Practicile de Real Estate și M&A au acoperit jumătate din volumul de muncă al avocaților SAA și au generat cele mai mari încasări în S1. Creștere de doi digiți, așteptată în 2019
26 August 2019
Ștefania EnacheUna dintre cele mai mari provocări ale firmei pentru anul în curs o reprezintă creșterea unor departamente din cadrul firmei în contextul asigurării unei integrări rapide a avocaților noi și a unei omogenități necesare desfășurării în condiții optime activității SAA.
Silviu Stratulat, Managing Partner SAA |
Prima jumătate a anului în curs a adus multe succese pentru echipa firmei Stratulat Albulescu & Asociaţii (SAA), care a reușit să finalizeze proiecte importante. „Putem menționa relația deosebită pe care o avem cu fondul de investiții Gapminder. În prima parte a anului, am acordat asistență echipei Gapminder cu privire la investițiile făcute în compania Typing DNA, continuând astfel seria invesțiilor facute de Gapminder în companii din domenul IT cu potențial important de dezvoltare, precum FintechOs sau SmartDreamers”, precizează Silviu Stratulat, Managing Partner SAA.
Proiectele imobiliare a ținut, și în această primă parte din anul 2019, prima pagină a agendei de lucru a avocaților SAA. Silviu Stratulat amintește că firma pe care o coordonează are o relație foarte bună cu dezvoltatori importanți din domeniul construcțiilor rezidențiale, precum grupul maghiar Cordia International sau grupul britanic London Partners.
Proiectele imobiliare a ținut, și în această primă parte din anul 2019, prima pagină a agendei de lucru a avocaților SAA. Silviu Stratulat amintește că firma pe care o coordonează are o relație foarte bună cu dezvoltatori importanți din domeniul construcțiilor rezidențiale, precum grupul maghiar Cordia International sau grupul britanic London Partners.
“De asemenea, SAA a oferit asistență juridică în legătură cu achiziționarea activității de publishing aferente mărcilor ProSport și ProMotor. Tranzacția a inclus, de asemenea, preluarea domeniilor de internet asociate și echipamentelor folosite în activitatea privind operarea mărcilor în cauză, incluzând și transferul personalului aferent activităților respective. Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm proiectele în care am fost alături de vechii noștri prieteni World Class, cu privire la achiziționarea unor cluburi sau unor spații pentru extinerea rețelei centrelor de fitness”, adaugă avocatul.
Cel mai mare volum de muncă s-a înregistrat în practicile Real Estate și M&A, aceste două arii acoperind aproximativ 50% din volumul de muncă al avocaților SAA. Dar complexitatea proiectelor pe care profesioniștii le-au avut de soluționat a solicitat și implicarea unor avocați specializați și în alte domenii ale firmei precum: Proprietate Intelectuală, Banking & Finance, Pharma, Dreptul muncii, Litigii, etc.
“Suntem într-o permanenetă creștere în ultimii ani atât ca număr de avocați, cât și ca volum de muncă. Investițiile noastre în dezvoltarea firmei au dus în mod natural la o creștere constantă a cifrei de afaceri în ultimii anii. Nici această primă parte a anului 2019 nu face excepție. Proiectele de Real Estate și M&A aduc în continuare cele mai semnificative încasări. De asemenea, consultanța day-to-day acordată clienților, asigură continuitate și stabilitate cu privire la veniturile noastre”, explică Silviu Stratulat.
În acest context, reprezentanții SAA sunt optimiști atunci când vine vorba despre evoluția activității firmei, mizând pe o creștere, în 2019, cu două cifre a afacerii.
“Estimăm că până la finalul anului 2019 va crește activitatea în cadrul practicilor de M&A și Real Estate, dar vom continua să dezvoltăm și ariile noi (de exemplu, TMT). În domeniul Life Sciences ne-am creat deja o reputație de care suntem încântați datorită numeroaselor mandate care ne-au fost încredințate în ultimii trei ani. Am devenit o alternativă demna de luat în calcul de marii jucători din piața Pharma, atunci când vine vorba de selectat consultanți juridici în acest domeniu. De asemenea, anticipăm că vom continua seria tranzacțiilor în zona FinTech și în a doua jumătate a anului 2019. Clienții noștri sunt foarte activi în această zonă, iar piața pare că oferă proiecte în creștere generatoare de profituri atrăgătoare în continuare”, nuanțează coordonatorul SAA.
Avocatul precizează că una dintre cele mai mari provocări ale firmei pentru anul în curs o reprezintă creșterea unor departamente din cadrul firmei în contextul asigurării unei integrări rapide a avocaților noi și a unei omogenități necesare desfășurării în condiții optime activității SAA.
“Scopul nostru principal este să oferim servicii de asistență juridică de cea mai înaltă calitate, păstrând în același timp un excelent raport între costuri și eficiență. Ne permitem să avem o abordare flexibilă în ceea ce privește onorariile și luăm întotdeauna în considerare nevoile clientului. Societatea noastră abordează mai multe structuri de onorarii, în funcție de specificul proiectelor și preferințele clienților. Nivelul onorariilor pentru stagiari (juniori) este în linie cu cel oferit în mod normal de case cunoscute de avocatură din România și se caracterizează prin atractivitate și posibilitate rapidă de creștere, în funcție de peformanță. În general, pentru asistența day-to-day oferta noastră de onorarii este structurată în forma unui abonament lunar, cu un anumit număr de ore incluse. Pentru anumite solicitări punctuale propunem onorarii orare stabilite în funcție de vechimea avocaților în profesie și de experiența acestora. Pentru proiectele importante am observat preferința clienților pentru onorarii fixe sau plafonate la un anumit nivel agreat în prealabil. Aceste onorarii sunt estimate în funcție de cantitatea de muncă preconizată și de experiența avocaților implicați în proiect”, mai spune Silviu Stratulat.
