ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană anunţă măsuri pentru îmbunătăţirea drepturilor şi o mai bună informare a călătorilor

29 Noiembrie 2023   |   Agerpres

Propunerile adoptate miercuri se axează pe trei aspecte: întărirea drepturilor consumatorilor, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii şi îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea.

 
 
Comisia Europeană a adoptat miercuri o serie de propuneri menite să îmbunătăţească experienţa pasagerilor şi a călătorilor prin consolidarea drepturilor acestora, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.

Noile norme se vor baza pe lecţiile învăţate, inclusiv pe experienţele recente ale crizei provocate de pandemia de COVID-19 şi ale falimentului grupului de voiaje Thomas Cook în 2019, care au avut un impact major atât asupra călătorilor, cât şi asupra pieţei călătoriilor. În special, acestea vor clarifica normele privind rambursarea atunci când zborurile sau călătoriile multimodale sunt rezervate printr-un intermediar, astfel încât pasagerii să fie mai bine protejaţi împotriva anulărilor. Acestea vor asigura, de asemenea, călătorii mai uşoare, în special cele care implică diferite servicii de călătorie sau moduri de transport, asigurându-se că pasagerii au acces la sprijin direct şi informaţii îmbunătăţite în timp real, de exemplu cu privire la întârzieri şi anulări.


Se acordă o atenţie deosebită nevoilor pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă pentru a aborda şi a facilita trecerea de la un mod de transport la altul şi pentru a îmbunătăţi asistenţa de calitate acolo unde este necesar.

Propunerile adoptate miercuri se axează pe trei aspecte: întărirea drepturilor consumatorilor, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii şi îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea.

În ceea ce priveşte întărirea drepturilor consumatorilor, pasagerii care călătoresc cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul se bucură deja de o protecţie recunoscută la nivel mondial prin drepturile pasagerilor din UE. Aceştia au, de exemplu, dreptul la redirecţionare, rambursare, despăgubiri şi/sau asistenţă (în funcţie de circumstanţe) în cazul în care călătoria este perturbată. Cu toate acestea, persistă unele lacune în normele actuale, în timp ce deficienţele în ceea ce priveşte punerea în aplicare şi asigurarea respectării legislaţiei împiedică pasagerii să beneficieze pe deplin de aceste drepturi.

Propunerea de revizuire a regulamentelor privind drepturile pasagerilor abordează aceste probleme prin consolidarea mecanismelor de punere în aplicare şi prin introducerea unor norme pentru pasagerii aerieni care şi-au rezervat zborurile printr-un intermediar, inclusiv în ceea ce priveşte rambursarea. Propunerea privind drepturile pasagerilor în contextul călătoriilor multimodale stabileşte, de asemenea, pentru prima dată, noi norme de protecţie a pasagerilor care utilizează diferite tipuri de transport, cum ar fi autobuzele, trenurile şi avioanele, toate în cadrul unei singure călătorii. Pasagerii se vor bucura de drepturi de informare mai bune înainte şi în timpul acestor călătorii, inclusiv în ceea ce priveşte duratele minime de legătură între diferitele servicii de transport.

În plus, în cazul în care au cumpărat călătoria multimodală în cadrul unui contract de transport, aceştia vor avea dreptul la asistenţă din partea transportatorului în cazul pierderii legăturilor. Se acordă o atenţie deosebită nevoilor pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă. Persoanele cu mobilitate redusă care trec de la un mod de transport la altul în timpul călătoriei vor fi asistate la punctele de legătură de către transportatori şi operatorii terminalelor atunci când călătoresc în temeiul unui singur contract de transport sau când călătoresc prin noduri multimodale pentru călători.

În cazul în care o companie aeriană obligă un pasager cu handicap sau o persoană cu mobilitate redusă să călătorească însoţit de o persoană, deoarece pasagerul are nevoie de asistenţă pentru a respecta cerinţele de siguranţă a aviaţiei (de exemplu, pentru a fixa centura de siguranţă), compania aeriană va fi obligată să transporte însoţitorul gratuit şi, atunci când este practic, să aşeze persoana respectivă lângă pasagerul pe care îl asistă. Acest drept există deja atunci când călătoriţi cu trenul, vaporul sau autobuzul/autocarul.

În cazul protecţiei călătorilor care achiziţionează pachete de servicii, odată cu revizuirea Directivei din 2015 privind pachetele de servicii de călătorie, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii va fi mai eficace în viitor, în special în situaţii de criză, învăţând învăţămintele desprinse din pandemia de COVID-19. Modificările propuse vor oferi călătorilor drepturi mai puternice şi mai clare şi vor clarifica obligaţiile şi responsabilităţile organizatorilor de pachete de servicii de călătorie.

În ceea ce priveşte rambursările, există un lanţ de furnizori de servicii, organizatori de pachete de servicii şi călători. Călătorii vor avea în continuare dreptul la rambursare în termen de 14 de zile. Acest lucru va fi facilitat deoarece organizatorii de pachete, dintre care majoritatea sunt întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), vor avea dreptul la o rambursare din partea prestatorilor de servicii în termen de 7 de zile. Faptul că aceştia primesc rambursarea în termen de o săptămână le permite, la rândul lor, să îşi ramburseze clienţii în termen de două săptămâni în total.

