Comisia Europeană anunţă măsuri pentru îmbunătăţirea drepturilor şi o mai bună informare a călătorilor
29 Noiembrie 2023
AgerpresPropunerile adoptate miercuri se axează pe trei aspecte: întărirea drepturilor consumatorilor, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii şi îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea.
Comisia Europeană a adoptat miercuri o serie de propuneri menite să îmbunătăţească experienţa pasagerilor şi a călătorilor prin consolidarea drepturilor acestora, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Noile norme se vor baza pe lecţiile învăţate, inclusiv pe experienţele recente ale crizei provocate de pandemia de COVID-19 şi ale falimentului grupului de voiaje Thomas Cook în 2019, care au avut un impact major atât asupra călătorilor, cât şi asupra pieţei călătoriilor. În special, acestea vor clarifica normele privind rambursarea atunci când zborurile sau călătoriile multimodale sunt rezervate printr-un intermediar, astfel încât pasagerii să fie mai bine protejaţi împotriva anulărilor. Acestea vor asigura, de asemenea, călătorii mai uşoare, în special cele care implică diferite servicii de călătorie sau moduri de transport, asigurându-se că pasagerii au acces la sprijin direct şi informaţii îmbunătăţite în timp real, de exemplu cu privire la întârzieri şi anulări.
Noile norme se vor baza pe lecţiile învăţate, inclusiv pe experienţele recente ale crizei provocate de pandemia de COVID-19 şi ale falimentului grupului de voiaje Thomas Cook în 2019, care au avut un impact major atât asupra călătorilor, cât şi asupra pieţei călătoriilor. În special, acestea vor clarifica normele privind rambursarea atunci când zborurile sau călătoriile multimodale sunt rezervate printr-un intermediar, astfel încât pasagerii să fie mai bine protejaţi împotriva anulărilor. Acestea vor asigura, de asemenea, călătorii mai uşoare, în special cele care implică diferite servicii de călătorie sau moduri de transport, asigurându-se că pasagerii au acces la sprijin direct şi informaţii îmbunătăţite în timp real, de exemplu cu privire la întârzieri şi anulări.
Se acordă o atenţie deosebită nevoilor pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă pentru a aborda şi a facilita trecerea de la un mod de transport la altul şi pentru a îmbunătăţi asistenţa de calitate acolo unde este necesar.
Propunerile adoptate miercuri se axează pe trei aspecte: întărirea drepturilor consumatorilor, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii şi îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea.
În ceea ce priveşte întărirea drepturilor consumatorilor, pasagerii care călătoresc cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul se bucură deja de o protecţie recunoscută la nivel mondial prin drepturile pasagerilor din UE. Aceştia au, de exemplu, dreptul la redirecţionare, rambursare, despăgubiri şi/sau asistenţă (în funcţie de circumstanţe) în cazul în care călătoria este perturbată. Cu toate acestea, persistă unele lacune în normele actuale, în timp ce deficienţele în ceea ce priveşte punerea în aplicare şi asigurarea respectării legislaţiei împiedică pasagerii să beneficieze pe deplin de aceste drepturi.
Propunerea de revizuire a regulamentelor privind drepturile pasagerilor abordează aceste probleme prin consolidarea mecanismelor de punere în aplicare şi prin introducerea unor norme pentru pasagerii aerieni care şi-au rezervat zborurile printr-un intermediar, inclusiv în ceea ce priveşte rambursarea. Propunerea privind drepturile pasagerilor în contextul călătoriilor multimodale stabileşte, de asemenea, pentru prima dată, noi norme de protecţie a pasagerilor care utilizează diferite tipuri de transport, cum ar fi autobuzele, trenurile şi avioanele, toate în cadrul unei singure călătorii. Pasagerii se vor bucura de drepturi de informare mai bune înainte şi în timpul acestor călătorii, inclusiv în ceea ce priveşte duratele minime de legătură între diferitele servicii de transport.
În plus, în cazul în care au cumpărat călătoria multimodală în cadrul unui contract de transport, aceştia vor avea dreptul la asistenţă din partea transportatorului în cazul pierderii legăturilor. Se acordă o atenţie deosebită nevoilor pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă. Persoanele cu mobilitate redusă care trec de la un mod de transport la altul în timpul călătoriei vor fi asistate la punctele de legătură de către transportatori şi operatorii terminalelor atunci când călătoresc în temeiul unui singur contract de transport sau când călătoresc prin noduri multimodale pentru călători.
