
Operatorii economici trebuie să se înregistreze la AFM dacă pun pe piaţă anumite ambalaje sau plastic reciclat (consultanţi)
23 Octombrie 2023
AgerpresValidarea sau respingerea înregistrării se va face de către autorităţi în cel mult 15 zile lucrătoare de la primirea cererii, iar în cazul activităţilor noi acestea se vor înregistra în acelaşi termen de 60 de zile de la data începerii activităţii.
Operatorii economici din România care introduc pe piaţă alternative reutilizabile durabile sau care nu conţin plastic la produsele din plastic de unică folosinţă trebuie să se înregistreze, până pe 24 noiembrie 2023, în Registrul electronic naţional al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) - APR, susţin consultanţii de mediu, într-o analiză publicată recent.
Potrivit specialiştilor Green Environment Support, în baza Ordinului publicat pe data de 25 septembrie 2023, societăţile care trebuie să se înregistreze în registrul AFM-APR sunt cele care introduc pe piaţa naţională: ambalaje de desfacere de unică folosinţă (pahare şi capace/casolete şi capacele lor fabricate din materiale reutilizabile durabile sau care nu conţin plastic; în această categorie se pot încadra atât producătorii şi importatorii de astfel de ambalaje, cât şi HoReCa); sticle PET care conţin plastic reciclat indiferent dacă aceste sticle sunt utilizate pentru alimente sau alte tipuri de produse nonalimentare, iar categoriile de business care pot să fie eligibile sunt producătorii şi importatorii de astfel de ambalaje şi HoReCa; plastic reciclat pentru a fi încorporat în sticle PET (reciclatorii sau importatorii de plastic reciclat care va fi introdus în sticle PET).
Potrivit specialiştilor Green Environment Support, în baza Ordinului publicat pe data de 25 septembrie 2023, societăţile care trebuie să se înregistreze în registrul AFM-APR sunt cele care introduc pe piaţa naţională: ambalaje de desfacere de unică folosinţă (pahare şi capace/casolete şi capacele lor fabricate din materiale reutilizabile durabile sau care nu conţin plastic; în această categorie se pot încadra atât producătorii şi importatorii de astfel de ambalaje, cât şi HoReCa); sticle PET care conţin plastic reciclat indiferent dacă aceste sticle sunt utilizate pentru alimente sau alte tipuri de produse nonalimentare, iar categoriile de business care pot să fie eligibile sunt producătorii şi importatorii de astfel de ambalaje şi HoReCa; plastic reciclat pentru a fi încorporat în sticle PET (reciclatorii sau importatorii de plastic reciclat care va fi introdus în sticle PET).
Înregistrarea în Registru trebuie efectuată în 60 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ.
"Este foarte important că operatorii economici să ştie că, până pe dată de 24 noiembrie, trebuie să facă înregistrarea în registrul AFM-APR. În procesul de pregătire pentru înregistrare oferim companiilor sprijinul necesar pentru a evita eventuale erori şi pentru a se încadra în termenul limită. De-a lungul ultimilor ani, impactul nociv al produselor din plastic de unică folosinţă asupra mediului a devenit tot mai evident, generând o preocupare crescândă la nivel global. România, alături de alte state, a decis să acţioneze ferm pentru a reduce cantitatea de deşeuri de plastic şi pentru a promova utilizarea de alternative durabile şi prietenoase cu mediul înconjurător", a declarat Daniela Dobre, CEO Green Environment Support.
Validarea sau respingerea înregistrării se va face de către autorităţi în cel mult 15 zile lucrătoare de la primirea cererii, iar în cazul activităţilor noi acestea se vor înregistra în acelaşi termen de 60 de zile de la data începerii activităţii.
"Dacă activitatea pentru care s-a solicitat înscrierea încetează, se va depune o solicitare de radiere într-un termen de maximum 20 de zile lucrătoare. Până la dată de 25 februarie 2027, autoritatea publică centrală din domeniul mediului şi autoritatea publică centrală din domeniul economiei realizează o evaluare a procedurii de înregistrare. Înregistrarea se face prin intermediul aplicaţiei e-tax pusă la dispoziţie de Administraţia Fondului pentru Mediu pe baza unei cereri ce trebuie completată", se menţionează într-un comunicat de presă al companiei de consultanţă
Prin intermediul acestei noi obligaţii, se urmăreşte promovarea unei abordări sustenabile în ceea ce priveşte utilizarea ambalajelor din surse regenerabile şi a economiei circulare.
Prezentă pe piaţă din anul 2011, Green Environment Support este una dintre cele mai importante companii de consultanţă în domeniul mediului. Specializată în audit de mediu, consultanţă şi servicii de externalizare a responsabilului de mediu, compania are un portofoliu de peste 300 de clienţi pe care îi ajută să implementeze legislaţia în vigoare, să prevină eventuale sancţiuni, să scadă cantitatea de deşeuri şi să îşi îndeplinească obligaţiile către AFM.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4483 / 19553 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...