ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Directorii de marketing vor să angajeze specialişti cu mai multe abilităţi analitice (studiu)

08 Martie 2022   |   Agerpres

Conform sursei citate, şefii companiilor consideră că abilităţile analitice devin mai importante decât competenţele creative în majoritatea industriilor - tehnologie, media şi telecomunicaţii (34% faţă de 23%), servicii financiare (27% faţă de 18%), energie şi produse industriale (24% faţă de 16%), cu excepţia domeniului produselor de larg consum (18% faţă de 30%).

 
 
Directorii de marketing din întreaga lume vor să angajeze specialişti care deţin mai multe abilităţi analitice, în contextul în care datele devin mai importante pentru strategia de business, potrivit celei mai recente ediţii a raportului Deloitte Global Marketing Trends.
 
Conform sursei citate, şefii companiilor consideră că abilităţile analitice devin mai importante decât competenţele creative în majoritatea industriilor - tehnologie, media şi telecomunicaţii (34% faţă de 23%), servicii financiare (27% faţă de 18%), energie şi produse industriale (24% faţă de 16%), cu excepţia domeniului produselor de larg consum (18% faţă de 30%).
 
Raportul subliniază, de asemenea, că o combinare a acestor competenţe va necesita atenţie sporită din partea directorilor de marketing pentru a asigura o colaborare mai bună în cadrul echipelor, atât pe plan intern, cât şi extern, în contextul în care doar 25% dintre participanţii la studiu acordă prioritate colaborării, o pondere mai mică comparativ cu alte poziţii de top management - directori financiari (42%), directori IT (39%) şi directori generali (31%).
 
"Chiar dacă unii consumatori apreciază anunţurile publicitare relevante, mulţi dintre ei sunt îngrijoraţi cu privire la modul în care sunt utilizate informaţiile lor personale, preferinţele de cumpărare şi obiceiurile de navigare. Ca răspuns, multe browsere web dezactivează cookie-urile de tip third party", susţin autorii studiului.
 
În acest context, brandurile au identificat alte modalităţi pentru a continua să interacţioneze eficient cu consumatorii, arată raportul, cum ar fi trecerea la folosirea datelor colectate intern (first-party data), aspect valabil atât în cazul companiilor care au avut creştere de două cifre (61%), cât şi al celor care au scăzut (40%).
 
De asemenea, brandurile care înregistrează creşteri mari sunt cu mult înaintea celor care au evoluţii negative în ceea ce priveşte utilizarea datelor colectate intern în moduri mai sofisticate, în special pentru furnizarea de conţinut personalizat prin optimizare creativă dinamică (51% faţă de 36%) şi utilizarea datelor pentru a difuza anunţuri publicitare prin intermediul tehnologiilor automatizate (49% faţă de 29%).
 
"În ultima perioadă, trecerea de la interacţiunea fizică la una predominant digitală a fost mai rapidă, multe branduri excelând la acest capitol şi îmbunătăţind viaţa clienţilor. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de înrolare şi de interacţiune digitală cu clienţii, iar comerţul electronic a înregistrat creşteri, devenind o modalitate tot mai utilizată de a face cumpărături. Următorul pas va fi îmbunătăţirea experienţei hibride. Acest obiectiv presupune o bună înţelegere a preferinţelor şi comportamentului clienţilor, într-o epocă în care reglementările privind folosirea cookie-urilor s-au înăsprit", a afirmat Ruxandra Băndilă, director Marketing şi Business Development, Deloitte România.
 
Ea susţine că utilizarea datelor obţinute direct din interacţiunile cu clienţii devine soluţia sustenabilă.
 
"De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile să-şi dezvolte o infrastructură care să conecteze diversele surse din care se strâng informaţii de la clienţi în timpul interacţiunii acestora cu brandul", consideră Ruxandra Băndilă.
 
Conform studiului, crearea şi oferirea unei experienţe dinamice, care să acorde clienţilor informaţiile şi stimulentele potrivite la momentul oportun, a devenit o prioritate pentru branduri, menţionează raportul.
 
Ofertele primite de către clienţi la scurt timp după manifestarea interesului pentru produsele electronice (40%) şi serviciile bancare (32%) şi suportul oferit de către angajaţi bine informaţi în domeniile auto (39%) şi turism (31%) au fost indicate drept cele mai utile în luarea deciziilor de cumpărare.
 
La polul opus, consumatorii spun că recomandările personalizate şi testările gratuite/mostrele nu le influenţează semnificativ decizia de cumpărare. În acest context, raportul sugerează directorilor de marketing să optimizeze experienţa clienţilor prin intermediul inteligenţei artificiale pentru a ajuta brandurile să răspundă nevoilor acestora în momentele potrivite.
 
Combinaţia de experienţe fizice şi digitale a devenit normă, mai subliniază studiul, 75% dintre respondenţii cu funcţii executive declarând că vor investi mai mult în furnizarea de experienţe hibride în următoarele 12 luni, ale căror beneficii sunt gradul mai mare de personalizare (43%), inovarea (43%), conexiunea cu clienţii (40%) şi sentimentul de includere (38%).
 
Companiile îşi pot îmbunătăţi experienţele hibride prin extinderea opţiunilor, integrarea reacţiilor şi sugestiilor clienţilor şi investiţiile în infrastructura tehnologică, aspecte care pot aduce la viaţă aceste principii de organizare. Mai mult decât atât, brandurile pot utiliza aceste principii de organizare centrate pe om pentru a construi experienţe fizice şi digitale atât de agile şi flexibile pe cât se aşteaptă consumatorii.
 
Raportul Deloitte 2022 Global Marketing Trends a fost realizat în rândul a peste 1.000 de directori executivi din cadrul unor companii globale şi 11.500 de consumatori din America, Africa, Europa şi Asia.
 
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.
 
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesionişti. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9681 / 18244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...