ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Economiei a publicat procedurile de implementare a unor programe naţionale de susţinere a investiţiilor şi creşterea competitivităţii IMM-urilor

17 August 2023   |   Agerpres

Este vorba despre programele "Comerţ & Servicii", "Microindustrializare - Fabricat în România" şi "Accelerare a dezvoltării IMM-urilor".

 
 
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a lansat miercuri, spre consultare publică, procedurile de implementare aferente unor programe naţionale care vizează susţinerea investiţiilor şi creşterea competitivităţii IMM-urilor, precum şi încurajarea digitalizării şi transformării verzi a acestora.

Este vorba despre programele "Comerţ & Servicii", "Microindustrializare - Fabricat în România" şi "Accelerare a dezvoltării IMM-urilor".


"Noile ediţii au drept obiectiv susţinerea investiţiilor şi creşterea competitivităţii IMM-urilor, precum şi încurajarea digitalizării şi transformării verzi a acestora, printr-o schimbare de paradigmă, în ceea ce priveşte mecanismul de acordare a sprijinului financiar", precizează MEAT printr-un comunicat.

Astfel, cele trei programe, diferenţiate doar prin activităţile ţintă cărora li se adresează, vor fi implementate cu componentă de primă de capital pentru creditele de investiţii acordate de băncile partenere, pentru cheltuielile eligibile de retehnologizare, achiziţia de echipamente noi şi performante pentru eficientizarea energetică a activităţii, tehnologii, echipamente, sisteme, soluţii sau servicii de colectare, reciclare, reutilizare a deşeurilor industriale şi cheltuieli de digitalizare a afacerilor.

Potrivit MEAT, complementaritatea între măsuri, în ceea ce priveşte activităţile ţintă, respectiv producţie pentru programul "Microindustrializare - Fabricat în România", comerţ şi servicii pentru măsura dedicată acestor sectoare, dar şi separat IT, construcţii, HoReCa şi servicii medicale pentru programul de accelerare, acoperă întreaga paletă de activităţi eligibile pentru schemele de ajutor de minimis, oferind firmelor cu o vechime mai mare de 2 ani pârghii de investiţii în activitatea proprie indiferent de sectorul pe care activează.

Conform procedurilor aflate în consultate publică, mecanismul de acordare a sprijinului financiar comun celor trei programe implică, în primă instanţă, selectarea transparentă a băncilor partenere de către MEAT. Solicitanţii vor depune, în continuare, cererile de creditare şi finanţare la una dintre instituţiile de credit selectate, într-o perioadă de înscriere de 30 zile. Ulterior, băncile partenere vor transmite către minister listele proprii ale aplicanţilor, conform principiului primul venit - primul servit, realizând, în continuare, evaluarea bancabilităţii acestora.

Verificările din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii aplicanţilor vor fi realizate de MEAT/AIMM. În funcţie de rezultatele comunicate, băncile vor încheia contractele de credit şi AFN în maximum 30 de zile de la emiterea notificărilor de principiu la finanţare. După efectuarea cheltuielilor aferente investiţiei de către beneficiar, banca parteneră va transmite decontul, însoţit de documentele aferente, către MEAT/AIMM, în vederea verificării acestuia.

Termenul maxim de implementare a proiectului va fi de 12 luni de la data semnării contractului de credit şi AFN.

Valoarea primei de capital va fi de maximum 500.000 lei, dar nu mai mult de 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente unui credit de investiţii contractat de la instituţia de credit parteneră, iar valoarea creditului de investiţii solicitat prin program nu poate fi mai mică de 250.000 lei.

Bugetele alocate celor trei scheme de ajutor sunt în valoare de 74,5 milioane de lei pentru programul "Comerţ şi Servicii", 85 milioane lei pentru "Microindustrilizare - Fabricat în România" şi 52 milioane lei pentru programul "Accelerare a dezvoltării IMM-urilor".

"Valoarea estimată a infuziei investiţionale în economie este de aproximativ trei ori mai mare decât bugetele iniţiale alocate, depăşind 600 de milioane de lei în toată perioada de implementare şi monitorizare a măsurilor de sprijin, dat fiind faptul că investiţiile în retehnologizarea companiilor, digitalizarea acestora, eficientizarea energetică a activităţii şi modernizarea fluxurilor tehnologice conduc atât la dezvoltarea întreprinderilor, cât şi la crearea de noi locuri de muncă şi menţinerea acestora în economie", a declarat ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea.

Se estimează un număr de 149 beneficiari pentru programul "Comerţ şi Servicii", 170 pentru "Microindustrilizare - Fabricat în România" şi 104 pentru programul "Accelerare a dezvoltării IMM-urilor".
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3737 / 18245
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...