În cazul în care o companie aeriană obligă un pasager cu handicap sau o persoană cu mobilitate redusă să călătorească însoţit de o persoană, deoarece pasagerul are nevoie de asistenţă pentru a respecta cerinţele de siguranţă a aviaţiei (de exemplu, pentru a fixa centura de siguranţă), compania aeriană va fi obligată să transporte însoţitorul gratuit şi, atunci când este practic, să aşeze persoana respectivă lângă pasagerul pe care îl asistă. Acest drept există deja atunci când călătoriţi cu trenul, vaporul sau autobuzul/autocarul.
În cazul protecţiei călătorilor care achiziţionează pachete de servicii, odată cu revizuirea Directivei din 2015 privind pachetele de servicii de călătorie, protecţia călătorilor care achiziţionează pachete de servicii va fi mai eficace în viitor, în special în situaţii de criză, învăţând învăţămintele desprinse din pandemia de COVID-19. Modificările propuse vor oferi călătorilor drepturi mai puternice şi mai clare şi vor clarifica obligaţiile şi responsabilităţile organizatorilor de pachete de servicii de călătorie.
În ceea ce priveşte rambursările, există un lanţ de furnizori de servicii, organizatori de pachete de servicii şi călători. Călătorii vor avea în continuare dreptul la rambursare în termen de 14 de zile. Acest lucru va fi facilitat deoarece organizatorii de pachete, dintre care majoritatea sunt întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), vor avea dreptul la o rambursare din partea prestatorilor de servicii în termen de 7 de zile. Faptul că aceştia primesc rambursarea în termen de o săptămână le permite, la rândul lor, să îşi ramburseze clienţii în termen de două săptămâni în total.
Aconturile efectuate de călători pentru pachete nu pot depăşi 25% din preţul pachetului, cu excepţia cazului în care organizatorii se confruntă cu costuri care justifică un acont mai mare, de exemplu, deoarece aceştia trebuie să plătească în avans companiei aeriene preţul integral al biletului. Organizatorii nu pot solicita plata totală mai devreme de 28 de zile înainte de începerea derulării pachetului.
Călătorii cărora li se oferă un voucher vor primi informaţii clare cu privire la faptul că pot solicita rambursarea şi vor fi informaţi cu privire la caracteristicile voucherului înainte de a-l accepta. Aceste vouchere vor fi rambursate automat dacă nu sunt utilizate înainte de sfârşitul perioadei lor de valabilitate. În plus, titlurile valorice şi drepturile de rambursare vor fi acoperite de protecţia în caz de insolvenţă.
Turiştii vor primi informaţii clare cu privire la măsura în care o combinaţie de servicii de călătorie constituie un pachet, cine este răspunzător în caz de probleme, precum şi cu privire la drepturile lor în calitate de călători care achiziţionează pachete de servicii.
Referitor la îmbunătăţirea serviciilor de informare cu privire la călătoriile multimodale şi crearea unui spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea, revizuirea Regulamentului delegat privind serviciul de informare cu privire la călătoriile multimodale (MMTIS) la nivelul UE va facilita găsirea de către pasageri, prin intermediul serviciilor de informare cu privire la călătorii, a informaţiilor în timp real cu privire la diferite moduri de transport şi accesul la actualizări în timp real în timpul călătoriei, de exemplu cu privire la întârzieri şi anulări. De asemenea, vor fi disponibile noi tipuri de informaţii, cum ar fi dacă bicicletele pot fi transportate în tren şi accesibilitatea, inclusiv pentru călătorii cu handicap sau cu mobilitate redusă.
Multimodalitatea, sau combinaţia de moduri de transport, poate reduce emisiile globale generate de transport, permiţând călătorilor să aleagă cel mai eficient şi mai durabil mod de transport.
În conformitate cu Strategia europeană privind datele şi sprijinită de programul Europa digitală, iniţiativa privind un spaţiu european comun al datelor privind mobilitatea (EMDS), adoptată tot astăzi, va facilita accesul, punerea în comun şi partajarea datelor din sursele existente şi viitoare de date privind transporturile şi mobilitatea. Aceasta va permite accesul la date în timp real şi partajarea acestora, permiţând publicului călător să rămână la curent cu situaţia transportului şi cu condiţiile de trafic, permiţându-i să îşi planifice mai bine călătoriile. Aceasta va permite, de asemenea, actorilor publici şi privaţi să dezvolte servicii de transport inovatoare şi elaborarea de politici bazate pe date în domeniul transporturilor.
Aproximativ 13 miliarde de pasageri care călătoresc cu avionul, cu trenul, cu autocarul, cu autobuzul sau cu feribotul în fiecare an în UE beneficiază de drepturile pasagerilor din UE şi mulţi alţii utilizează transportul local. Se preconizează că această cifră va ajunge la 15 miliarde până în 2030 şi la aproape 20 miliarde până în 2050.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 393 / 5337 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...