Echipa de litigii din cadrul Reff & Asociații a reprezentat cu succes constructorul spaniol Viales într-un arbitraj comercial internațional privind un proiect de infrastructură rutieră
31 Ianuarie 2020
BizLawyer• Viales a obținut despăgubiri de aproximativ 3,5 milioane de euro, în timp ce pretenţiile autorității contractante, în cuantum de aproximativ 1,5 milioane de euro, au fost respinse integral
Andreea Artenie, Partener si Senior Managing Associate la Reff & Asociatii |
Practica de litigii din cadrul Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei globale Deloitte Legal, a reprezentat cu succes un consorțiu de societăți din domeniul construcțiilor, al cărui lider este societatea spaniolă Viales Y Obras Publicas SA Cuenca, într-o procedură de arbitraj comercial internațional legată de executarea unor lucrări de infrastructură rutieră de interes național în baza unui contract de tip FIDIC. Disputa a vizat decizia autorității contractante de reziliere a contractului încheiat cu consorțiul de societăți din care face parte Viales Y Obras Publicas SA Cuenca, executarea obligațiilor contractuale de către ambele părți, precum și prejudiciile cauzate ca urmare a neexecutării obligațiilor contractuale de către autoritatea contractantă.
Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României a obligat autoritatea contractantă la plata unor despăgubiri în valoare de aproximativ 3,5 milioane de euro și a respins integral solicitările acesteia din urmă, în cuantum de aproximativ 1,5 milioane de euro. Sentința favorabilă consorţiului reprezentat de Reff & Asociații este definitivă și executorie, însă împotriva acesteia poate fi formulată o acțiune în anulare la Curtea de Apel București.
„Ne bucurăm că am putut reprezenta clientul nostru în acest proiect complex, precum şi că soluţia a răsplătit încrederea acestuia de a iniţia şi parcurge procedurile de soluţionare a disputei în faţa Curții de Arbitraj de la Bucureşti (CCIR). A fost un efort pentru care trebuie felicitată întreaga echipă de proiect, din care au făcut parte Raluca Rusu-Oană, Senior Associate, şi Lorena Slevoacă, Senior Associate”, a declarat Mihnea Galgoțiu-Săraru, Senior Managing Associate la Reff & Asociații și coordonatorul diviziei de litigii comerciale.
„Rezultatul din acest proiect dovedește încă o dată consolidarea practicii noastre de litigii comerciale, precum şi dezvoltarea experienţei echipei noastre în cazuri de arbitraj internaţional. În prezent, echipa noastră gestionează în paralel numeroase proceduri arbitrale în faţa Curţilor de Arbitraj de la Bucureşti (de pe lângă CCIR), din Viena (VIAC) sau Paris (ICC), grație încrederii acordate de clienții noștri”, a declarat Andreea Artenie, Partener la Reff & Asociații și liderul practicii de litigii.
Practica de litigii din cadrul Reff & Asociaţii, ce cuprinde peste 20 de avocaţi, acoperă toate tipurile de proiecte de litigii din mediul de afaceri, de la cauze fiscale, la dispute comerciale şi administrative.
Cu o echipă de peste 70 de avocați, Reff & Asociații este una dintre cele mai mari societăți de avocați din România, recunoscută pentru calitatea serviciilor și abilitatea de a oferi soluții în chestiuni juridice complexe. Tipurile de servicii oferite acoperă domeniile financiar-bancar, concurență, dreptul muncii, energie și mediu, insolvență, litigii, fuziuni și achiziții, sectorul public, drept imobiliar. Reff & Asociații reprezintă România în rețeaua globală Deloitte Legal, care are peste 2.500 de avocați în 85 de țări.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1535 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...