ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Visa contribuie la digitalizarea a 16 milioane de afaceri mici şi mijlocii şi ţinteşte 50 de milioane de IMM-uri la nivel global

15 Septembrie 2021   |   Agerpres

De la începutul pandemiei, Visa a lansat mai multe programe comunitare pentru a susţine afacerile mici să accepte plăţi electronice şi să poată accesa mai eficient economia digitală. Nevoia IMM-urilor de a continua eforturile cu digitalizarea este subliniată de studiul global Visa Back to Business, potrivit căruia 68% dintre consumatori au declarat că pandemia Covid-19 le-a schimbat definitiv comportamentul de plată.

 
 
Visa contribuie la digitalizarea a circa 16 milioane de afaceri mici şi mijlocii (IMM-uri) la nivel internaţional, care reprezintă aproximativ 30% din obiectivul stabilit în 2020, de a digitaliza 50 de milioane de IMM-uri în următorii ani, conform unui comunicat al companiei.
 
De la începutul pandemiei, Visa a lansat mai multe programe comunitare pentru a susţine afacerile mici să accepte plăţi electronice şi să poată accesa mai eficient economia digitală. Nevoia IMM-urilor de a continua eforturile cu digitalizarea este subliniată de studiul global Visa Back to Business, potrivit căruia 68% dintre consumatori au declarat că pandemia Covid-19 le-a schimbat definitiv comportamentul de plată.
 
"În 19 luni de pandemie, am observat că acele companii care au folosit comerţul digital şi au făcut vânzări în afara graniţelor s-au descurcat mai bine în timpul crizei sanitare. Însă, acum nu mai este vorba doar de menţinerea la suprafaţă, de supravieţuire. Azi asistăm la o dezvoltare binevenită a antreprenoriatului şi, pe măsură ce ne apropiem de ţinta de 50 de milioane de IMM-uri, ajutăm o nouă categorie de antreprenori să intre în mediul online, pentru prima dată ca nativi digitali", a declarat Mary Kay Bowman, global head of buyer, seller, core and platform products, Visa.
 
Studiul global Visa Back to Business, aflat la cea de-a cincea ediţie, prezintă opiniile deţinătorilor de afaceri mici şi mijlocii şi ale clienţilor acestora de la debutul pandemiei. Concluziile cercetării evidenţiază oportunitatea economică rezultată din conectarea IMM-urilor, a comunităţilor şi a tehnologiei. Conform acestuia, IMM-urile se concentrează pe îndeplinirea aşteptărilor consumatorilor. Pandemia a sporit considerabil îngrijorarea consumatorilor în ceea ce priveşte contactul fizic cu banii şi terminalele de plată şi, în consecinţă, a crescut dorinţa de a plăti contactless. Un procent de 74% dintre IMM-uri la nivel global se aşteaptă ca preferinţa clienţilor pentru plăţile contactless să se păstreze sau chiar să crească - două din cinci (40%) IMM-uri au menţionat tehnologia contactless printre investiţiile prioritare, necesare pentru a satisface aşteptările clienţilor.
 
Potrivit studiului, magazinele care nu acceptă plăţi contactless prezintă un risc ridicat de a pierde clienţi. Peste doi din cinci (44%) consumatori au declarat că nu ar face cumpărături de la un magazin care oferă doar metode de plată ce presupun contactul cu un casier sau un dispozitiv de plată comun.
 
De asemenea, studiul arată că, în urmă cu un an, doar 17% dintre IMM-urile din SUA începuseră să vândă produse sau servicii online pentru prima dată în timpul pandemiei, iar în prezent 57% se aşteaptă să o facă în continuare în următoarele trei luni. Cu toate acestea, multe IMM-uri chestionate au declarat că trecerea în online prezintă noi provocări, principalele preocupări menţionate fiind confidenţialitatea şi securitatea datelor (33%), costul investiţiilor în infrastructura digitală (31%) şi interacţiunea mai redusă cu clienţii (30%).
 
Studiul reliefează că, deşi 54% dintre IMM-uri spun că anul trecut a fost o provocare pentru afacerea lor, 46% au considerat noul context o oportunitate, în creştere faţă de 38% în noiembrie 2020. Antreprenorii care au considerat anul 2020 ca fiind o oportunitate s-au concentrat pe produse noi (37%) şi extinderea canalelor lor de vânzare (34%), în timp ce 23% dintre ei au început o afacere complet nouă.
 
Pornind de la premisa că un grad de digitalizare mai ridicat al comerţului poate aduce beneficii enorme afacerilor mici, Visa îşi propune să contribuie la creşterea accesului la soluţii digitale şi a incluziunii la nivel global prin angajamentul său multianual de a susţine digitalizarea a 50 de milioane de IMM-uri. Visa depune eforturi pentru a se asigura că atât afacerile mici existente, cât şi cele nou-create, sunt echipate corespunzător pentru a răspunde cerinţelor în schimbare ale consumatorilor şi a păşi în viitorul digital.
 
În România, Visa a lansat în acest an platforma #MarileAfaceriMici, cu informaţii despre soluţiile de digitalizare şi oferte speciale, pentru a ajuta afacerile mici şi mijlocii să se adapteze la noua realitate economică, generată de impactul pandemic. În colaborare cu băncile şi partenerii săi din România, a dezvoltat servicii inovatoare adresate IMM-urilor, care transformă modul în care se fac plăţile şi contribuie la optimizarea afacerilor.
 
