ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cât costă să recrutezi un dezvoltator IT în România. Deficit în continuă creștere de profesioniști

11 Februarie 2020   |   BizLawyer

Studiile globale indică faptul că recrutarea pentru industria IT durează în medie 30 de zile.

 
 
Software Development Academy (SDA), cea mai mare academie de programare IT pentru adulți din Europa Centrală și de Est, estimează că marile firme din România investesc minimum 43.665 lei în procesul de recrutare și integrare a unui singur profesionist IT. Însă, se estimează că aceste costuri vor crește în următorii ani, deoarece nevoia de profesioniști IT se va mări în continuare. SDA prevede că, până la sfârșitul anului 2020, deficitul de programatori și testeri software din România va ajunge între 40.000 și 50.000 de profesioniști, intensificând semnificativ concurența între companii pentru talentul IT existent și conducând astfel la creșterea costului per angajare.

Pentru a răspunde acestei crize în creștere, SDA a lansat în România un proces de recrutare personalizat pentru corporațiile care sunt în căutare de profesioniști IT juniori. În cadrul programului, care a fost deja lansat și implementat cu succes în alte piețe unde academia este prezentă, inclusiv în Polonia, SDA nu doar va găsi angajații potriviți dar și va gestiona procesele de training și integrare pentru aceștia. Având în vedere deficitul absolvenților IT din România, atunci când va implementa astfel de programe în corporațiile din România, SDA se va concentra pe formarea de noi profesioniști IT, prin furnizarea de cursuri de recalificare profesională.


„Nu mai este rentabil sau eficient, nici din punct de vedere al timpului nici al costurilor, pentru departamentul de resurse umane de a se lupta pentru același grup de profesioniști IT deja prezenți pe piață. Corporațiile trebuie să înceapă să caute talent IT nou în alte părți. Răspunsul nostru la această problemă este un proiect de recalificare profesională în cadrul căruia, corporațiile vor recruta persoane din alte domenii din piață, cărora le vor oferi training IT personalizat pentru a le învăța exact abilitățile necesare în cadrul companiei. Am derulat cu succes astfel de proiecte pe alte piețe și suntem siguri că această metodă este viitorul recrutării în IT, deoarece oferă o soluție pentru deficitul în continuă creștere din România”, a declarat Piotr Mazur, CEO Software Development Academy România.

Procesul de recrutare al unui singur angajat pentru un departament de IT are costuri semnificative, atunci când este analizat din punctul de vedere al timpului investit de către conducere și de către echipa de resurse umane. Studiile globale indică faptul că recrutarea pentru industria IT durează în medie 30 de zile. Potrivit Salesforce Research, 68% dintre recrutori percep procesul de recrutare în IT ca pe o provocare mult mai mare față de acum cinci ani, iar 30% dintre companii au dificultăți în a găsi angajați calificați.

Costurile de recrutare a personalului nou variază foarte mult de la start-up-uri la corporații. Pentru companiile aflate la început de drum, angajarea este adesea gestionată de conducerea de top, ceea ce înseamnă că costul real al procesului de recrutare este chiar mai mare. Proprietarii de companii mici petrec aproximativ 40% din timpul lor de muncă cu sarcini care nu generează venituri, cum ar fi angajarea.

Costurile de recrutare al unui dezvoltator IT în România au fost aproximate de SDA luând în considerare două variabile cheie, salariul mediu lunar brut pentru un consultant de resurse umane de 5.418 lei (aproximativ 50 lei/ora de muncă) și salariul mediu lunar brut pentru un specialist IT în valoare de 10.840 lei.
Durata procesului de recrutare, precum și interesul candidaților în depunerea candidaturilor, depinde în mare măsură de atractivitatea companiei. Prin urmare, lipsa unui employer branding puternic poate extinde semnificativ procesul de recrutare, făcându-l astfel și mai costisitor.

Un alt aspect important al recrutării îl constituie și procesul de integrare, pe durata căruia angajatul dobândește abilități specifice necesare pentru a-și desfășura activitatea în cadrul organizației. Studiile globale arată că este nevoie de 3 până la 6 luni ca un angajat nou să ajungă la productivitate maximă, timp în care compania pierde bani, deoarece costurile cu angajatul respectiv sunt mai mari decât ceea ce câștigă el pentru companie. Timpul exact necesar pentru ca un angajat nou să atingă productivitate depinde foarte mult de complexitatea locului de muncă. În același timp, primele luni sunt cruciale când vine vorba de satisfacția angajaților cu noul loc de muncă. Pe lângă costurile de mai sus, există riscul ca în orice moment candidatul să își dea demisia în primele 6 luni, înainte de a atinge productivitate maximă, fiind necesară reluarea procesului de recrutare de la zero. 

Concurența ridicată pentru specialiștii IT în România și faptul că grupul de profesioniști în acest domeniu nu crește la fel de rapid ca și cererea, conduce deseori la o competiție între recrutori pentru aceiași oameni existenți deja în piață. Acest lucru înseamnă și că rotația profesioniștilor IT este mai mare decât în alte profesii, aceștia fiind angajați mult mai rapid și, în consecință, procesul de recrutare în domeniul IT ar trebui să fie cât mai rapid și eficient cu putință.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16584 / 18244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...