Record: Pentru prima dată din 2007, la Transporturi sunt cheltuiţi toţi banii alocaţi pe un exerciţiu bugetar
13 Februarie 2023
AgerpresSorin Grindeanu a menţionat că anul trecut la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte de 10,3 miliarde de euro, mai mult decât în cinci ani.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, sâmbătă, la Alba Iulia, că este pentru prima dată de la intrarea în Uniunea Europeană când România cheltuie toţi banii alocaţi pe un exerciţiu bugetar pentru Transporturi, menţionând că a solicitat Comisiei Europene să se poată accesa sume de la alte componente.
"De când am intrat noi în Uniunea Europeană, din 2007, cam la fiecare exerciţiu bugetar, să ştiţi că pe domeniul transporturilor nu a fost o problemă de finanţare. De fiecare dată, noi am dat bani înapoi la UE, fiindcă nu am fost în stare să-i cheltuim. Ăsta este adevărul din 2007 şi până acum", a afirmat Sorin Grindeanu, prezent sâmbătă la o dezbatere organizată de europarlamentarul Victor Negrescu.
"De când am intrat noi în Uniunea Europeană, din 2007, cam la fiecare exerciţiu bugetar, să ştiţi că pe domeniul transporturilor nu a fost o problemă de finanţare. De fiecare dată, noi am dat bani înapoi la UE, fiindcă nu am fost în stare să-i cheltuim. Ăsta este adevărul din 2007 şi până acum", a afirmat Sorin Grindeanu, prezent sâmbătă la o dezbatere organizată de europarlamentarul Victor Negrescu.
Grindeanu a amintit că, pentru exerciţiul bugetar 2014-2020, banii se pot cheltui până la finalul acestui an.
"La Transporturi, unde sunt foarte mulţi bani - să ştiţi că am mai rămas cu 56 de milioane de euro, pe care îi vom cheltui, probabil, în săptămânile viitoare. Ceea ce ne duce în situaţia unică după Revoluţie şi anume aceea în care am cheltuit toţi banii alocaţi pe vechiul exerciţiu bugetar. Am făcut o cerere către Comisia Europeană, pentru că rămânem vreo 10 luni în situaţia în care am putea, noi, la Transporturi, să accesăm şi alte sume de bani, de la alte componente care nu au reuşit şi nu reuşesc să-şi cheltuie aceste sume. Şi decât să ne aflăm la sfârşitul anului 2023 în situaţia în care dăm bani înapoi către Comisie, mai bine transferă aceste sume către transporturi, pentru că noi vom fi în stare să cheltuim această sumă. Deci, e pentru prima dată, probabil în vreo două săptămâni terminăm şi acest rest la Transporturi, când suntem în stare să cheltuim toate sumele alocate", a declarat ministrul.
Sorin Grindeanu a menţionat că anul trecut la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte de 10,3 miliarde de euro, mai mult decât în cinci ani.
"Ca să vă faceţi o imagine, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, adunate la un loc, nu sunt în sumă de 10,3 miliarde de euro, cât am reuşit în 2022", a spus demnitarul.
Grindeanu a declarat că, în baza contractelor semnate în 2022, sunt în execuţie aproape 600 de kilometri de autostradă şi drumuri expres şi în diverse faze de licitaţie aproximativ 340 de kilometri.
"De ce dau toate aceste date? Pentru că, în acest moment, prin ceea ce s-a întâmplat în 2022, s-au creat toate premisele ca în fiecare an, începând de anul acesta, minimum de kilometri pe care să-i dăm în circulaţie anual este de 100. La anul, probabil, ne vom duce spre 150-160 de kilometri", a spus ministrul.
Sorin Grindeanu s-a arătat încrezător că vor fi primiţi bani în plus de pe alte componente, astfel încât să se poată accesa sume suplimentare la Transporturi.
Ministrul s-a referit şi la Planul Naţional de Investiţii pe domeniul Infrastructurii, aprobat la finalul anului 2021.
"Ce înseamnă acest Plan Naţional de Investiţii? Înseamnă, dacă vreţi, toate proiectele adunate, prioritare pe o durată de 10 ani şi care sunt în valoare de undeva în jur de 70 de miliarde de euro. Înseamnă o perioadă de 10 ani. Asta înseamnă că acest plan, indiferent de cine este ministru, indiferent de cine formează guvernul, trebuie să fie pus în practică. (...). Cam jumătate din această sumă putem să o atragem din fonduri europene. Suntem în această perioadă undeva la intersecţia a trei mari surse de finanţare europeană, pe de o parte este vechiul exerciţiu bugetar, unde pe domeniul Transporturilor vorbim de POIM, a doua mare sursă de finanţare este PNRR-ul şi a treia exerciţiul bugetar 2021-2027", a spus ministrul.
Grindeanu afirmă că în cele trei decenii de la Revoluţie statul român a rămas dator cetăţeanului român, indiferent de guvernele pe care le-a avut, în ceea ce priveşte infrastructura.
"Trebuie să recuperăm acest minus pe care îl avem în domeniul infrastructurii, iar infrastructura trebuie să devină pe următorii ani, indiferent de culoarea politică a guvernului, guvernelor care vor veni în următorii ani, o prioritate naţională", a mai spus ministrul Transporturilor.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5502 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...