ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

EY: Consumatorii continuă să cheltuiască pentru produse şi servicii digitale pentru casă, în ciuda crizei (studiu)

20 Septembrie 2023   |   BizLawyer

În cadrul cercetării au fost intervievaţi peste 21.000 de consumatori cu privire la atitudinea lor faţă de tehnologie, media şi telecomunicaţiile de acasă din opt ţări: Canada, Franţa, Italia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA.

 
 
Mai puţin de una din cinci gospodării digitale (16%) şi-a redus sau intenţionează să îşi reducă cheltuielile pentru serviciile de bandă largă, conectivitate mobilă sau streaming, relevă un studiu publicat, miercuri, de o companie de consultanţă.

Mai puţin de o treime (32%) nu au luat nicio măsură pentru a reduce cheltuielile cu conţinutul de conectivitate şi tehnologia de acasă din cauza costului vieţii, procentul ajungând la 49% în Marea Britanie, arată studiul Decoding the digital home, realizat de EY.

În cadrul cercetării au fost intervievaţi peste 21.000 de consumatori cu privire la atitudinea lor faţă de tehnologie, media şi telecomunicaţiile de acasă din opt ţări: Canada, Franţa, Italia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA.


"În ciuda îngrijorărilor tot mai mari în rândul unei părţi a consumatorilor cu privire la creşterea preţurilor la serviciile de bandă largă şi streaming/pay-TV (menţionate de 63% şi, respectiv, 60% dintre respondenţi), raportul calitate-preţ perceput rămâne constant de la an la an şi a crescut substanţial în cazul conţinutului furnizorilor de bandă largă (51%, faţă de 41% anul trecut) şi produse inteligente pentru casă (40%, faţă de 34% anul trecut). Raportul calitate-preţ perceput pentru conţinutul furnizorilor de bandă largă este cel mai ridicat în SUA (60%) şi în Marea Britanie (55%)", precizează autorii studiului.

Conform sursei citate, această atitudine pozitivă este completată de un entuziasm sporit pentru ofertele premium la serviciile de bandă largă, consumatorii fiind din ce în ce mai dispuşi să plătească mai mult pentru un serviciu de mai bună calitate (în creştere cu 6% de la an la an, ajungând la 36%) şi pentru conectivitate de rezervă (de asemenea, în creştere cu 6%, ajungând la 35%).

În ceea ce priveşte serviciile de streaming, 40% dintre respondenţi ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru a avea acces la tot conţinutul prin intermediul unei singure platforme, ajungând la 50% în SUA şi la 51% în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani de pe toate pieţele.

"Consumatorii îşi schimbă priorităţile pe măsură ce societatea se adaptează la hiperinflaţie, însă ofertele de bandă largă şi conectivitate au rezistat în multe privinţe perturbărilor. Îmbunătăţirea percepţiei valorii este încurajatoare pentru furnizorii de conectivitate, ceea ce sugerează că clienţii rezonează bine cu propunerile lor de pachete de servicii. Acest lucru nu numai că intensifică concurenţa, dar prezintă şi oportunităţi uriaşe pentru furnizorii care se pot diferenţia prin servicii superioare pentru clienţi şi fiabilitate a reţelei prin prisma unor pachete simplificate, care se adresează tuturor categoriilor demografice", a afirmat Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.

În timp ce studiul evidenţiază rezilienţa locuinţei digitale, noile servicii şi produsele emergente pentru locuinţe inteligente sunt încă puse la încercare de presiunea asupra cheltuielilor gospodăriilor.

Totodată, aproape jumătate dintre consumatori afirmă că, din cauza climatului economic, este mai puţin probabil să caute noi experienţe de conectivitate şi conţinut (43%) şi să adopte noi tehnologii şi gadgeturi pentru casă (48%). De asemenea, 56% dintre intervievaţi spun că presiunea asupra finanţelor i-a făcut mai predispuşi să caute cele mai bune oferte de conectivitate sau conţinut.

În mod similar, ratele de penetrare a tehnologiilor mai sofisticate pentru casă rămân scăzute. Niciunul dintre cele 17 dispozitive sau produse prezentate în studiu (inclusiv securitatea inteligentă şi asistenţii casnici digitali) nu este deţinut în prezent de mai mult de una din cinci gospodării, iar nivelurile de adoptare cresc doar uşor de la an la an. În special, preţul atractiv este primul factor care îi influenţează pe consumatori atunci când aleg un dispozitiv inteligent pentru casă (40%), iar încrederea în brand se situează imediat după (39%), precizează sursa citată.

"Concurenţa între serviciile de streaming continuă. Pe măsură ce tot mai multe servicii intră pe piaţă, există semne de oboseală decizională, 54% dintre respondenţi fiind de acord că se confruntă cu prea multe opţiuni între platforme. Între timp, 20% dintre cei care consumă servicii de streaming indică faptul că au anulat cel puţin un abonament lunar în ultimele 12 luni, iar 13% intenţionează să anuleze unul sau mai multe în viitor", se menţionează în document.

Potrivit cercetării, atât peisajul concurenţial, cât şi presiunile asupra cheltuielilor sunt factori care influenţează aceste decizii, 45% dintre respondenţi menţionând economiile de costuri ca motiv de anulare, în timp ce 31% citează conţinutul inadecvat sau preferinţa pentru servicii de streaming alternative.

Studiul mai evidenţiază faptul că fiabilitatea reţelei continuă să reprezinte un motiv de nemulţumire pentru consumatori. Mai mult de un sfert dintre respondenţi (26%) declară că au o conexiune de bandă largă la domiciliu care nu este fiabilă, ceea ce reprezintă o uşoară scădere faţă de 28% în fiecare dintre cei doi ani precedenţi.

"Percepţiile legate de datele mobile sunt mai îngrijorătoare: în pofida creşterii nivelurilor de acoperire 4G şi 5G, 29% indică faptul că se confruntă des sau foarte des cu o conexiune mobilă nesigură - în creştere de la 24% (2022) şi 22% (2021). În general, o treime dintre gospodării (33%) consideră că îmbunătăţirea fiabilităţii conexiunii lor este cea mai mare îmbunătăţire a serviciilor pe care ar putea să o facă furnizorul lor", mai arată studiul.

EY furnizează, cu ajutorul celor peste 1000 de angajaţi din România şi Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2126 / 16913
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
Schoenherr a asistat Piraeus Bank în legătură cu vânzarea participației sale într-un portofoliu de credite neperformante de 400 mil. € către APS. Partenerul Matei Florea a coordonat echipa implicată în Proiectul Delta, cel mai mare portofoliu de NPL tranzacţionat în România în ultimii 4 ani
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...