ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Fechet: Vom identifica soluţiile legale pentru a mări perioada de închiriere a plajelor la cel puţin 10 ani

21 Februarie 2024   |   AGERPRES

El a arătat că sunt în curs de derulare demersurile pentru atribuirea şi a noilor suprafeţe de plajă, rezultate în urma finalizării lucrărilor de înnisipare.

 
 
Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, a declarat miercuri, la Constanţa, că vor fi căutate soluţii legale pentru ca operatorii economici să poate închiria sectoare de plajă nu pentru doi ani, ca în prezent, ci pentru cel puţin 10 ani, ceea ce va putea duce la o stabilitate şi predictibilitate în desfăşurarea activităţii, dar şi la scăderea preţurilor serviciilor oferite turiştilor.

Potrivit lui Fechet, în urma discuţiilor pe care le-a avut cu reprezentanţi ai organizaţiilor pentru managementul destinaţiei de pe litoral, a reieşit că soluţia închirierii plajelor pe o perioadă scurtă de timp ca în anii anteriori, când autorităţile erau "interesate mai curând de cum să obţină mai mulţi bani din contractele de închiriere" nu este "mereu cea mai fericită", sumele respective de bani fiind recuperate de agenţii economici de la turişti.


"Eu cred că scopul principal este de a avea servicii de calitate cât mai bună, la un preţ rezonabil pe care oamenii să şi-l permită. Nu putem să dictăm preţul licitaţiei, care este publică, în funcţie de competiţia aferentă fiecărui lot oferta cea mai bună fiind câştigătoare, însă putem să intervenim în anumite situaţii şi unul dintre lucrurile la care mă refer este durata de închiriere a acestor perimetre de plajă. Mi-au spus operatorii economici că pe o perioadă de doi ani, cât au azi contracte de închiriere, nici nu apucă bine să îşi instaleze şezlonguri, beachbar-uri şi alte investiţii pe care sunt obligaţi să le facă pe plajă, că trebuie le demoleze. Să le construieşti costă foarte mulţi bani, la fel să le demolezi costă foarte mulţi bani. Eu cred că o perioadă minimă ar trebui să fie legată de durata de amortizare a cheltuielilor, pentru a ne asigura că nu vor fi obligaţi să jupoaie turiştii în cei doi ani cât au contracte de închiriere. Am decis că vom identifica soluţiile legale pentru a mări această perioadă de închiriere la cel puţin 10 ani", a declarat ministrul.

Fechet a spus că începând de mâine va fi constituit un grup de lucru pentru găsirea soluţiilor menţionate.

"Este o măsură pe care am discutat-o şi cu domnul ministru al Turismului, Oprea, şi vom institui, începând de mâine, un grup de lucru din care să facă parte nu doar reprezentanţi ai Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, nu doar ai Administraţiei Naţionale Apele Române, dar mai ales reprezentanţi ai organizaţiilor patronale, ai acestor OMD-uri, pentru că până la urmă va trebui să ajungem la un numitor comun", a afirmat ministrul Mediului.

El a arătat că sunt în curs de derulare demersurile pentru atribuirea şi a noilor suprafeţe de plajă, rezultate în urma finalizării lucrărilor de înnisipare.

"Ne interesează foarte mult să reuşim să atribuim şi suprafeţele de plajă pe care le-am dobândit în acest an, ca urmare a terminării lucrărilor de înnisipare. Avem cel puţin 23 de hectare de noi astfel de plaje doar la Eforie, mai avem încă aproape un hectar şi jumătate la Agigea, tocmai din acest motiv am făcut o recepţie parţială, pentru a putea să elaborăm foarte repede documentaţiile cadastrale, pentru a putea să intabulăm aceste suprafeţe şi pentru a le înscrie în cartea funciară şi să le închiriem cât mai repede", a menţionat Mircea Fechet.

Ministrul Mediului a mai spus că înţelege "neliniştea" operatorilor din turism, în condiţiile în care vara bate la uşă şi încă nu au fost organizate licitaţiile pentru atribuirea plajelor, însă acest lucru "este o preocupare a ministerului".

"Îmi doresc foarte mult ca la începutul sezonului acestui an să putem spune nu doar că am închiriat acele perimetre, dar le-am închiriat unor operatori care ştiu ce au de făcut, care au resurse pentru a asigura servicii de calitate şi care fac acest lucru la un preţ competitiv. (...) Am vrut să mă asigur că în măsura în care noi ne ţinem de promisiuni şi găsim soluţiile care vin în întâmpinarea problemelor pe care le-am identificat, şi operatorii se ţin la rândul lor de ceea ce au promis. Iar concluzia dialogului de astăzi este că dacă vom avea contracte care să asigure o anumită stabilitate pe termen lung şi o anumită predictibilitate, cel mai probabil vom avea servicii de mai bună calitate şi cel mai probabil le vom avea la un preţ mai bun", a afirmat ministrul Mircea Fechet.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 643 / 9104
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...