ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Directorii de marketing vor să angajeze specialişti cu mai multe abilităţi analitice (studiu)

08 Martie 2022   |   Agerpres

Conform sursei citate, şefii companiilor consideră că abilităţile analitice devin mai importante decât competenţele creative în majoritatea industriilor - tehnologie, media şi telecomunicaţii (34% faţă de 23%), servicii financiare (27% faţă de 18%), energie şi produse industriale (24% faţă de 16%), cu excepţia domeniului produselor de larg consum (18% faţă de 30%).

 
 
Directorii de marketing din întreaga lume vor să angajeze specialişti care deţin mai multe abilităţi analitice, în contextul în care datele devin mai importante pentru strategia de business, potrivit celei mai recente ediţii a raportului Deloitte Global Marketing Trends.
 
Conform sursei citate, şefii companiilor consideră că abilităţile analitice devin mai importante decât competenţele creative în majoritatea industriilor - tehnologie, media şi telecomunicaţii (34% faţă de 23%), servicii financiare (27% faţă de 18%), energie şi produse industriale (24% faţă de 16%), cu excepţia domeniului produselor de larg consum (18% faţă de 30%).
 
Raportul subliniază, de asemenea, că o combinare a acestor competenţe va necesita atenţie sporită din partea directorilor de marketing pentru a asigura o colaborare mai bună în cadrul echipelor, atât pe plan intern, cât şi extern, în contextul în care doar 25% dintre participanţii la studiu acordă prioritate colaborării, o pondere mai mică comparativ cu alte poziţii de top management - directori financiari (42%), directori IT (39%) şi directori generali (31%).
 
"Chiar dacă unii consumatori apreciază anunţurile publicitare relevante, mulţi dintre ei sunt îngrijoraţi cu privire la modul în care sunt utilizate informaţiile lor personale, preferinţele de cumpărare şi obiceiurile de navigare. Ca răspuns, multe browsere web dezactivează cookie-urile de tip third party", susţin autorii studiului.
 
În acest context, brandurile au identificat alte modalităţi pentru a continua să interacţioneze eficient cu consumatorii, arată raportul, cum ar fi trecerea la folosirea datelor colectate intern (first-party data), aspect valabil atât în cazul companiilor care au avut creştere de două cifre (61%), cât şi al celor care au scăzut (40%).
 
De asemenea, brandurile care înregistrează creşteri mari sunt cu mult înaintea celor care au evoluţii negative în ceea ce priveşte utilizarea datelor colectate intern în moduri mai sofisticate, în special pentru furnizarea de conţinut personalizat prin optimizare creativă dinamică (51% faţă de 36%) şi utilizarea datelor pentru a difuza anunţuri publicitare prin intermediul tehnologiilor automatizate (49% faţă de 29%).
 
"În ultima perioadă, trecerea de la interacţiunea fizică la una predominant digitală a fost mai rapidă, multe branduri excelând la acest capitol şi îmbunătăţind viaţa clienţilor. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de înrolare şi de interacţiune digitală cu clienţii, iar comerţul electronic a înregistrat creşteri, devenind o modalitate tot mai utilizată de a face cumpărături. Următorul pas va fi îmbunătăţirea experienţei hibride. Acest obiectiv presupune o bună înţelegere a preferinţelor şi comportamentului clienţilor, într-o epocă în care reglementările privind folosirea cookie-urilor s-au înăsprit", a afirmat Ruxandra Băndilă, director Marketing şi Business Development, Deloitte România.
 
Ea susţine că utilizarea datelor obţinute direct din interacţiunile cu clienţii devine soluţia sustenabilă.
 
"De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile să-şi dezvolte o infrastructură care să conecteze diversele surse din care se strâng informaţii de la clienţi în timpul interacţiunii acestora cu brandul", consideră Ruxandra Băndilă.
 
Conform studiului, crearea şi oferirea unei experienţe dinamice, care să acorde clienţilor informaţiile şi stimulentele potrivite la momentul oportun, a devenit o prioritate pentru branduri, menţionează raportul.
 
Ofertele primite de către clienţi la scurt timp după manifestarea interesului pentru produsele electronice (40%) şi serviciile bancare (32%) şi suportul oferit de către angajaţi bine informaţi în domeniile auto (39%) şi turism (31%) au fost indicate drept cele mai utile în luarea deciziilor de cumpărare.
 
La polul opus, consumatorii spun că recomandările personalizate şi testările gratuite/mostrele nu le influenţează semnificativ decizia de cumpărare. În acest context, raportul sugerează directorilor de marketing să optimizeze experienţa clienţilor prin intermediul inteligenţei artificiale pentru a ajuta brandurile să răspundă nevoilor acestora în momentele potrivite.
 
Combinaţia de experienţe fizice şi digitale a devenit normă, mai subliniază studiul, 75% dintre respondenţii cu funcţii executive declarând că vor investi mai mult în furnizarea de experienţe hibride în următoarele 12 luni, ale căror beneficii sunt gradul mai mare de personalizare (43%), inovarea (43%), conexiunea cu clienţii (40%) şi sentimentul de includere (38%).
 
Companiile îşi pot îmbunătăţi experienţele hibride prin extinderea opţiunilor, integrarea reacţiilor şi sugestiilor clienţilor şi investiţiile în infrastructura tehnologică, aspecte care pot aduce la viaţă aceste principii de organizare. Mai mult decât atât, brandurile pot utiliza aceste principii de organizare centrate pe om pentru a construi experienţe fizice şi digitale atât de agile şi flexibile pe cât se aşteaptă consumatorii.
 
Raportul Deloitte 2022 Global Marketing Trends a fost realizat în rândul a peste 1.000 de directori executivi din cadrul unor companii globale şi 11.500 de consumatori din America, Africa, Europa şi Asia.
 
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.
 
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesionişti. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8814 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...