ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mai multe proiecte mari, de zeci de milioane de euro, asistate de avocații ZRVP, au continuat în criză și se apropie de final. Ioana Racoți, Partener: Credem că am trecut cu bine acest examen dur și am dat dovadă că avem o echipă puternică și dedicată

13 Mai 2020   |   Maria Teodoru

În această perioadă de declin economic, la ZRVP ariile dreptulului muncii, contractelor și dreptului bancar & financiar sunt cele mai solicitate. La acestea se adaugă achizițiile publice, în contextul special al achizițiilor în domeniul medical.

Ioana Racoti, Partener ZRVP

 
 
Firmele de avocați continuă să acorde asistență clienților, multe arii de practică fiind solicitate și în perioada actuală, de încetinire a economiei. Dacă unele dintre acestea au considerat că situația specială impune măsuri de redimensionare a echipelor și au renunțat la o parte din efective, altele au avut strategii care le-au permis să păstreze oamenii și să își continue activitate fără sincope. Zamfirescu Racoți Vasile & Partners (ZRVP) este una dintre casele de avocați care au demonstrat că puterea de adaptare face diferența într-o situație de criză.”Credem că am trecut cu bine acest examen dur și am dat dovadă că avem o echipă puternică și dedicată”, a precizat pentru BizLawyer Ioana Racoți, name partner al firmei de avocați.


Avocatul spune că politica firmei a fost întotdeauna aceeași, independent de contextul economic: constituirea unei rezerve care să permită funcționarea pe termen mediu fără a face restructurări ale echipei. La această rezervă se adaugă încasările curente care sunt direcționate în același scop.

”Am decis păstrarea întregii echipe de avocați și suntem convinși că vom ieși întăriți din această criză. În această perioadă activitatea profesională trebuie să continue, bineînteles adaptată noii realități. În toate domeniile va exista o imensă nevoie de consiliere juridică generată de starea de urgență și efectele acesteia, și este de datoria noastră să ne sprijinim clienții în eforturile lor de relansare a activității”, a nuanțat partenerul ZRVP.

Mai multe proiecte au avansat în criză și se apropie de final

În această perioadă de declin economic, la ZRVP ariile dreptulului muncii, contractelor și dreptului bancar & financiar sunt cele mai solicitate. La acestea se adaugă achizițiile publice, în contextul special al achizițiilor în domeniul medical. 

”Au crescut solicitările pe mai multe domenii, respectiv dreptul muncii, contracte, financiar & bancar, achiziții publice și drept medical. Au continuat proiectele de finanțări/refinanțări care erau deja în lucru, precum și câteva proiecte de amplă restructurare societară și fuziuni & achiziții, demarate cu ceva vreme în urmă sau aproape de finalizare”, a arătat partenerul firmei ZRVP.


De altfel, multe proiecte demarate înainte de declanșarea crizei medicale au continuat și se apropie de final chiar și în aceste condiții dificile. 

Printre acestea, în etapa de  pre-semnare poate fi amintit un proiect în care avocații ZRVP asistă creditorul, o bancă străină, care acordă o finanțare în sectorul medical. Mandatul este gestionat de Elena Iacob, partener, și Dragos Stratone, avocat colaborator senior.

În plus, echipa ZRVP a ajuns în etapa de finalizare a vânzării pachetului integral de acțiuni deținute de clienții săi într-o societate din domeniul materialelor de construcții. Totodată, un proiect multi-jurisdicțional de restructurare societară la nivelul unui grup internațional din industria lemnului este pe punctul de a se încheia. Ambele mandate sunt coordonate de Anca Danilescu, partener senior.

Un alt proiect care urmează sa fie finalizat vizează o tranzacție imobiliară ce presupune achiziția unor active în Portul Giurgiu pentru dezvoltarea unui centru logistic. Echipa este coordonată de Cătălin Micu, partener.

Printre proiectele care au avansat în perioada crizei medicale este și mandatul de asistență al unui împrumutat, companie industrială, într-un dosar de obținere a unui împrumut pentru investiții în valoare de mai multe zeci de milioane de euro.

