ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Niciun automobil electric chinez nu este mai ieftin în Europa decât Dacia Spring (Bloomberg)

13 Septembrie 2023   |   Agerpres

Modelul crossover produs în provincia chineză Hubei are un preţ de pornite de 20.800 de euro în Franţa sau 15.800 de euro dacă se ia în calcul şi subvenţia de la stat.

 
 
Investigaţia anunţată de Comisia Europeană asupra importurilor de vehicule electrice chineze ieftine în blocul comunitar va descoperi o situaţie ironică: niciun producător nu a profitat mai mult de costurile reduse din China, pentru a produce vehicule electrice, ca grupul auto francez Renault, informează o analiză a Bloomberg.

De mai mulţi ani Renault promovează Dacia Spring drept cea mai accesibilă maşină electrică din Europa. Modelul crossover produs în provincia chineză Hubei are un preţ de pornite de 20.800 de euro în Franţa sau 15.800 de euro dacă se ia în calcul şi subvenţia de la stat.

În comparaţie, atunci când cel mai mare producător chinez de automobile electrice, BYD Co., a anunţat în urmă cu un an preţurile pentru gama sa de modele electrice pe care le va vinde în Europa, cel mai accesibil model oferit de compania chineză este SUV-ul Atto 3 la 38.000 de euro.


BYD nu este singurul constructor chinez care dă dovadă de reţinere în loc să reducă preţurile în cursa pentru volume de vânzări. Modele de alte mărci chineze, inclusiv MG, Polestar şi Nio, se vând la preţuri mai mari pe principalele pieţe europene decât acasă, un posibil contraargument pentru cei care au aplaudat-o pe preşedinta Ursula von der Leyen când a anunţat miercuri demararea unei investigaţii asupra importurilor de automobile electrice ieftine din China.

"Pieţele globale sunt acum inundate de maşini electrice chinezeşti ieftine, al căror preţ este menţinut în mod artificial scăzut prin subvenţii guvernamentale masive. Europa este deschisă concurenţei. Nu unei nivelări în jos. Trebuie să ne apărăm împotriva practicilor neloiale", a declarat von der Leyen în discursul anual privind starea Uniunii Europene, susţinut în Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg.

În analiza Bloomberg sunt date câteva exemple ale diferenţelor considerabile de preţuri percepute de constructorii chinezi pentru automobilele electrice importate în Europa din China şi preţurile de pe piaţa chineză. Modelul BYD Dolphin se vinde în Franţa pentru 28.990 de euro în timp ce în China costă 116.800 de yuani (15.200 de euro). Un automobil MG ZS se vinde în Germania pentru 31.310 euro, iar în China pentru 119.800 yuani (15.600 de euro). Modelul Zeekr X se vinde pentru 44.990 de euro în Germania şi pentru 189.990 de yuani (24.700 de euro) în China. Modelul Polestar 2 se comercializează la 48.990 de euro în Germania şi la 299.800 de yuani (38.900 de euro) în China.

În primele şase luni ale acestui an, vânzările grupului Renault la nivel mondial au atins 1,134 milioane vehicule, cu 13% mai mult în comparaţie cu S1 2022. Vânzările mărcii Renault la nivel mondial au ajuns la peste 772.000 de unităţi, în creştere cu 12% faţă de semestrul 1 al anului 2022. Marca Dacia a înregistrat vânzări în creştere cu 24%, ajungând la peste 345.000 de unităţi la nivel mondial. De asemenea, modelul Dacia Spring (100% electrică) a înregistrat peste 27.000 de vânzări în Europa în semestrul I 2023.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3060 / 17793
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | CMS și DLA Piper rămân printre cele mai active firme de avocați care au acordat consultanță în tranzacțiile de M&A din primele nouă luni ale anului 2024. Filip & Company strălucește în Europa Estică, iar Clifford Chance se remarcă pe ‘Bătrânul continent’. Activitatea de fuziuni și achiziții continuă să crească la nivel global și scade pe piețele emergente
ZRVP câștigă în primă instanță un dosar cu miza de peste 27,5 mil. RON pentru Premier Energy, pe piața gazelor naturale. Andrei Dumitrescu (partener) și Eugen Tudose (managing associate), în prim plan
Filip & Company a asistat AGISTA în vânzarea întregii sale participații deținute în cadrul Dendrio Solutions și creșterea participației în Fort. Echipa, coordonată de Alexandru Bîrsan (partener, M&A)
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat fondul de investiții SARMIS Capital în preluarea pachetului majoritar al producătorului de hârtie MG-Tec Industry
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alice Radu, General legal counsel Romania – Bulgaria | Robert Bosch: ”Rolul de avocat in-house se redefinește constant. Trebuie să ai deschiderea să înveți domenii noi, să poți și să vrei să îți asumi riscuri, să inovezi constant ceea ce livrezi către clienții interni”
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
Dr. Cosmin Vasile devinde membru al “Europe Task Force” creat de Institute for Transnational Arbitration
Mușat & Asociații și Hogan Lovells au asistat Romgaz în prima emisiune de obligațiuni din sectorul gazelor naturale, un proiect istoric pe piața de capital, care a generat un interes uriaș din partea investitorilor internaționali. Mandatul a implicat o echipă multidisciplinară, condusă de Gheorghe Mușat (Senior Partner), Paul Buta (Managing Partner) și Răzvan Stoicescu (Deputy Managing Partner)
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în prima emisiune de obligațiuni verzi Samurai pe piața de capital din Japonia. Doi parteneri în echipa de proiect
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat BLIK România în obținerea autorizației de funcționare pe piața locală. Colaborare strânsă între echipele de avocați și consultanți din România și Polonia
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj ICC Paris | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate cu cel mult 6 firme, într-un interval de 4 ani. Pentru de a primi cât mai multe propuneri, complete și corecte, termenul de transmitere a ofertelor a fost prelungit
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...