ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

KeysFin: Comerţul online duce piaţa serviciilor de poştă şi curierat din România la peste 4 miliarde de lei, în 2018

18 Februarie 2019   |   M. T.

Estimările specialiştilor relevă faptul că afacerile din sectorul de poştă şi curierat au depăşit, în România, pragul de patru miliarde de lei, în 2018, în urma creşterii vânzărilor online de produse.

 
 
Afacerile din sectorul de poştă şi curierat au depăşit pragul de 4 miliarde de lei, în 2018, ca urmare a creşterii spectaculoase a vânzărilor de produse pe Internet, estimează specialiştii KeysFin într-o analiză publicată luni.

"Dezvoltarea shopping-ului online a adus o adevărată gură de oxigen în piata serviciilor de poştă şi curierat. Văzută de mulţi experţi drept un domeniu în declin, pe fondul dezvoltării tehnologiei (poşta electronică, serviciile de suport online etc.), poşta continuă să rămână, şi în 2019, un serviciu esenţial pentru economie. Curieratul se află în prim-plan cu volume în creştere de la an la an, transportul de pachete de produse fiind unul dintre domeniile în care există în continuare un potenţial semnificativ, dovadă faptul că multe dintre firme reuşesc cu greu să facă faţă cererii de servicii venită în special din sectorul operatorilor digitali (magazine online, servicii de HORECA online etc.)", se arată într-un comunicat de presă al KeysFin.


Estimările specialiştilor relevă faptul că afacerile din sectorul de poştă şi curierat au depăşit, în România, pragul de patru miliarde de lei, în 2018, în urma creşterii vânzărilor online de produse.

Analiza citată arată, totodată, că numărul firmelor de poştă şi curierat a avansat cu aproape 270% faţă de 2007, la peste 1.500 de companii în 2017. În prezent, sectorul se află într-un plin proces de maturizare, optimizarea costurilor fiind în prim-plan. Pe acest fond, numărul companiilor de profil a scăzut cu 5% faţă de 2016.

De asemenea, pe fondul dezvoltării serviciilor logistice şi a cererii în creştere pentru transportul de mărfuri, afacerile din această industrie au crescut, în 2017, cu 8% faţă de anul precedent, respectiv cu 130% faţă de 2007, la 3,8 miliarde de lei.

În ciuda problemelor logistice şi de personal cu care se confruntă, Poşta Română continuă să rămână principalul jucător din piaţa de poştă şi curierat din România. Compania, deţinută de statul român prin Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (93,5%) şi de Fondul Proprietatea (6,5%) a înregistrat, în 2017, o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei (29,5% din total).

Pe locul al doilea s-a situat Fan Courier Express SRL, companie cu capital privat 100% românesc, cu afaceri de 586 de milioane de lei, adică 15% din total. Podiumul este completat de Urgent Cargus S.A. (372 de milioane de lei, 10% din total), DHL International România SRL (256 de milioane de lei, 6,7%) şi TNT România SRL (253 milioane lei, 6,6%). Pe ansamblu,  cele mai mari 10 companii au generat aproape 80% din cifra de afaceri totală.

La nivel regional, Capitala atrage cel mai mare volum de servicii de poştă şi curierat, cu afaceri de 2,6 miliarde de lei, urmată de judeţele Ilfov (604 milioane de lei), Sibiu (193 milioane de lei), Cluj (68 milioane de lei) şi Prahova (36 milioane de lei). Împreună, primele cinci judeţe, au generat aproape 91% din cifra de afaceri totală, în 2017.

În privinta productivităţii muncii, sectorul a marcat un avans semnificativ, de 13,5% în 2017, la peste 100.000 de lei/angajat. Rezultatul este relevant mai ales în condiţiile în care costul mediu per angajat a crescut cu 12% faţă de 2016 la peste 35.000 de lei per angajat, iar numărul de angajaţi a scăzut cu 5% faţă de 2016 şi cu 11% faţă de 2007, la peste 37 000 de angajaţi în 2017.

La nivel internaţional, în serviciile de poştă şi curierat activează peste 5,3 milioane de angajaţi, în peste 192 de ţări şi 677.000 de oficii poştale, potrivit datelor UPU (Universal Postal Union).

Văzută drept un indicator al situaţiei economico-sociale, dezvoltarea aceste industrii situează România pe locul 57 în lume din 192 de ţări.

Conform indicelui calculat de UPU pentru fiecare dintre cele peste 170 de ţări, România a acumulat 48 de puncte şi se situează sub media de 55 de puncte la nivel regional. Spre comparaţie, Austria se află pe locul 10, Slovenia pe 11, Estonia (13), Slovacia (16), Cehia (21), Ungaria (30) şi Bulgaria (39).

Elveţia, Olanda, Japonia, Germania şi Franţa sunt lideri acestui clasament, dar este de notat poziţia Poloniei (locul 6 în 2018).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18020 / 18203
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...