Aconturile efectuate de călători pentru pachete nu pot depăşi 25% din preţul pachetului, cu excepţia cazului în care organizatorii se confruntă cu costuri care justifică un acont mai mare, de exemplu, deoarece aceştia trebuie să plătească în avans companiei aeriene preţul integral al biletului. Organizatorii nu pot solicita plata totală mai devreme de 28 de zile înainte de începerea derulării pachetului.

Călătorii cărora li se oferă un voucher vor primi informaţii clare cu privire la faptul că pot solicita rambursarea şi vor fi informaţi cu privire la caracteristicile voucherului înainte de a-l accepta. Aceste vouchere vor fi rambursate automat dacă nu sunt utilizate înainte de sfârşitul perioadei lor de valabilitate. În plus, titlurile valorice şi drepturile de rambursare vor fi acoperite de protecţia în caz de insolvenţă.

Turiştii vor primi informaţii clare cu privire la măsura în care o combinaţie de servicii de călătorie constituie un pachet, cine este răspunzător în caz de probleme, precum şi cu privire la drepturile lor în calitate de călători care achiziţionează pachete de servicii.

Referitor la îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea, revizuirea Regulamentului delegat privind serviciul de informare cu privire la călătoriile multimodale (MMTIS) la nivelul UE va facilita găsirea de către pasageri, prin intermediul serviciilor de informare cu privire la călătorii, a informaţiilor în timp real cu privire la diferite moduri de transport şi accesul la actualizări în timp real în timpul călătoriei, de exemplu cu privire la întârzieri şi anulări. De asemenea, vor fi disponibile noi tipuri de informaţii, cum ar fi dacă bicicletele pot fi transportate în tren şi accesibilitatea, inclusiv pentru călătorii cu handicap sau cu mobilitate redusă.

Multimodalitatea, sau combinaţia de moduri de transport, poate reduce emisiile globale generate de transport, permiţând călătorilor să aleagă cel mai eficient şi mai durabil mod de transport.

În conformitate cu Strategia europeană privind datele şi sprijinită de programul Europa digitală, iniţiativa privind un spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea (EMDS), adoptată tot astăzi, va facilita accesul, punerea în comun şi partajarea datelor din sursele existente şi viitoare de date privind transporturile şi mobilitatea. Aceasta va permite accesul la date în timp real şi partajarea acestora, permiţând publicului călător să rămână la curent cu situaţia transportului şi cu condiţiile de trafic, permiţându-i să îşi planifice mai bine călătoriile. Aceasta va permite, de asemenea, actorilor publici şi privaţi să dezvolte servicii de transport inovatoare şi elaborarea de politici bazate pe date în domeniul transporturilor.

Aproximativ 13 miliarde de pasageri care călătoresc cu avionul, cu trenul, cu autocarul, cu autobuzul sau cu feribotul în fiecare an în UE beneficiază de drepturile pasagerilor din UE şi mulţi alţii utilizează transportul local. Se preconizează că această cifră va ajunge la 15 miliarde până în 2030 şi la aproape 20 miliarde până în 2050.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 286 / 5230
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Corporate ̸ M&A
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (S1 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primul semestru și a înregistrat creșteri de 17% la nivel global și de 33% pe piețele emergente. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat Helinick, lider pe piața de sisteme de siguranță și de securitate pentru clădiri, în vânzarea către Convergint, unul dintre cei mai mari jucători globali în domeniu
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în achiziția companiei de proiect care dezvoltă un parc fotovoltaic de 160 MW în județul Giurgiu. Nadia Badea (Partener) a coordonat echipa formată din avocați cu experiență aprofundată din practica de Energy ̸ M&A
Bondoc & Asociatii oferă consultanță unui investitor irlandez în legătură cu achiziția unui proiect eolian de 40 MW in Romania
Baciu Partners, Mușat & Asociaţii și Răzvan Dincă & Asociaţii, pe lista scurtă pentru distincția de ‘Firma anului în domeniul mărcilor în România’ la gala Global IP Awards 2024, desfășurată la Londra. Ce spun ghidurile juridice despre activitatea firmelor
Țuca Zbârcea & Asociații asistă fondatorii lanțului de retail „La Cocoș” în tranzacția cu BERD, Morphosis Capital Fund II și CEECAT Capital. Dragoș Apostol (Partener) a coordonat echipa
RTPR a asistat cu succes Bookster în conflictul juridic cu editurile | Partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu, în echipa care a solicitat intervenția Consiliului Concurenței și a susținut firma în fața autorității. Prof. Lucian Mihai a condus echipa implicată în demersurile în instanță
Cariere în Drept | De vorbă cu Mihaela Scorpan, româncă de peste Prut care a studiat Dreptul la Iași, fiind printre cei mai buni studenți ai generației sale, cu media finală 9.67: ”Am observat că există un procent ridicat de abandon în rândul studenților din cauza lipsei motivației sau a incapacității de a asimila cu succes volumul mare de informații. Un student nemotivat care depune efortul minim, cel de a promova examenul, nu își va găsi niciodată pârghiile potrivite care să-l propulseze spre succesul profesional”
Bondoc și Asociații SCA a asistat cu succes unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale din România într-un litigiu de valoare mare declanșat ca urmare a unui control CNAS
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
Activitate dinamică pentru echipa de Energie & Resurse Naturale de la NNDKP, a cărei performanță este evidențiată de ghidurile juridice internaționale | Avocații au primit mandate de la clienți activi pe toate segmentele din acest domeniu, dar spun că se menține un interes crescut pentru proiecte ‘verzi’, în special de energie solară și eoliană. Oportunități semnificative de investiții vor apărea în sectorul offshore
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...