ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INS: Transportul aerian de pasageri a scăzut cu 26,5% în primul semestru din 2021

31 August 2021   |   Agerpres

Aeroporturile care au înregistrat cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri au fost, în primele şase luni din 2021, Henri Coandă - Bucureşti, cu 985.100 pasageri îmbarcaţi şi 948.700 debarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 194.600 pasageri îmbarcaţi şi 188.100 debarcaţi, şi Traian Vuia-Timişoara cu 81.600 pasageri îmbarcaţi şi 79.400 debarcaţi.

 
 
Transportul aerian de pasageri a scăzut, în primul semestru al acestui an, cu 26,5% comparativ cu perioada similară din 2020, respectiv de la 4.077.800 pasageri la 2.997.000 pasageri, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
 
Aeroporturile care au înregistrat cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri au fost, în primele şase luni din 2021, Henri Coandă - Bucureşti, cu 985.100 pasageri îmbarcaţi şi 948.700 debarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 194.600 pasageri îmbarcaţi şi 188.100 debarcaţi, şi Traian Vuia-Timişoara cu 81.600 pasageri îmbarcaţi şi 79.400 debarcaţi.
 
În transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine (de unde provin pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, au fost: Londra Luton 121.092 pasageri, Madrid - Barajas 49.655 pasageri, Istanbul - Internaţional 46.591 pasageri, Frankfurt - Main 45.883 pasageri, Milano - Bergamo 45.448 pasageri, Amsterdam-Schipol 41.263, Dortmund 36.708, Barcelona 33.027, Dubai 32.058 pasageri, Paris Charles de Gaulle 31.192 pasageri.
 
În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra - Luton 123.868 pasageri, Istanbul - Internaţional 50.992, Amsterdam - Schipol 49.312, Milano - Bergamo 46.805 pasageri, Madrid - Barajas 46.488, Frankfurt - Main 41.902, Dortmund 39.501 pasageri, Barcelona 33.206, Paris-Charles de Gaulle 32.561, Roma - Ciampino 28.593 pasageri.
 
Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost Regatul Unit - 203.678 persoane, Germania - 139.988, Italia - 138.160, Spania - 132.469, Franţa - 74.219, Turcia - 65.197, Ţările de Jos - 48.932, Grecia - 34.818, Emiratele Arabe Unite - 32.203 pasageri.
 
După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Regatul Unit - 204.960 pasageri, Germania - 143.219 pasageri, Italia - 140.279, Spania -130.960, Franţa - 82.602, Turcia - 69.872, Ţările de Jos - 59.986, Grecia - 43.225, Belgia - 32.412.
 
În trafic intern, activitatea principalelor aeroporturi româneşti se prezintă astfel: Henri Coandă - Bucureşti a realizat 50,1% din numărul de pasageri îmbarcaţi, Avram Iancu - Cluj-Napoca 16,1% şi Traian Vuia - Timişoara 14%.
 
În trimestrul al doilea al acestui an, traficul de pasageri a fost de 1.038.300 pasageri îmbarcaţi şi 1.042.200 debarcaţi, în creştere substanţială faţă de trimestrul II 2020.
 
În total trafic, cea mai mare pondere a fost deţinută de traficul internaţional, cu 84,7% pasageri îmbarcaţi şi 84,8% debarcaţi.
 
Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte traficul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă - Bucureşti, cu 657.100 pasageri îmbarcaţi şi 655.300 debarcaţi, Avram Iancu - Cluj-Napoca cu 138.400 pasageri îmbarcaţi şi 137.500 debarcaţi, Traian Vuia - Timişoara, cu 60.000 pasageri îmbarcaţi şi 59.700 debarcaţi.
 
Principalele ţări de unde au provenit pasagerii debarcaţi în România au fost Regatul Unit - 136.725 pasageri, Italia - 112.669 pasageri, Spania - 105.056, Germania - 100.525, Franţa - 47.103 pasageri, Turcia - 37.462, Ţările de Jos - 32.882, Grecia - 29.578, Egipt - 20.671 pasageri şi Belgia - 20.597 pasageri.
 
Principalele ţări de destinaţie pentru care s-au îmbarcat pasageri în curse regulate au fost Regatul Unit, cu 118.160 pasageri, Italia, cu 108.245, Spania, cu 98.597, Germania, cu 97.770, Franţa, cu 48.279 pasageri, Turcia, cu 41.039, Grecia, cu 38.764 pasageri, Ţările de Jos, cu 34.809, Belgia, cu 19.780 pasageri, Egipt, cu 19.229 pasageri.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11890 / 18244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...