ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cătălin Marinescu (ITU): România trebuie să aibă un Plan naţional pentru comunicaţii în caz de urgenţă

17 Mai 2021   |   Agerpres

Acesta a adăugat că un lucru important este ca industria de telecomunicaţii să fie apreciată mai degrabă de către utilizatori decât de forurile internaţionale.

 
 
România are nevoie de un Plan naţional pentru comunicaţii în caz de urgenţă, iar pentru acest lucru toţi actorii din sectorul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC) trebuie să stea la aceeaşi masă, a declarat, luni, într-o conferinţă de specialitate, Cătălin Marinescu, şeful Departamentului Strategii şi Planificare al Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor (ITU - International Telecommunication Union).
 
"Toate obiectivele la nivel de ONU, inclusiv cele de dezvoltare durabilă au un deadline care este 2030. Ştiu că România a avut la un moment dat o strategie digitală. Ar trebui doar să o actualizeze. Este foarte important ca autorităţile locale şi centrale să înţeleagă că tot procesul de educare, participarea industriei TIC la acest proces, depinde şi de serviciile lansate. La procesul de educare m-aş focaliza pe tineri şi pe copii. Aici, nu cred că stăm foarte bine... Avem câteva vârfuri de lance, dar nu este suficient. Pe partea de securitate cibernetică, se pare că România a luat-o înainte, dar trebuie continuat şi protejat mediul TIC. Un Plan naţional pentru comunicaţii în caz de urgenţă este un obiectiv, iar România este o ţară care poate avea oricând urgenţe, fie că vorbim de un cutremur, fie că vorbim de inundaţii sau de o criză medicală. După părerea mea, toţi actorii (din domeniul TIC, n.r.) ar trebui să stea la aceeaşi masă şi să dezvolte planuri, pentru că nouă ne place să vorbim...", a susţinut oficialul ITU.
 
Acesta a adăugat că un lucru important este ca industria de telecomunicaţii să fie apreciată mai degrabă de către utilizatori decât de forurile internaţionale.
 
"Îmi exprim aprecierea pentru industria TIC din România, pornind de la decidenţi, firme, experţi, antreprenori. Cel mai important lucru este ca industria să fie bine văzută de utilizatori, nu neapărat la ITU. În fapt, ITU este o organizaţie care este condusă de statele membre, iar obiectivele sunt cele care sunt aprobate de statele membre. Deci, fiecare stat membru îşi asumă aceste obiective să se îndeplinească la nivel naţional. Toată criza asta nu este singura, dar a fost foarte vizibilă şi a apărut brusc, ne-a obligat să ne adaptăm foarte repede, ceea ce s-a întâmplat pe unele arii mai bine decât pe altele. Mai sunt şi alte crize: criza generală a sărăciei, criza în educaţie etc. Cred că e un moment bun ca să reflectăm ce lecţii am învăţat din această criză, să vedem unde a mers bine, de ce n-a mers bune şi cum putem să îmbunătăţim. Accelerarea transformării digitale a tuturor ţărilor va ajuta la creşterea bunăstării generale", a afirmat Marinescu.
 
Reprezentantul ITU a apreciat, totodată, că este important ca nivelul sau costul serviciilor din România să rămână accesibil pentru toţi cetăţenii.
 
"În tot contextul acesta de dezvoltare este important ca nivelul sau costul serviciilor din România să rămână accesibil pentru toţi cetăţenii. Din experienţa personală spun că este mult mai bine să fii abonat în România la oricare operator de telefonie mobilă ca şi calitate a serviciilor şi costuri decât în Elveţia sau Franţa, unde stau în momentul de faţă şi îmi desfăşor activitatea. Nu cred că ar trebui să inventăm lucruri. Multe ţări au identificat conectivitatea şcolilor în perspectiva crizei sanitare ca fiind o prioritate naţională şi au conectat toate şcolile folosind diverse modalităţi, fie că au folosit noile servicii de internet prin satelit. Disponibilitatea serviciului de Internet de calitate bună există în mai aproape toată ţara. Lumea nu se conectează din alte motive: nu ştie să utilizeze, nu are suficiente aplicaţii. Lucrurile acestea trebuie luate în seamă", a mai spus Cătălin Marinescu.
 
În opinia sa, transformarea digitală va deveni o constantă, iar companiile private au înţeles acest lucru şi şi-au schimbat modul în care lucrează. "Sper ca România să fie una dintre ţările care înţelege şi facilitează transformarea digitală prin ceea ce se face la nivel guvernamental şi prin ceea ce se stimulează la nivel privat atât în zona de industrie TIC, cât şi în zona marilor companii care există în România", a subliniat şeful Departamentului Strategii şi Planificare din cadrul ITU.
 
Cătălin Marinescu a deţinut funcţia de preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) în perioada 2009 - 2017.
 
Publicaţia C@municaţii Mobile organizează, luni, conferinţa virtuală dedicată Zilei Internaţionale a Telecomunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
 
În noiembrie 2006, la Conferinţa plenipotenţiară a Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor din Antalya (Turcia) a fost proclamată Ziua Internaţională a Telecomunicaţiilor şi a Societăţii Informaţionale, care se aniversează anual pe data de 17 mai.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5995 / 8765
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Banking & Finance
Creștere constantă în practica de Litigii de la GNP, prin preluarea unor proiecte ale clienților existenți sau atragerea unor clienți noi, inclusiv ca urmare a expunerii dobândite prin aderarea la o alianță internațională | Octavian Adam, Partener coordonator al practicii: “Procentul ridicat al dosarelor complexe este consecința domeniilor în care societatea noastră de avocatură activează cu preponderență și de noutatea problematicilor supuse controlului instanțelor”
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Insolvency | Litigation
CMS asistă Alcedo cu privire la achiziția Naturevo. Echipa, condusă de Horea Popescu (Managing Partner) și Mircea Moraru (Counsel)
CMS asistă Alior Bank la vânzarea unui portofoliu de credite performante de retail de aproximativ 97 milioane RON. Echipa de avocați a fost coordonată de Rodica Manea (Partener)
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Maria Teodora Busuioc, a noua pe listă anul trecut: ”Este o onoare pentru mine să am ocazia să întâlnesc persoanele care se află în miezul vieții juridice din România, care scriu nu numai doctrină, ci și legislație”
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Corporate ̸ M&A
NNDKP parte din echipa internațională de avocați care a asistat Mengtai Group în achiziția grupului Alu Menziken. Ruxandra Bologa (Partener) a coordonat echipa
ZRVP facilitează relocarea Tech-Con Industry, un jucător important pe piața de automatizări din România, în VLPark Bucharest West. Marina - Crenguța Florea (partener) și Lavinia Ludovic (senior associate), în prim plan
CMS și ACCESS alături de Agir Global în achiziția subsidiarei din România a Sidma Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Elena Andrei și Horea Popescu (M&A)
Clifford Chance Badea asistă BERD și OTP Bank în finanțarea de 93 mil. EUR a unui parc eolian de 102 MW din România. Echipa, coordonată de Daniel Badea (Clifford Chance Bucharest Managing Partner) și Jared Grubb (Partener Finance)
Dispute Resolution | Volumul mandatelor care ridică probleme de drept complicate, acordate firmei Mitel & Asociații, a crescut și anul acesta. Magda Dima, partenerul coordonator al practicii: ”În prezent, gestionăm un număr impresionant de litigii complexe, care au un grad ridicat de sofisticare dat și de nevoia de înțelegere a componentelor tehnice specifice industriei din care provin clienții noștri”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...