ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Pareto Report: Acei 20% din vârful piramidei de venituri generează 32 miliarde de euro

06 Februarie 2024   |   BizLawyer

Aceștia sunt cei mai valoroși consumatori, având o pondere disproporționată ca nivel al vânzărilor din mai toate domeniile.

 
 
Trei sferturi dintre românii din populația Pareto reușesc să economisească în mod constant, iar 25% dintre ei pot acoperi cheltuieli neprevăzute de până la 10.000 de lei din propriile fonduri, arată Pareto Report, realizat de firma de consultanță marketing The Engine și compania de cercetare de piață AHA Moments.

Populația Pareto, în România, reunește 1,9 milioane de oameni, care înseamnă 20% din publicul comercial general, digitalizat. Populația de 18-65 de ani, care folosește internetul cel puțin o dată pe lună, este de 9,2 milioane de oameni, din totalul de 19 milioane de rezidenți ai țării, conform studiului, ajuns la a treia ediție.
Cei 1,9 milioane de români, care au cele mai mari venituri declarate, generează anual venituri de 32 miliarde de euro, sumă care reprezintă 40% din veniturile nete anuale ale populației comerciale generale, așa cum este definită de Pareto Report.


„Publicul Pareto este masa critică pentru businessuri, iar cele care înțeleg mai bine direcția în care e îndreaptă atitudinile și preferințele acestor consumatori de află deja cu un pas înaintea competitorilor", declară Mihai Bârsan, fondator al The Engine.

Cei mai mulți dintre membrii populației Pareto au vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, ponderi însemnate având cei ce sunt profesioniști tineri din mediul urban și cei care au mai multe surse de venit. Ponderea celor care nu au copii este mai mică față de restul populației.

Ediția din acest an a studiului, a adus și o serie de noutăți, conform Manuelei Mancaș, managing director și founder al companiei de cercetare de piață AHA Moments, co-fondator Pareto Report. „Sunt două mari direcții care merită amintite: pe de o parte, fiind deja la a treia ediție a studiului, avem avantajul de a putea puncta evoluții în atitudinile, percepțiile și comportamentele populației Pareto la final de 2023 față de 2022 și 2021. Pe de altă parte, unul dintre capitolele care au stârnit de-a lungul timpului cel mai mare interes, cel de Innovation Adopters, este îmbogățit acum cu informații din multiple zone de interes și amintesc aici: wellbeing și nutriție, inovații din retail, noi băuturi lansate, atitudini față de sistemul de garanție-returnare, sustenabilitate, și nu în ultimul rând deschiderea față de noile tehnologii și inteligență artificială".

Veniturile celor din populația Pareto au crescut pe parcursul ultimului an cu 15% față de perioada precedentă, media netă ajungând la 7.169 lei pe lună, aproape dublu față de cei din publicul comercial general. În plus, studiul arată că este evidentă o creștere disproporționată între veniturile femeilor și bărbaților, diferențele ajungând la 2.000 de lei pentru populația Pareto și 1.000 de lei pentru publicul comercial general, ceea ce înseamnă că „prăpastia” s-a dublat față de 2022.

Peste trei sferturi (77%) dintre membrii populației Pareto sunt capabili să economisească în mod constant, ponderea lor fiind de 1,5 ori mai mare decât în cazul publicului comercial general. În ce privește sursele financiare pentru cheltuieli suplimentare sau neprevăzute, trei sferturi dintre Pareto declară că au apelat cel puțin o dată la cunoștințe sau prieteni. 69% dintre Pareto au economii pentru situații neprevăzute, 45% au economii pentru perioada de pensie, iar 37% au bani puși deoparte pentru copii.

În cazul cheltuielilor neprevăzute de până în 10.000 de lei, un sfert dintre membrii populației Pareto au posibilitatea de a le acoperi fără probleme din propriile economii, față de 10% în cazul publicului comercial general. Pe de altă parte, pentru cheltuieli neprevăzute de peste 25.000 de lei, cei mai mulți trebuie să apeleze la un credit, doar 15% având aceste sume disponibile.

Populația Pareto pune mare preț, la fel ca și cei mai mulți dintre români, pe familie și se ghidează în viață după valori ca respectul, corectitudinea, bunătatea și încrederea. În cel mai recent val al studiului, bunătatea este indicată de mai mulți membri ai populației Pareto ca fiind importantă, o creștere vizibilă fiind marcată și de loialitate (care devine mai proeminentă pentru membrii acestui grup).

Principiul Pareto, cunoscut ca regula 80/20, se traduce în afaceri astfel: 80% din vânzări vin de la 20% din clienți. Orice țară are o populație Pareto: acei 20% din vârful piramidei de venituri. Aceștia sunt cei mai valoroși consumatori, având o pondere disproporționată ca nivel al vânzărilor din mai toate domeniile. Ei pot face diferența dintre succes sau eșec, mai ales în cazul produselor și serviciilor inovatoare.

Pareto Report este un studiu de tip sindicalizat. Aflat în 2023 la a treia ediție, s-a derulat în ultima parte a anului trecut și a inclus 900 de respondenți Pareto cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani și 500 de respondenți din publicul comercial general. Între clienții acestui studiu se numără cinci din top șapte instituții bancare din România, companii din domeniul bunurilor de larg consum, retail și ONG-uri.

###
The Engine este o firmă de consultanță în marketing fondată de Mihai Bârsan, un antreprenor care are însă și o experiență anterioară de 20 de ani în corporații, ultima poziție deținută fiind cea de VP Marketing și Strategie în cadrul Ursus Breweries.
AHA Moments este o firmă de cercetare de piață înființată în 2020 de Manuela Mancaș, care are o experiență de 19 ani în domeniu. Compania a derulat peste 100 de studii de piață în 2023, majoritatea dedicate companiilor multinaționale din FMCG sau servicii, principalii investitori în astfel de proiecte de cercetare.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3037 / 19251
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...