Printre acestea, se numără: telefonul sau tableta transformate în POS-uri mobile. Astfel, aplicaţia mobilă Tap to Phone transformă telefoanele şi tabletele Android în terminale de plată, fără să fie nevoie de echipamente suplimentare. În acest moment, tehnologia Tap to Phone este oferită în România de Alpha Bank, Global Payments în parteneriat cu BCR, CEC Bank şi OTP Bank, iar interesul comercianţilor şi al afacerilor mici pentru această soluţie este în continuă creştere datorită costurilor reduse şi uşurinţei în utilizare.
 
Un alt serviciu este plata cu cardul direct pe factura online. IMM-urile care emit facturi îşi pot încasa acum banii de la clienţi cu cardul, accesând butonul de plată adăugat pe factura digitală. Această iniţiativă, lansată de platforma de facturare online SmartBill împreună cu Visa, contribuie la simplificarea procesului de plată, la gestionarea eficientă a fluxului de numerar al IMM-urilor şi la creşterea ratei de încasare a facturilor.
 
Apoi, transferul banilor instant. Soluţia de plăţi în timp real Visa Direct permite numeroase utilizări în diverse domenii de activitate. Un exemplu este comerţul online, unde clienţii îşi pot primi instant banii înapoi atunci când returnează produse sau servicii achiziţionate cu cardul online, ceea ce oferă un avantaj concurenţial important celor care oferă această facilitate.
 
De asemenea, se menţionează certificatele digitale calificate pentru semnătură electronică: prin parteneriatul cu Trans Sped, deţinătorii de carduri Visa Business si Visa Premium pot beneficia de certificate digitale calificate la costuri extrem de avantajoase. Potrivit legislaţiei româneşti şi europene, semnătura electronică cu certificat calificat are aceeaşi valoare ca şi cea olografă, o poate înlocui şi este opozabilă în justiţie.
 
La nivel global, Visa a direcţionat resurse către IMM-uri prin zeci de programe adaptate nevoilor comunităţilor locale. Printre acestea, a alocat peste 1 milion de dolari ca subvenţii locale către proprietarii de IMM-uri din SUA afectaţi în mod disproporţionat de pandemie, a trimis echipe la circa 900.000 de companii din 18 ţări şi a transformat acceptarea plăţilor în 49 de pieţe prin intermediul Visa Tap to Phone, care permite comercianţilor să accepte plăţi contactless printr-o simplă aplicaţie mobilă.
 
Visa a extins, de asemenea, platforma sa globală de educaţie digitală pentru antreprenori, Practical Business Skills, care oferă resurse educaţionale gratuite proprietarilor de IMM-uri şi pentru a sprijini transformarea digitală a afacerilor lor. La acestea se adaugă angajamentul de 200 de milioane de dolari, pe o durată de cinci ani, luat de Fundaţia Visa în 2020, pentru a sprijini IMM-urile din întreaga lume, cu accent pe stimularea progresului economic al femeilor.
 
Visa precizează că va continua să celebreze rolul esenţial pe care îl joacă IMM-urile în comunităţile locale şi economia globală, începând cu lansarea unei noi serii digitale astăzi, "Voices of Access," cu clienţi IMM din întreaga lume, împărtăşind poveştile lor unice şi împuternicindu-i pe ceilalţi să vadă posibilităţile economiei digitale.
 
Studiul Visa Back to Business, ajuns la ediţia a 5-a, a fost realizat de Wakefield Research în perioada 15-28 iunie 2021, în rândul a 2.250 de proprietari de afaceri mici, la companii cu 100 de angajaţi sau mai puţin din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore, Emiratele Arabe Unite şi Statele Unite.
 
Eşantionul chestionat este de 1.000 de adulţi cu vârste peste 18 ani din SUA şi 500 de adulţi cu vârste peste 18 ani din Brazilia, Canada, Germania, Hong Kong, Irlanda, Rusia, Singapore şi Emiratele Arabe Unite.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3322 / 8196
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat AFI Europe în achiziția Bucharest Financial Plaza de la IMMOFINANZ. Echipa a fost coordonată de Florian Nițu (Managing Partner)
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat Nokian Tyres în obținerea ajutorului de stat în valoare de 99,5 mil. € pentru noua fabrică de la Oradea
Activitate dinamică pentru echipa de Energie & Resurse Naturale de la NNDKP, a cărei performanță este evidențiată de ghidurile juridice internaționale | Avocații au primit mandate de la clienți activi pe toate segmentele din acest domeniu, dar spun că se menține un interes crescut pentru proiecte ‘verzi’, în special de energie solară și eoliană. Oportunități semnificative de investiții vor apărea în sectorul offshore
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Clifford Chance a asistat Erste Group și BCR în finanțarea dezvoltării unui proiect eolian onshore de 99,2 MW achiziționat de Nala Renewables de la OX2. Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Counsel), în prim plan
CMS asistă Nala Renewables la achiziția unui portofoliu de proiecte eoliene de 99,2 MW în România. Echipa multidisciplinară a fost condusă de Ramona Dulamea (Energy Counsel), sub supravegherea Variniei Radu (Energy Partner). Asistență pe parcursul întregului proces al tranzacției și cu privire la finanțarea proiectului
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
Avocații din practica de Energie & Resurse Naturale de la Wolf Theiss lucrează în proiectele Doicești și Cernavodă, cele mai mari din domeniul energiei nucleare. Adina Aurel (Counsel): ”Ceea ce ne-a atras la aceste proiecte este în primul rând inovaţia tehnologică în domeniul energiei nucleare” | Cele mai multe solicitări au fost pentru producerea energiei electrice din surse regenerabile, dar volume de muncă mari au avut și mandatele din alte segmente ale practicii
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...