ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CFR SA propune reducerea veniturilor totale cu 8,52% în 2020 şi menţine pierderile brute la 392,66 milioane de lei

02 Noiembrie 2020   |   Agerpres

De asemenea, reducerea este susţinută şi de diminuarea veniturilor din subvenţii pentru investiţii cu 16,15%; creşterea veniturilor din transferuri bugetare cu 12,10%; reducerea cheltuielilor totale cu 7,76%, ca urmare a reducerii tuturor elementelor de cheltuială finanţate din veniturile proprii ale CFRA SA în corelaţie cu necesităţile de desfăşurare a activităţii curente astfel încât, în condiţiile stării tehnice actuale a infrastructurii feroviare, siguranţa circulaţiei pe infrastructura feroviară să nu fie periclitată.

 
 
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA propune reducerea veniturilor totale cu 8,52% în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, în contextul pandemiei, dar menţine estimarea privind pierderile brute la 392,66 milioane de lei, se arată într-un proiect de hotărâre de Guvern iniţiat de Ministerul Transporturilor, privind rectificarea bugetului companiei pentru 2020.
 
"Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" - SA a propus în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2020, următoarele modificări ale indicatorilor economico-financiari, faţă de bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, aprobat prin HG nr.233/2020: reducerea veniturilor totale cu 8,52%, având în vedere reducerea veniturilor proprii cu 16,62% ca urmare a reducerii activităţii din întreg sistemul feroviar şi, implicit, a veniturilor obţinute din activitatea de exploatare a infrastructurii feroviare, pe fondul efectelor generate de evoluţia pandemiei cu virusul Sars-Cov-2 şi al omolgării de Tribunalul Bucureşti a ofertei de concordat preventiv a Societăţii Naţionale Transport Feroviar Marfă ,,CFR Marfă,, S.A", se arată în proiect.
 
De asemenea, reducerea este susţinută şi de diminuarea veniturilor din subvenţii pentru investiţii cu 16,15%; creşterea veniturilor din transferuri bugetare cu 12,10%; reducerea cheltuielilor totale cu 7,76%, ca urmare a reducerii tuturor elementelor de cheltuială finanţate din veniturile proprii ale CFRA SA în corelaţie cu necesităţile de desfăşurare a activităţii curente astfel încât, în condiţiile stării tehnice actuale a infrastructurii feroviare, siguranţa circulaţiei pe infrastructura feroviară să nu fie periclitată.
 
"Această reducere a cheltuielilor finanţate din veniturile proprii ale CFR SA a fost necesară deoarece Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" - S.A. nu a beneficiat de compensarea diminuării veniturilor provenite din reducerea transportului feroviar de călători şi marfă pe calea ferată ca urmare a evoluţiei epidemiei cu noul coronavirus SARS-COV2; Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. a asigurat din veniturile proprii toate cheltuielile aferente combaterii îmbolnăvirii salariaţilor proprii şi publicului călător cu virusul SARS-COV2. rezultatul brut - pierdere în valoare de 392.662,51 mii lei - rămâne nemodificată faţă de valoarea aprobată prin HG nr. 333/23.04.2020. Cum veniturile din alocaţiile bugetare sunt utilizate potrivit destinaţiei stabilită prin reglementările legale, respectiv întreţinere şi reparaţie infrastructură feroviară publică şi documentaţii cadastrale, toate celelalte cheltuieli sunt suportate/ acoperite de Compania Naţională "CFR" S.A din veniturile proprii ceea ce conduce la înregistrarea rezultatului brut - pierdere de 392.662,51 mii lei", se arată în document.
 
Pe de altă parte, în proiect se menţionează că productivitatea muncii, calculată în unităţi valorice, programată în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2020, a scăzut faţă de cea aprobată în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, prin HG. 233/2020, cu 15,57% urmare a reducerii veniturilor din exploatare cu suma de 342,21 milioane de lei. Câştigul mediu lunar pe salariat, programat în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2020, a scăzut faţă de suma aprobată în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, prin HG. 233/2020 cu 0,36%.
 
Potrivit sursei citate, valoarea plăţilor restante va creşte de la 53,83 milioane de lei la 300 de milioane de lei în 2020.
 
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a acumulat datorii, la 31 august 2020, în valoare de 257,31 milioane de lei către furnizorii de materiale/produse/echipamente şi servicii pentru infrastructura feroviară, care sunt filialele proprii: Electrificare CFR SA, Informatică Feroviară SA şi Telecomunicaţii CFR SA.
 
Totodată, sursele de finanţare a investiţiilor în valoare de 6,42 miliarde de lei, estimate în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2020, au fost diminuate faţă de cele aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020 prin HG. nr.233/2020, cu suma de 2,65 miliarde de lei (29,23%).
 
Valoarea surselor proprii de finanţare a investiţiilor în domeniul privat al CFR SA şi în domeniul public al statului (adică amortizarea mijloacelor fixe-aparţinând domeniului privat al CFR SA şi veniturile din închirierea secţiilor de circulaţie neinteroperabile) nu s-a modificat faţă de valoarea aprobată în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020, prin HG nr. 333/23.04.2020.
 
În schimb, sursele alocate de la bugetul de stat s-au modificat de la valoarea de 8,94 miliarde de lei la valoarea de 6,29 miliarde de lei, ceea ce reprezintă o diminuare cu 2,65 miliarde de lei, cu 29,67%.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5474 / 8460
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...