ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Românii au cheltuit cu aproape 7% mai mult pentru bunuri de larg consum, în primul semestru (studiu)

27 August 2024   |   Agerpres

Un trend important din ultima perioadă este reprezentat de produsele aflate la promoţie. În acest sens, 23% din totalul achiziţiilor FMCG (cu excepţia Fresh Food), realizate de gospodării, în primele şase luni din 2024, au fost "la ofertă", cu aproape patru puncte procentuale peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2023.

 
 
Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut, în România, cu 6,6%, în primul semestru din 2024 faţă de anul anterior, însă volumele achiziţionate de gospodării au stagnat la nivelul primelor şase luni din 2023, arată datele Consumer Panel GfK România, publicate marţi.

Conform cercetării, în ansamblu s-au înregistrat scăderi importante de volume la anumite categorii de bază, precum: pâinea, uleiul, alimentele congelate, untul, cerealele pentru mic dejun, băuturi (cel mai mult la sucuri carbogazoase, cafea, băuturi energizante & izotonice, juice drinks şi cidru).

Datele centralizate de Consumer Panel Services GfK relevă faptul că rata inflaţiei în FMCG a fost de circa 3% în, în primul semestru din acest an, comparativ cu anul anterior.


Mai mult, 85% dintre cumpărătorii români s-au declarat îngrijoraţi de faptul că preţurile ar putea să crească în continuare, după cum dezvăluie cel mai recent val al raportului "Behavior Change", lansat de Consumer Panel GfK. Astfel, patru din zece gospodării din România rămân în zona "budget squeeze", fiind constrânse să-şi limiteze cheltuielile cu bunuri de larg consum pentru a se încadra în bugetul disponibil sau nici nu reuşesc să-şi acopere nevoile curente.

Un trend important din ultima perioadă este reprezentat de produsele aflate la promoţie. În acest sens, 23% din totalul achiziţiilor FMCG (cu excepţia Fresh Food), realizate de gospodării, în primele şase luni din 2024, au fost "la ofertă", cu aproape patru puncte procentuale peste nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2023.

De asemenea, achiziţiile din hypermarketuri s-au majorat cu 4%, ca valoare, de la un an la altul şi a ajuns pentru prima dată sub pragul de 25% cotă de piaţă.

Potrivit sursei citate, pe reţeaua de Supermarketuri IKA (reţele internaţionale) s-a păstrat acelaşi trend descendent, în timp ce supermarketurile independente (lanţurile locale şi magazinele neafiliate unei reţele) au avansat cu un ritm de 14%, în perioada analizată, în principal datorită majorării coşului mediu de cumpărături.

Cel mai mare coş mediu de cumpărături se înregistrează în continuare în hypermarketuri, unde gospodăriile cheltuie, în medie, aproape 90 de lei la o vizită în magazin. În schimb, cumpărătorii români merg mai des în magazinele de tip discount decât în hypermarketuri.

La nivelul primelor şase luni din 2024, frecvenţa medie de cumpărare de la discounteri a depăşit-o pe cea înregistrată în supermarketuri.

Consumer Panel GfK este un studiu de tip continuu ce monitorizează comportamentul de cumpărare al gospodăriilor din România pe baza unui eşantion reprezentativ la nivel naţional, format din 6.000 de cumpărători. Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasă, indiferent de canalul de achiziţie.

Panelul de consumatori GfK este activ pe piaţa românească de cercetare de peste 25 de ani. Consumer Panel Services GfK furnizează informaţii-cheie despre cine cumpără ce, unde, cât, cu ce frecvenţă şi de ce.

La începutul acestui an, compania a anunţat desprinderea de Grupul GfK şi finalizarea tranzacţiei cu YouGov - lider de piată în ceea ce priveşte opiniile, motivaţiile, dorinţele, dar şi obiceiurile media ale consumatorilor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4 / 17437
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Cristian Buzan, Executive Vice President ENGIE, absolvent de Economie și Drept, implicat în proiecte multe și variate, din industrii diferite: „Pentru mine, dreptul nu este doar o sumă de norme și principii care trebuie respectate, ci constituie și un excelent instrument de realizare a unei afaceri, de așezare a regulilor economice”
Bondoc & Asociatii oferă consultanță unui investitor irlandez în legătură cu achiziția unui proiect eolian de 40 MW in Romania
Baciu Partners, Mușat & Asociaţii și Răzvan Dincă & Asociaţii, pe lista scurtă pentru distincția de ‘Firma anului în domeniul mărcilor în România’ la gala Global IP Awards 2024, desfășurată la Londra. Ce spun ghidurile juridice despre activitatea firmelor
Țuca Zbârcea & Asociații asistă fondatorii lanțului de retail „La Cocoș” în tranzacția cu BERD, Morphosis Capital Fund II și CEECAT Capital. Dragoș Apostol (Partener) a coordonat echipa
RTPR a asistat cu succes Bookster în conflictul juridic cu editurile | Partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu, în echipa care a solicitat intervenția Consiliului Concurenței și a susținut firma în fața autorității. Prof. Lucian Mihai a condus echipa implicată în demersurile în instanță
Cariere în Drept | De vorbă cu Mihaela Scorpan, româncă de peste Prut care a studiat Dreptul la Iași, fiind printre cei mai buni studenți ai generației sale, cu media finală 9.67: ”Am observat că există un procent ridicat de abandon în rândul studenților din cauza lipsei motivației sau a incapacității de a asimila cu succes volumul mare de informații. Un student nemotivat care depune efortul minim, cel de a promova examenul, nu își va găsi niciodată pârghiile potrivite care să-l propulseze spre succesul profesional”
Bondoc și Asociații SCA a asistat cu succes unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale din România într-un litigiu de valoare mare declanșat ca urmare a unui control CNAS
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat AFI Europe în achiziția Bucharest Financial Plaza de la IMMOFINANZ. Echipa a fost coordonată de Florian Nițu (Managing Partner)
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
Activitate dinamică pentru echipa de Energie & Resurse Naturale de la NNDKP, a cărei performanță este evidențiată de ghidurile juridice internaționale | Avocații au primit mandate de la clienți activi pe toate segmentele din acest domeniu, dar spun că se menține un interes crescut pentru proiecte ‘verzi’, în special de energie solară și eoliană. Oportunități semnificative de investiții vor apărea în sectorul offshore
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...