Proiecte majore
În primul semestru al anului 2019, SAA s-a implicat în foarte multe proiecte “cu greutate” care au vizat practica de M&A. Astfel, avocații au acordat asistență juridică companiei GapMinder, fond de capital de risc finanțat prin Programul Operațional pentru Competitivitate 2014-2020 și co-finantat de Fondul European pentru Dezvoltare Regională, în legătura cu investiția în Typing DNA, un start-up lansat în 2016 ce a câștigat rapid recunoașterea la nivel mondial pentru tehnologia sa biometrică online. Asistența juridică acordată de SAA a constat în elaborarea structurii tranzacției, efectuarea raportului de audit juridic, precum și elaborarea, negocierea și implementarea documentelor pentru tranzacție. Echipa de avocati a fost condusa de Silviu Stratulat, Partener/ Avocat Asociat Coordonator al SAA.
De asemenea, SAA a acordat asistență juridică companiei World Class România, cu privire la achiziționarea unui nou club de fitness, situat în Tomis Mall Constanța. Clubul de fitness funcționa anterior sub denumirea de "Pure Fitness Tomis", iar în urma achiziției a devenit "World Class Tomis Constanța". Acest nou club este cel de-al doilea club World Class din Constanța. SAA a asistat World Class România de la începutul acestui proiect, prin structurarea tranzacției, redactarea tuturor documentelor din cadrul achiziției, oferirea consultanței juridice în timpul negocierilor. Echipa de avocați a fost condusă de Ramona Iancu, Partener.
Casa de avocatură a avut proiecte majore și în practica de Real Estate. Anul acesta, SAA a a acordat asistență juridică companiei Hagag Development Victoriei 139 S.R.L., o filială locală a Hagag Group Israel, cu privire la proiectul sau dezvoltare a unuia dintre cele mai renumite proiecte rezidențiale de pe Calea Victoriei. Echipa de avocați a fost condusă de Silviu Stratulat, Partener/ Avocat Asociat Coordonator al SAA și Corneliu Popa, Partener. Andrei Albulescu, Partener, a coordonat activitățile aferente contractului de antrepriză generală pentru reconsolidarea și modernizarea ansamblului rezidențial.
SAA a acordat asistență juridică și subsidiarelor locale ale Cordia International Hungary, reprezentând unul dintre cei mai importanți dezvoltatori imobiliari și investitori din Europa Centrală și de Est și unul dintre cei mai mari 20 de dezvoltatori din Europa, cu privire la achiziționarea a două terenuri cu suprafețe semnificative, respectiv un teren cu suprafață de 18.500 mp. și un teren cu o suprafață de 15.500 mp. Ambele loturi se află pe malul lacului Grivița și sunt destinate construirii unor proiecte rezidențiale sofisticate. Echipa de avocați a fost condusă de Silviu Stratulat și Corneliu Popa.
De asemenea, SAA a acordat asistență juridică companiei Cordia Parcului (o filială locală a Cordia International Hungary) cu privire la dezvoltarea unui prim concept de proiect rezidențial tip „smart” în București. Echipa de avocați a fost condusă tot de Silviu Stratulat și Corneliu Popa.
Tot anul acesta, SAA a acordat asistență juridică companiei Belvedere Residences UTR3 S.R.L. în legătură cu un proiect rezidențial multifazic dezvoltat într-una din zonele cu cea mai rapidă creștere din Nordul Bucureștiului. Asistența juridică acordată de SAA a constat în revizuirea și îmbunătățirea setului complet de contracte în legătură cu vânzarea unităților. Echipa de avocați a fost condusă de Corneliu Popa.
În plus, SAA a acordat asistență juridică companiei London Partners cu privire la achiziționarea unui teren cu o suprafață de aproximativ 29.000 mp, situat în zona Expoziției, una dintre zonele din București aflate în continuă dezvoltare. Echipa de avocați a fost condusă de Silviu Stratulat și Corneliu Popa.
“La monentul actual avem proiecte importante în care asistăm companii renumite din domeniul Pharma sau Energy. Anumite tranzacții se vor încheia până în toamna acestui an. Există o oarecare prudență cu privire la alegerea proiectelor în care investesc clienții noștri. Apetitul mai dezvoltat rămâne în continuare în zona imobiliarelor, IT însă și în zona Automotive “, declară Silviu Stratulat.
Noi avocați în echipă
În ultimele șase luni, componenta echipei de coordonatori a firmei SAA (avocați parteneri) nu s-a schimbat.
În ceea ce privește eșantioanele 2 și 3, în prima jumatate a anului 2019, echipei SAA s-au alăturat: Ștefania Măciuceanu (Managing Associate) și Sebastian Botic (Associate) în cadrul departamentului de Litigii, George Chiocaru (Managing Associate), specializat în domenii precum IT & Telecomunicații, Protecția Datelor, Drept Bancar și Finanțări precum și în Drept Aerospațial și Naval, Sandra Frunzulică (Senior Associate) în cadrul departamentelor de Drept Societar și Comercial, Fuziuni și Achiziții, Life sciencies și Servicii Medicale și Tudor Ciambur (Senior Associate) în cadrul departamentului de Drept Imobiliar.
Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1669 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...