ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Auto Car: Litigiul cu ANPC nu a fost soluţionat definitiv; societatea va face apel

18 Martie 2021   |   Agerpres

Reprezentanţii societăţii subliniază că au demarat şi vor continua toate demersurile legale permise de legislaţia în vigoare, deoarece "au convingerea că activitatea companiei s-a desfăşurat cu respectarea legilor aplicabile dar, mai ales, ale drepturilor şi intereselor clienţilor".

 
 
Litigiul dintre Auto Car Grup 1 Service şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, privind amenda de 25.000 lei primită de societate, nu a fost soluţionat definitiv, compania urmând să facă apel la decizia instanţei, conform unui drept la replică al companiei, remis, joi, AGERPRES.
 
" Litigiul nu a fost soluţionat în mod definitiv, societăţii fiindu-i comunicată foarte recent sentinţa civilă pronunţată de către Judecătoria Buftea în acest litigiu, care menţionează în mod expres faptul că aceasta este susceptibilă de apel în termen de 30 de zile de la comunicare, termen care nu s-a împlinit. Subscrisa am contestat procesul-verbal de constatare a contravenţiei, atât prin obiecţiunile depuse cu privire la controlul efectuat de comisarii CPCJ Ilfov, cât şi prin plângerea prealabilă formulată împotriva deciziei emise în baza acestui proces-verbal, precum şi în instanţă, fiind iniţiate în acest sens o serie de litigii având ca obiect: anularea procesului-verbal prin care s-au reţinut în mod neîntemeiat anumite fapte în sarcina subscrisei şi au fost aplicate anumite sancţiuni contravenţionale în sarcina subscrisei; şi anularea şi suspendarea executării deciziei emise în baza procesului-verbal de constatare a contravenţiei", se menţionează în dreptul la replică.
 
Reprezentanţii societăţii subliniază că au demarat şi vor continua toate demersurile legale permise de legislaţia în vigoare, deoarece "au convingerea că activitatea companiei s-a desfăşurat cu respectarea legilor aplicabile dar, mai ales, ale drepturilor şi intereselor clienţilor".
 
Astfel, faţă de aspectele de fapt reţinute de CJPC Ilfov cu privire la devizul estimativ, reprezentanţii Auto Car semnalează că nici legislaţia în vigoare şi nici contractul încheiat cu consumatorul nu prevăd obligaţia emiterii, la momentul semnării contractului de reparaţii, a unui deviz estimativ privind costurile aferente serviciilor de reparaţii.
 
"De altfel, chiar emiterea unui astfel de deviz ar putea fi considerată drept înşelătoare de către consumatori, un astfel de deviz estimativ cerându-se a fi emis fără verificarea corespunzătoare a autovehiculului în vederea identificării daunelor reale suferite de acesta. Dimpotrivă, aşa cum legea prevede în tocmai acest scop, evaluarea iniţială se face de către personalul de specialitate al asigurătorului la momentul constatării daunei, ulterior încheierii contractului dintre persoana vătămată şi service. Mai mult, chiar ulterior acestei prime evaluări se pot constata şi alte pagube produse ca urmare a accidentului, care nu au putut fi constatate iniţial şi care pot duce la o nouă modificare a soluţiei tehnice", se precizează în dreptul la replică.
 
Acesta menţionează că, potrivit Legii nr. 132/2017 şi Normei nr. 20/2017, există mai multe etape de evaluare şi de constatare a daunelor, începând cu evaluarea iniţială a pagubelor care trebuie realizată de specialistul constatare daune în termen de 3 zile de la data notificării asigurătorului RCA, continuând cu constatarea suplimentară, urmare a demontării elementelor avariate şi în final stabilirea soluţiile tehnice finale, în vederea readucerii vehiculului la starea anterioară producerii evenimentului.
 
"Prin urmare, ar fi imposibil pentru o unitate reparatoare şi confuzantă pentru consumatori, stabilirea, fără evaluarea prevăzută de lege, a soluţiei tehnice şi a valorii totale a reparaţiilor. Astfel, transmiterea unor devize la momentul semnării contractului ar încălca legislaţia aplicabilă şi ar induce şi în eroare consumatorul.
Interdicţia de a efectua orice operaţiuni asupra autovehiculului avariat înainte de întocmirea procesului-verbal de constatare de către specialistul constatare daune al asigurătorului RCA rezultă inclusiv din legislaţia penală. Astfel, conform dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice coroborate cu cele art. 340 din Codul Penal, autovehiculul având urme de accident nu poate fi reparat înainte de a fi îndeplinite condiţiile prevăzute de lege", se notează în documentul citat.
 
În ceea ce priveşte folosirea sintagmei "am primit-o gratis pe durata reparaţiei" pentru autoturismele date în folosinţă persoanelor prejudiciate pe perioada reparaţiei autovehiculului lor, reprezentanţii Auto Car subliniază că niciuna dintre aceste persoane nu a achitat către societatea contravaloarea chiriei acestor autovehicule, aceştia beneficiind astfel, gratis, de această folosinţă.
 
"Aceasta se întâmplă deoarece, potrivit legislaţiei în vigoare, autorul accidentului, prin asigurătorul RCA, suportă prejudiciile cauzate persoanei vătămate, inclusiv lipsa de folosinţă a vehiculului avariat, prin înlocuirea temporară a vehiculului, ceea ce face persoana vătămată să nu suporte niciun cost pentru acest serviciu. Apreciem astfel că am informat în mod corect consumatorii de faptul că beneficiarii acestui serviciu suplimentar nu vor achita către societatea noastră contravaloarea chiriei autovehiculului primit pentru a compensa lipsa de folosinţă a propriului autovehicul pe durata reparaţiei", explică ei.
 
