ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Colliers administrează peste jumătate de milion de metri pătrați de spații de birouri și industriale

01 Februarie 2021   |   BizLawyer

Din portofoliul total administrat în prezent, 390.000 de metri pătrați închiriabili sunt în proiecte de birouri, iar 140.000 de metri pătrați în proiecte industriale.

 
 
Divizia de Property Management a Colliers International gestionează un portofoliu total de peste jumătate de milion de metri pătrați de spații de birouri și industriale în Capitală și în țară, după 10 ani de la înființare. În aceeași perioadă, echipa a oferit servicii de consultanță legate de activități de administrare a proprietății pentru încă 700.000 de metri pătrați.

Cu un portofoliu total de 530.000 de metri pătrați de birouri și spații industriale administrate în prezent, în 26 de proiecte deținute de 14 proprietari și care găzduiesc peste 350 de chiriași, Colliers International este în topul companiilor de consultanță imobiliară care oferă astfel de servicii pe piața locală.

Departamentul de Property Management al Colliers este format din 23 de specialiști și are o abordare multidisciplinară pentru fiecare proiect în parte, acoperind prin serviciile oferite o gamă largă de activități, de la grija pentru clădirile administrate din punct de vedere tehnic și operațional (Managementul Operațional al Clădirii) sau grija pentru nevoile și solicitările chiriașilor (Tenant Management) și până la servicii financiare (facturări, plăți, venituri și costuri, reconcilieri) sau raportarea către proprietar, asigurându-se că toți chiriașii respectă obligațiile contractuale pe care și le-au asumat.


De asemenea, în cazul clădirilor nou construite, divizia de administrare a proprietăților din cadrul Colliers International preia clădirea de la antreprenorul general și o pregătește pentru operarea zilnică, odată ce construcția este finalizată. Prin aceste servicii, Colliers International asigură managementul anual al bugetelor de Service Charge de peste 18 milioane de euro și generează economii de scară pentru companiile care au ales să externalizeze administrarea proprietăților.

„Contractarea de servicii de Property Management subliniază abordarea profesională pe care dezvoltatorii și proprietarii de spații de birouri și industriale o au în raport cu chiriașii lor. Am început această activitate de la zero acum 10 ani și cu toate că serviciile oferite sunt în mare partea aceleași, modul în care ne desfășurăm activitatea și modul în care operăm pentru clienții noștri este foarte diferit astăzi, având în vedere know-how-ul echipei, cunoștințele și experiențele acumulate în acești 10 ani, procedurile dezvoltate, implementarea celor mai bune practici, atât la nivel local, cât și regional, și sistemele noastre IT. Am investit foarte mult timp și resurse și în dezvoltarea profesională și personală a echipei, precum și în programele noastre software”, explică Ștefania Baldovinescu, Senior Partner și Head of Real Estate Management Services & Land Agency în cadrul Colliers International.

În timp, Colliers International a consolidat departamentul de Property Management, care generează acum în medie 15% - 20% din cifra de afaceri a companiei. Doi dintre clienții cu care Colliers a început această activitate în 2011 - Allianz-Țiriac și Olympian Parks - sunt și acum în portofoliul companiei de consultanță imobiliară, alături de alte proiecte, precum cele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ștefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri AdamAmerica, portofoliul de birouri al Smartown Group, Allianz Office Building Brașov, Asirom Timișoara precum și Olympian Park Brașov și Timișoara, Arad Business Park și ELI Park.

„Echipa noastră de Property Management a reușit să îmbunătățească serviciile de property și facility management din România. În ultimii zece ani s-a regrupat la nevoie, a inovat, a optimizat, a anticipat și a implementat. În contextul epidemiei de Covid-19, această echipă a fost foarte aproape de chiriașii noștri din portofoliu pentru a înțelege cât mai bine nevoile și schimbările prin care trec ei în perioada aceasta dificilă, a mers proactiv către proprietari cu diverse propuneri de adaptare la noul context. Și împreună cu proprietarii și furnizorii noștri de Facility Management a căutat cele mai bune soluții și optimizări pentru proiectele de care ne ocupăm, astfel încât să păstrăm calitatea serviciilor, dar în același timp să fim flexibili și agili în noile condiții de activitate”, spune Laurențiu Lazăr, Managing Partner Colliers International România.

În prezent, divizia de Property Management a Colliers International gestionează numai în București un portofoliu de 345.000 de metri pătrați de spații închiriabile industriale și de birouri și alți 187.000 de metri pătrați în țară. Din portofoliul total administrat în prezent, 390.000 de metri pătrați închiriabili sunt în proiecte de birouri, iar 140.000 de metri pătrați în proiecte industriale. În decursul celor 10 ani de activitate în segmentul de Property Management, Colliers a mai lucrat, fie în contracte de consultanță în această arie, fie în contracte de administrare zilnică, pe încă 760.000 de metri pătrați.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13272 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...