ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministrul Transporturilor vrea să folosească PNRR pentru reabilitarea căii ferate şi se gândeşte la trenuri de mare viteză

15 Ianuarie 2021   |   AGERPRES

Potrivit acestuia, politica investiţională a României în ultimul timp a vizat proiecte de anvergură, care durează foarte mulţi ani şi presupun sume mari, iar în timpul acesta restul reţelei feroviare s-a degradat, pentru că bugetul de stat nu a dispus de banii necesari pentru reparaţii şi reabilitări.

 
 
Planul Naţional de Rezilienţă şi de Redresare este o oportunitate să investim până în 2026 în reabilitarea şi reînnoirea căii ferate, astfel încât să eliminăm cele în jur de 500 de restricţii de viteză, iar pentru următorul deceniu să ne gândim la trenuri de mare viteză, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, politica investiţională a României în ultimul timp a vizat proiecte de anvergură, care durează foarte mulţi ani şi presupun sume mari, iar în timpul acesta restul reţelei feroviare s-a degradat, pentru că bugetul de stat nu a dispus de banii necesari pentru reparaţii şi reabilitări.

"Politica investiţională a României în ultimii 15 ani a fost investiţii mari din fonduri europene într-un singur coridor practic, în coridorul Nădlac-Curtici, proiecte ample, de reconstrucţie completă, cu valoare de miliarde de euro, spre exemplu acum între Deva şi Arad este un proiect de 2 miliarde de euro, proiecte care durează 4-6-8-10 ani. Între Bucureşti şi Constanţa am avut în lucru 10 ani acest coridor şi am investit un miliard de euro. Concentrarea pe un singur coridor a lăsat restul reţelei, fie că vorbim de magistrala Bucureşti-Craiova sau Bucureşti-Suceava, să se degradeze, pentru că bugetul de stat, alocările au fost insuficiente an de an. Şi aici spuneam că mă voi lupta în acest an ca în bugetul de stat să avem o alocare bună, dar cred că Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare, PNRR, este o oportunitate foarte bună şi aş vrea să facem o schimbare de optică acolo. Să nu ne gândim la partea feroviară din PNRR doar ca la aceste proiecte mari, enorme de reconstrucţie de la zero a unor coridoare, ci să beneficiem de această şansă, ca să facem exact ce este numele programului. Adică o reformă în acest domeniu, să facem acele reînnoiri ale magistralelor, acele eliminări ale restricţiilor de viteză", a explicat Drulă.


Potrivit acestuia, în prezent sunt în vigoare în jur de 500 de restricţii de viteză, iar numărul lor creşte anual, pentru că nu sunt suficienţi bani alocaţi pentru reparaţiile infrastructurii feroviare.

"Sunt în jur de 500 de restricţii de viteză pe calea ferată. Aceste restricţii cresc de la an la an, practic ritmul de reparare pe care îl are MTI nu face faţă degradării căii ferate. Cred că PNRR ar reprezenta o oportunitate să facem un salt. Dacă am lua genul ăsta de bani şi am investi până în 2026 în reabilitarea, reînnoirea căii ferate - schimbare de şine, de traverse, de subinfrastructură, de piatră spartă, terasament - am face ce n-am reuşit să facem, să zicem, în ultimii 15 ani în termen de sume investite şi de aducere la viteza constructivă a coridoarelor existente. Asta ne permite să readucem călătorii pe calea ferată, în momentul în care timpii scad şi nu mai faci 10 ore de la Bucureşti la Timişoara, de exemplu, şi să ne gândim în perspectivă pentru următorul deceniu la extinderi. Mă refer la 2030 - 2040 poate în zona de tren de mare viteză - high speed rail - care este peste 230 km/oră", a menţionat ministrul.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7080 / 8827
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...