Cu privire la garanţia de 10 ani, Auto Car precizează că a oferit întotdeauna garanţie 10 ani la lucrările de caroserie şi nu a existat niciun caz în care clienţii să solicite aplicarea perioadei de garanţie de 10 ani, iar societatea să refuze acordarea acestei garanţii.
 
În ceea ce priveşte menţionarea pictogramelor societăţilor de asigurări pe website-ul societăţii, sursa citată precizează că aceasta are rolul de a informa consumatorul cu privire la serviciile de care poate beneficia în cadrul unităţii reparatoare, în baza poliţelor de asigurare RCA încheiate cu aceşti asigurători, informaţia fiind prezentată complet, într-un context din care rezultă faptul că la unitatea reparatoare a Auto Car pot fi constatate daunele asigurate de asigurătorii menţionaţi.
 
Referitor la importul pieselor de schimb, societatea menţionează că s-a referit în mod legitim la operaţiunile de import incidente, atât pentru piese de schimb, materiale de vopsitorie, cât şi pentru autoturisme, astfel încât afirmaţiile referitoare la import sunt conforme realităţii.
 
Totodată, Auto Car mai semnalează că modalitatea de stabilire a preţurilor nu a făcut obiectul procesului-verbal de contravenţie, societatea nefiind vreodată sancţionată de ANPC în acest sens.
 
Acestea precizări vin după ce Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat, la începutul lunii martie, că a câştigat în instanţă dosarul prin care societatea Auto Car Grup 1 SRL contestă amenda de 25.000 lei aplicată de către comisarii instituţiei, în vara anului trecut, pentru practici comerciale incorecte şi omisiuni înşelătoare.
 
"În urma formulării plângerii contravenţionale de către Auto Car Grup 1 Services SRL, instanţa de fond a reţinut prin Sentinţa Civilă nr. 576/2021 faptul că procesul verbal de contravenţie este legal şi temeinic întocmit de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, iar sancţiunea amenzii, în cuantumul minim prevăzut de lege, este proporţională cu gradul de pericol social al faptei săvârşite. Ţinând seama de împrejurările în care a fost săvârşită fapta, de modul şi mijloacele de săvârşire a acesteia, de scopul urmărit, de urmarea produsă, această faptă reprezintă o încălcare a dreptului consumatorilor de a beneficia un comportament economic corect din partea profesioniştilor, iar acest aspect constituie un obiectiv principal la nivelul UE", se arată în documentul transmis de către ANPC.
 
În data de 21 iulie 2020, ANPC a întocmit Procesul Verbal de Constatare a Contravenţiei seria ANPC nr. 972951/21.07.2020 împotriva societăţii Auto Car Grup 1 SRL, prin care s-a aplicat o amendă în cuantum de 25.000 lei, pentru săvârşirea unor contravenţii referitoare la practici comerciale incorecte, sancţionate conform Legii prevenirii 270/2017.
 
"Contravenţiile reţinute au vizat practicile comerciale incorecte-omisiuni înşelătoare, constând în aceea că beneficiarul service-ului de reparaţii la momentul semnării contractului de reparaţii nu are cunoştinţă despre devizul de reparaţii estimativ, beneficiarul serviciilor de reparaţii nu are cunoştinţă la momentul semnării contractului de reparaţii despre natura pieselor ce îi vor fi înlocuite (originale sau after market), iar semnătura beneficiarului de reparaţii nu apare pe devizul final de reparaţii", potrivit documentului.
 
De asemenea, unele dintre autoturismele oferite cu titlu oneros pe perioada reparaţiei autoturismului erau colantate cu brand-ul firmei Autocar Service - Service Auto şi menţionau "am primit-o gratis pe durata recepţiei".
 
O altă contravenţie viza faptul că pe site-ul operatorului de service Auto Car Service se prezenta informaţia "garanţie 10 ani la lucrările de caroserie şi vopsitorie", iar în urma verificării certificatului de garanţie şi calitate asociate facturilor care se oferă fiecărui client în urma reparaţiilor se menţionează "termenul de garanţie pentru lucrările care nu necesită utilizarea unor piese de schimb este de 90 de zile".
 
Nu în ultimul rând, neregulile constatate de inspectorii ANPC arătau că pe site-ul societăţii apăreau pictogramele a opt societăţi de asigurare, dar în realitate erau prezentate doar două convenţii cu societăţi de asigurări, clientul fiind informat abia la prezentarea în service cu privire la faptul că societatea preia prin mandat/acord/cesiune datoriile pe care societatea de asigurări le are prin efectul legii faţă de păgubit şi îl reprezintă în faţa acestora.
 
Potrivit constatărilor ANPC, în certificatul de calitate şi garanţie se menţionează că "produsele care fac obiectul facturii sunt importate de Standocolor şi sunt originale sau interschimbabile cu piese originale", iar societatea nu a făcut dovada prin niciun document de faptul că Standocolor este importatoare, în timp ce documentele de achiziţie ale pieselor atestau faptul că acestea au fost achiziţionate de la societăţi care vând piese auto din România.
 
În luna iunie a anului trecut, directorul general al ANPC, Paul Anghel, declara că instituţia a demarat o serie de controale la service-urile auto din întreaga ţară, în urma sutelor de reclamaţii primite de la consumatori şi transportatori privind practici comerciale incorecte şi facturi "umflate". 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2073 / 4578
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...