Noi reglementări privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale, dezbătute de ANCOM
07 Decembrie 2023
AgerpresDecizia care urmează a fi adoptată abrogă actuala decizie şi instituie un nou cadru de reglementare, ca urmare a modificărilor legislative şi a evoluţiilor tehnologice electronice din ultimii ani de pe piaţa serviciilor poştale.
Proiectul de decizie privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale a fost dezbătut în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Conform sursei citate, decizia care urmează a fi adoptată abrogă actuala decizie şi instituie un nou cadru de reglementare, ca urmare a modificărilor legislative şi a evoluţiilor tehnologice electronice din ultimii ani de pe piaţa serviciilor poştale.
"Proiectul de decizie modifică limita de greutate a coletelor, în acord cu reglementările în materie, de la 50 kg la 31,5 kg, şi clarifică punctual situaţia persoanelor care revând serviciile poştale prestate de un furnizor de servicii poştale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, decizia care urmează a fi adoptată abrogă actuala decizie şi instituie un nou cadru de reglementare, ca urmare a modificărilor legislative şi a evoluţiilor tehnologice electronice din ultimii ani de pe piaţa serviciilor poştale.
"Proiectul de decizie modifică limita de greutate a coletelor, în acord cu reglementările în materie, de la 50 kg la 31,5 kg, şi clarifică punctual situaţia persoanelor care revând serviciile poştale prestate de un furnizor de servicii poştale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet", se menţionează în comunicat.
De asemenea, decizia actualizează lista serviciilor poştale, categoria serviciilor poştale reglementate distinct în afara sferei serviciului universal fiind restrânsă prin eliminarea serviciului schimbare destinaţie, întrucât în prezent acest tip de serviciu nu mai este prestat de către furnizori conform particularităţilor stabilite în actualul regim de autorizare generală privind furnizarea serviciilor poştale.
"Trebuie menţionat faptul că, deşi acest serviciu nu se va mai regăsi individualizat distinct ca serviciu poştal principal, va putea fi furnizat în continuare ca o caracteristică suplimentară a altui serviciu poştal", se mai precizează în comunicat.
Conform prevederilor legale privind simplificarea procedurilor administrative în relaţia dintre beneficiarii de servicii publice şi administraţia publică, solicitanţii/furnizorii înregistraţi în România nu vor avea obligaţia să transmită unele documente, în măsura în care Autorităţii i se permite accesarea, respectiv verificarea informaţiilor necesare identificării acestora şi a reprezentantului legal, în bazele de date administrate de alte autorităţi sau instituţii publice.
Transmiterea documentelor între ANCOM şi furnizori, în contextul digitalizării, se va realiza printr-o modalitate unică de comunicare, rapidă şi facilă, respectiv prin intermediul poştei electronice.
Totodată, actul normativ stabileşte noi reguli şi condiţii pentru livrarea trimiterilor poştale pe baza unui cod alfanumeric (cod PIN) sau a semnăturii pe PAD şi încadrarea acestor metode ca modalităţi suplimentare de identificare a destinatarului, la livrare.
De asemenea, sunt stabilite noi reguli şi condiţii pentru furnizorii a căror activitate constă exclusiv în revânzarea serviciilor poştale, inclusiv prin intermediul unor aplicaţii informatice disponibile pe o pagină de internet.
Conform sursei citate, documentul prevede noi reguli şi condiţii pentru utilizarea sistemelor automate de colectare/livrare a trimiterilor poştale (lockere), prin reglementarea unor termene minime de păstrare la lockere în vederea ridicării trimiterii poştale, a unei proceduri de informare a utilizatorului cu privire la sosirea trimiterii poştale, avizarea în caz de neridicare a trimiterilor poştale, marcarea acestora etc.
Decizia stabileşte termenele până la care furnizorii de servicii poştale vor trebui să transmită ANCOM informări în legătură cu condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale actualizate în conformitate cu modificările şi completările propuse prin proiectul deciziei supus consultării publice, până la data de 1 iulie 2024.
Este stabilit şi termenul până la care se transmit informări în legătură cu mărcile ori denumirile comerciale utilizate pentru furnizarea serviciilor poştale şi datele de contact necesare unei comunicări eficiente în ceea ce priveşte soluţionarea reclamaţiilor primite de la utilizatori - 15 martie 2024.
De asemenea, informări în legătură cu reţeaua poştală (puncte de acces/contact fixe deservite de personal, sisteme automate de colectare/livrare, alte clădiri aparţinând reţelei poştale) se vor transmite până la data de 15 aprilie 2024.
Proiectul de decizie dezbătut urmează a fi adoptat şi transmis spre publicare în Monitorul Oficial al României, intrarea în vigoare fiind stabilită la data publicării.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 382 / 5338 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...