ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCOM vrea să revizuiască pachetele tarifare din telecom destinate persoanelor cu dizabilităţi

23 Mai 2019   |   AGERPRES

ANCOM a realizat, în 2017, două studii de piaţă la nivel naţional care au avut ca obiectiv obţinerea de informaţii relevante în ceea ce priveşte gradul de acces al persoanelor cu dizabilităţi auditive, respectiv vizuale la serviciile de comunicaţii electronice la puncte fixe şi mobile, dar şi în privinţa comportamentului de utilizare a acestor servicii, inclusiv din perspectiva substituibilităţii lor.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune, printr-un proiect de decizie aflat în dezbatere publică, revizuirea pachetelor tarifare destinate persoanelor cu dizabilităţi prin creşterea semnificativă a numărului de minute, respectiv SMS-uri, precum şi a volumului de date incluse în aceste pachete, comparativ cu beneficiile stabilite în anul 2015.

Potrivit unui comunicat al arbitrului pieţei telecom, transmis joi AGERPRES, în cazul utilizatorilor finali cu dizabilităţi auditive şi/sau de vorbire, furnizorii de servicii de comunicaţii la puncte mobile ar urma să fie obligaţi să asigure pachete care să conţină ca beneficii lunare minime, disponibile exclusiv la nivel naţional, un număr nelimitat de SMS-uri în reţeaua proprie şi 300 de SMS-uri în alte reţele la un tarif recomandat de 4 euro/lună, inclusiv TVA. Totodată, la cererea utilizatorilor, furnizorii vor oferi un volum de date de minimum 3 GB, precum şi un volum nelimitat de date pentru utilizarea serviciilor de interpretare video în limbaj mimico-gestual prin intermediul aplicaţiilor dedicate, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 6 euro/lună, inclusiv TVA.


În prezent, persoanele cu dizabilităţi auditive şi/sau de vorbire pot beneficia lunar de oferte cu un număr nelimitat de SMS-uri în reţelele proprii, cel puţin 150 de SMS-uri în reţelele naţionale şi, la cerere, un trafic naţional la internet mobil de minimum 300 MB.

ANCOM propune, de asemenea, ca pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi vizuale pachetele puse la dispoziţie de furnizorii de servicii de comunicaţii la puncte mobile să conţină ca beneficii lunare minime, disponibile exclusiv la nivel naţional, 2.000 de minute în reţeaua proprie şi 500 de minute în alte reţele, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA. În plus, la cererea utilizatorilor, volumul de date mobile propus este de 3 GB, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 4 euro/lună, inclusiv TVA.

La ora actuală, persoanele cu dizabilităţi vizuale pot beneficia de oferte cu cel puţin 300 de minute naţionale şi, la cerere, trafic naţional lunar la internet mobil de minimum 300 MB.

"În ceea ce priveşte pachetele de servicii de comunicaţii electronice la punct fix puse la dispoziţia persoanelor cu dizabilităţi, având în vedere că din analiza efectuată de Autoritate a rezultat că, în prezent, aceste pachete se regăsesc în ofertele comerciale ale furnizorilor, în configuraţii şi tarife similare celor reglementate, ANCOM propune eliminarea obligaţiei existente în acest sens în sarcina furnizorilor potrivit actualei reglementări", se arată în comunicatul autorităţii de reglementare.

ANCOM a realizat, în 2017, două studii de piaţă la nivel naţional care au avut ca obiectiv obţinerea de informaţii relevante în ceea ce priveşte gradul de acces al persoanelor cu dizabilităţi auditive, respectiv vizuale la serviciile de comunicaţii electronice la puncte fixe şi mobile, dar şi în privinţa comportamentului de utilizare a acestor servicii, inclusiv din perspectiva substituibilităţii lor.

În acest context, studiile au arătat că cele mai cunoscute şi apreciate măsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilităţi, stabilite prin intermediul legislaţiei în vigoare, sunt reprezentate de posibilitatea utilizatorilor de a returna echipamentele (53%), urmată de posibilitatea interogării serviciului cost-control prin mesaje audio (43%), adresarea solicitărilor/reclamaţiilor printr-o persoană desemnată (41%) şi accesul la serviciul de relaţii cu clienţii prin metode specifice persoanelor cu dizabilităţi (41%). Referitor la gradul de folosire a acestora, cel puţin 21% dintre respondenţi au declarat că, în decurs de un an, au folosit mare parte dintre aceste beneficii.

Proiectul de decizie privind stabilirea unor măsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilităţi poate fi consultat pe site-ul Autorităţii, iar persoanele interesate pot să formuleze observaţii şi propuneri până la data de 24 iunie 2019.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4738 / 5386
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
BizLawyer celebrează începutul primăverii împreună cu doamnele din departamentele juridice
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...