Continuă, de asemenea, un dosar de refinanțare a unui împrumut de mai multe sute de milioane de euro și un proiect în care echipa ZRVP acordă asistență vânzătorului în procedura de vânzare a unui pachet majoritar de acțiuni, procedură demarată la sfârșitul anului 2019. Toate dosarele menționate sunt coordonate de Ioana Racoți, partener senior, și Elena Iacob, partener.

Merge mai departe și un proces de restructurare/redimensionare a participațiilor deținute de mai mulți asociați ai unui grup de companii ce activează în domeniul imobiliar. Echipa care gestionează acest proiect este formată din Cătălin Micu, partener, și Lidia Trandafir, avocat senior.

”Echipele de dreptul muncii, drept medical și financiar & bancar asistă clienții în legătură cu probleme specifice acestei perioade de criză”, a arătat Ioana Racoți. În sfera dreptului muncii, solicitările au în vedere aspecte privind implementarea programului de muncă flexibil, munca la domiciliu/telemunca, șomajul tehnic, restructurări, concedieri, aspecte privind protejarea sănătății angajaților.

Pe lângă activitatea de consultanță obișnuită, echipa de drept bancar acordă asistență băncilor și instituțiilor financiare nebancare cu privire la aplicarea prevederilor OUG 37/2020, precum și cu privire la aspecte de reglementare privind diverse facilități avute în vedere pentru clienți în afara cadrului OUG 37/2020.

”Asistăm, de asemenea, împrumutați în renegocierea condițiilor de finanțare și accesarea facilităților de credite în cadrul programelor de susținere a economiei adoptate în contextul crizei. În plus față de proiectele specifice perioadei, sunt în curs proiecte de finanțare/refinanțare inițiate înainte de declanșarea pandemiei, dintre care câteva au fost finalizate recent”, a explicat Partenerul ZRVP.

Ioana Racoți spune că există deja mai multe proiecte de drept bancar & financiar și fuziuni & achiziții care vor fi reluate sau demarate în viitorul apropiat. ”Echipa de dreptul muncii va rămâne solicitată la maxim în perioada următoare, ca urmare a reluării activității economice de către majoritatea clienților noștri. Anticipăm că și zona de achiziții publice și PPP va genera proiecte în perioada următoare. Structura flexibilă a echipelor noastre multidisciplinare permite realocarea avocaților în funcție de gradul de încărcare a fiecărei echipe”, a adăugat Ioana Racoți



Mesaj pentru clienți și avocații firmei

Clienții știu că împreună vom depăși și acest obstacol și că vom ieși mai puternici din această criză. Colegii noștri au demonstrat că suntem o echipă și vrem să le mulțumim atât pentru profesionalism, cât mai ales pentru puterea de mobilizare, solidaritate și capacitatea de a vedea dincolo de interesele individuale.

Ioana Racoți, Partener ZRVP
 


Adaptare și management al cheltuielilor

Ioana Racoți admite că, în această perioadă, cuvântul cheie este adaptarea. Managementul costurilor a presupus luarea unor măsuri mixte care au inclus reduceri temporare ale onorariilor, renunțarea la orice cheltuieli care nu sunt urgente/absolut necesare desfășurării activității și sistarea oricăror distribuiri către parteneri.

”Prioritare sunt adaptarea la modul de lucru impus de regulile de distanțare socială și restricțiile de circulație, precum și adaptarea echipelor la tipurile de mandate solicitate de către clienți”, a adăugat Partenerul ZRVP

Avocații care lucrau în proiecte aflate în stand by pentru moment sprijină departamentele sau echipele cele mai solicitate în această perioadă.

Până în acest moment, ZRVP a primit doar două solicitări de eșalonare a plăților onorariilor de la clienți care au activitatea puternic afectată de măsurile impuse de autorități în contextul crizei. ”Este însă prea devreme pentru a estima impactul pe termen lung, vom putea avea o primă estimare cel mai devreme la sfârșitul trimestrului doi”, a conchis Ioana Racoți.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1434 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...