multichannel şi soluţii de securitate.
Profitul operaţional în T4 2021 s-a ridicat la 4,4 milioane de euro, în scădere cu 0,3 milioane de euro (-6%) faţă de T4 2020, în timp ce acesta a ajuns la 13,1 milioane de euro după 12 luni din 2021, în creştere cu 1,3 milioane de euro (11%) faţă de perioada corespunzătoare din anul precedent.
În T4 2021, EBITDA consolidat a fost de 5,1 milioane de euro, în scădere cu 0,2 milioane de euro (-4%), dar la sfârşitul anului 2021 s-a ridicat la 15,7 milioane de euro, în creştere cu 1,4 milioane de euro (9%) faţă de 2020.
Veniturile din vânzări ale soluţiilor dedicate în T4 2021 s-au ridicat la 30,1 milioane de euro, în scădere cu 2,5 milioane de euro (-8%) faţă de perioada corespunzătoare din anul precedent, în timp ce în 2021 au ajuns la 83,7 milioane de euro, în creştere cu 3,5 milioane de euro (4%) faţă de 2020. Scăderea veniturilor din vânzări în T4 2021 a rezultat din scăderea veniturilor din vânzări ale liniilor de afaceri de infrastructură şi soluţii ale terţilor, care a fost parţial compensată de creşterea veniturilor din vânzări ale soluţiilor proprietare ale Grupului ASEE, care au crescut, de asemenea, pe parcursul întregului an.
Scăderea veniturilor din vânzări s-a tradus printr-o scădere a profitului operaţional în valoare de 2,4 milioane euro în T4, în scădere cu 0,2 milioane EUR faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut. Cu toate acestea, după 12 luni din 2021, profitul operaţional a ajuns la 7 milioane euro, în creştere cu 1 milion euro (17%) faţă de 2020.
EBITDA a soluţiilor dedicate s-a ridicat la 2,8 milioane euro în T4, în scădere cu 0,1 milioane euro în comparaţie cu T4 2020, în timp ce în 2021 s-a ridicat la 8,8 milioane euro, în creştere cu 1,2 milioane euro (15%) faţă de anul precedent.
Despre companie: Grupul ASEE este una dintre cele mai mari companii IT în domeniul producţiei şi implementării de soluţii software şi servicii proprii în regiunea Europei de Sud-Est, Turcia, Spania, Portugalia, Andorra, Columbia, Peru, Republica Dominicană, Slovacia şi Republica Cehă.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 9674 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...