ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Record: Pentru prima dată din 2007, la Transporturi sunt cheltuiţi toţi banii alocaţi pe un exerciţiu bugetar

13 Februarie 2023   |   Agerpres

Sorin Grindeanu a menţionat că anul trecut la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte de 10,3 miliarde de euro, mai mult decât în cinci ani.

 
 
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, sâmbătă, la Alba Iulia, că este pentru prima dată de la intrarea în Uniunea Europeană când România cheltuie toţi banii alocaţi pe un exerciţiu bugetar pentru Transporturi, menţionând că a solicitat Comisiei Europene să se poată accesa sume de la alte componente.

"De când am intrat noi în Uniunea Europeană, din 2007, cam la fiecare exerciţiu bugetar, să ştiţi că pe domeniul transporturilor nu a fost o problemă de finanţare. De fiecare dată, noi am dat bani înapoi la UE, fiindcă nu am fost în stare să-i cheltuim. Ăsta este adevărul din 2007 şi până acum", a afirmat Sorin Grindeanu, prezent sâmbătă la o dezbatere organizată de europarlamentarul Victor Negrescu.


Grindeanu a amintit că, pentru exerciţiul bugetar 2014-2020, banii se pot cheltui până la finalul acestui an.

"La Transporturi, unde sunt foarte mulţi bani - să ştiţi că am mai rămas cu 56 de milioane de euro, pe care îi vom cheltui, probabil, în săptămânile viitoare. Ceea ce ne duce în situaţia unică după Revoluţie şi anume aceea în care am cheltuit toţi banii alocaţi pe vechiul exerciţiu bugetar. Am făcut o cerere către Comisia Europeană, pentru că rămânem vreo 10 luni în situaţia în care am putea, noi, la Transporturi, să accesăm şi alte sume de bani, de la alte componente care nu au reuşit şi nu reuşesc să-şi cheltuie aceste sume. Şi decât să ne aflăm la sfârşitul anului 2023 în situaţia în care dăm bani înapoi către Comisie, mai bine transferă aceste sume către transporturi, pentru că noi vom fi în stare să cheltuim această sumă. Deci, e pentru prima dată, probabil în vreo două săptămâni terminăm şi acest rest la Transporturi, când suntem în stare să cheltuim toate sumele alocate", a declarat ministrul.

Sorin Grindeanu a menţionat că anul trecut la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte de 10,3 miliarde de euro, mai mult decât în cinci ani.

"Ca să vă faceţi o imagine, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, adunate la un loc, nu sunt în sumă de 10,3 miliarde de euro, cât am reuşit în 2022", a spus demnitarul.

Grindeanu a declarat că, în baza contractelor semnate în 2022, sunt în execuţie aproape 600 de kilometri de autostradă şi drumuri expres şi în diverse faze de licitaţie aproximativ 340 de kilometri.

"De ce dau toate aceste date? Pentru că, în acest moment, prin ceea ce s-a întâmplat în 2022, s-au creat toate premisele ca în fiecare an, începând de anul acesta, minimum de kilometri pe care să-i dăm în circulaţie anual este de 100. La anul, probabil, ne vom duce spre 150-160 de kilometri", a spus ministrul.

Sorin Grindeanu s-a arătat încrezător că vor fi primiţi bani în plus de pe alte componente, astfel încât să se poată accesa sume suplimentare la Transporturi.

Ministrul s-a referit şi la Planul Naţional de Investiţii pe domeniul Infrastructurii, aprobat la finalul anului 2021.

"Ce înseamnă acest Plan Naţional de Investiţii? Înseamnă, dacă vreţi, toate proiectele adunate, prioritare pe o durată de 10 ani şi care sunt în valoare de undeva în jur de 70 de miliarde de euro. Înseamnă o perioadă de 10 ani. Asta înseamnă că acest plan, indiferent de cine este ministru, indiferent de cine formează guvernul, trebuie să fie pus în practică. (...). Cam jumătate din această sumă putem să o atragem din fonduri europene. Suntem în această perioadă undeva la intersecţia a trei mari surse de finanţare europeană, pe de o parte este vechiul exerciţiu bugetar, unde pe domeniul Transporturilor vorbim de POIM, a doua mare sursă de finanţare este PNRR-ul şi a treia exerciţiul bugetar 2021-2027", a spus ministrul.

Grindeanu afirmă că în cele trei decenii de la Revoluţie statul român a rămas dator cetăţeanului român, indiferent de guvernele pe care le-a avut, în ceea ce priveşte infrastructura.

"Trebuie să recuperăm acest minus pe care îl avem în domeniul infrastructurii, iar infrastructura trebuie să devină pe următorii ani, indiferent de culoarea politică a guvernului, guvernelor care vor veni în următorii ani, o prioritate naţională", a mai spus ministrul Transporturilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4635 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...