INS: Numărul sosirilor şi înnoptărilor turiştilor în unităţile de cazare din România aproape s-a dublat, la 8 luni
01 Octombrie 2021
AgerpresConform INS, în primele opt luni ale anului, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică au însumat 6,437 milioane de persoane, iar înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică au fost de 14,733 milioane.
Numărul de sosiri ale turiştilor în unităţile de cazare din România a crescut cu 47,7%, în primele opt luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, în timp ce numărul înnoptărilor s-a majorat cu 45%, arată datele publicate, vineri, de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Conform INS, în primele opt luni ale anului, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică au însumat 6,437 milioane de persoane, iar înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică au fost de 14,733 milioane.
În această marjă, din numărul total de sosiri, cel al turiştilor români au reprezentat 92,6%, în timp ce turiştii străini au înregistrat un procent de doar 7,4%. În ceea ce priveşte sosirile turiştilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deţinut-o cei veniţi din Europa (79,7% din total turişti străini), dintre aceştia 76,6% provenind din ţările UE.
De asemenea, din numărul total de înnoptări, cele ale turiştilor români au reprezentat 92,9%, în timp ce înnoptările turiştilor străini au înregistrat o pondere de 7,1%. În acelaşi timp, cea mai mare pondere a înnoptărilor turiştilor străini în structurile de primire turistică au deţinut-o cei sosiţi din Europa (78% din total turişti străini), iar dintre aceştia 75,8% au provenit din statele membre UE.
În acest context, durata medie a şederii a fost de 2,3 zile în cazul turiştilor români, respectiv de 2,2 zile pentru categoria de turişti străini.
Statistica oficială arată indici de utilizare netă a locurilor de cazare turistică mai mari, în perioada 1 ianuarie - 31 august 2021, la hoteluri (33,6%), bungalouri (27,9%), vile turistice (27,6%), spaţii de cazare pe nave (24,1%), campinguri (22,7%), căsuţe turistice (22,6%), popasuri turistice (21,6%), hosteluri şi pensiuni turistice (fiecare cu câte 19,1%) şi pensiuni agroturistice (18,6%).
Pe judeţe, în primele opt luni ale anului în curs, numărul de sosiri ale turiştilor în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare turistică a înregistrat valori mai mari în: Constanţa (1,098 milioane persoane), Braşov (678.400 persoane), Bucureşti (544.900 persoane), Bihor (295.900 persoane), Prahova (285.100 persoane), Suceava (273.200 persoane), Sibiu (272.600 persoane), Vâlcea (261,600 persoane), Cluj (259.200 persoane) şi Mureş (242.800 persoane).
La capitolul înnoptări, valori mai mari s-au consemnat în judeţele: Constanţa (3,963 milioane), Braşov (1,334 milioane), municipiul Bucureşti (958.100), Bihor (797.000), Vâlcea (722.900), Prahova (598.200), Suceava (553.700), Mureş (499.300), Sibiu (475.600), Cluj (453.200), Caraş-Severin (389.200), Covasna (312.400) şi Timiş (265.000).
Pe categoria de ţări, cele mai multe sosiri ale turiştilor străini cazaţi în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au provenit din Germania (63.300), Italia (39.400), Franţa (30.300), Ungaria (27.200), Polonia (27.000), Israel (26.000), SUA (25.200) şi Republica Moldova (18.600)
Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost, în primele opt luni ale acestui an, de 4,375 milioane, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior. Mijloacele de transport rutier şi aerian au fost cele mai utilizate pentru sosirile vizitatorilor străini în România, reprezentând 81,7% cel rutier, respectiv 14,2% cel aerian, din numărul total al sosirilor.
În primele opt luni din 2021, plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost de 7,540 milioane, în creştere cu 8,1% comparativ cu perioada 1 ianuarie - 31 august 2020, iar mijloacele de transport rutier şi aerian au fost cele mai utilizate pentru plecările în străinătate (70,2% rutier şi 29,2% aerian).
Raportat la luna august 2020, în aceeaşi lună a anului curent sosirile turiştilor în unităţile de cazare din România au crescut cu aproape o treime (32,9%), în timp ce numărul înnoptărilor s-a majorat cu 30,3%.
Astfel, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică au însumat circa 1,73 milioane de persoane, în intervalul de referinţă, iar înnoptările au ajuns la 4,491 milioane.
Potrivit sursei citate, din numărul total de sosiri raportat în luna august a acestui an cele ale turiştilor români în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au reprezentat 91,2%, în timp ce turiştii străini doar 8,8%. În ceea ce priveşte sosirile turiştilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deţinut-o cei din Europa (82,4% din total turişti străini), iar dintre aceştia 78,2% au sosit din ţările Uniunii Europene (UE).
Din numărul total de înnoptări, cele ale turiştilor români în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au reprezentat 92,9%, în timp ce turiştii străini au înregistrat o pondere de 7,1%. Totodată, cea mai mare pondere a înnoptărilor a aparţinut celor sosiţi din Europa (79,9% din total turişti străini), dintre care 75,8% provin din statele UE.
Datele INS relevă faptul că durata medie a şederii a fost, în august, de 2,6 zile la turiştii români, respectiv de 2,1 zile în cazul turiştilor străini.
Ca indice de utilizare netă a locurilor de cazare, o pondere mai mare s-a înregistrat la hoteluri (57,5%), vile turistice (49%), bungalouri (43,3%), sate de vacanţă (36,7%), căsuţe turistice (35,8%) hosteluri (35,1%), popasuri turistice (33,7%), pensiuni turistice (33,3%), pensiuni agroturistice (32,4%) şi campinguri (30,5%).
La nivelul lunii august, sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost de 1,054 milioane persoane, în creştere cu 115,1% faţă de acelaşi interval din 2020. Mijloacele de transport rutier şi aerian au fost cele mai utilizate pentru sosirile din străinătate, reprezentând 78,8%, respectiv 17,3% din numărul total de sosiri.
În schimb, plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în număr de 1,688 milioane de persoane, în creştere cu 71,9% raportat la intervalul de referinţă. În acelaşi timp, mijloacele de transport rutier şi aerian au fost cele mai utilizate pentru plecările în străinătate (62,0%, respectiv 37,5% din numărul total de plecări).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 11521 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...