ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj: 90% dintre retailerii europeni estimează că vânzările online de alimente vor deveni profitabile,până în 2030

23 Septembrie 2022   |   Agerpres

De asemenea, pe termen şi mai lung, până în anul 2050, cota de piaţă a cumpărăturilor online ar urma să crească până la 35% şi chiar 50% în statele menţionate.

 
 
Nouă din zece (90%) retaileri şi specialişti europeni din domeniul retail se aşteaptă ca vânzările online de produse alimentare să devină profitabile până în 2030, arată datele unui sondaj realizat de o companie de consultanţă.
 
În acelaşi timp, estimările incluse în cercetarea PwC relevă faptul că ponderea vânzărilor online de produse alimentare va creşte semnificativ până în 2030, de la 11% în prezent până la 26% în Marea Britanie, de la 8% la 25% - în Olanda, de la 9% la 23% - în Franţa, de la 4% a 11% - în Germania, respectiv de la 3% la 10% - în Turcia.
 
De asemenea, pe termen şi mai lung, până în anul 2050, cota de piaţă a cumpărăturilor online ar urma să crească până la 35% şi chiar 50% în statele menţionate.
 
"Comerţul cu amănuntul de produse alimentare, aşa cum îl cunoaştem astăzi, va continua pentru câţiva ani, ancorat de magazinele tradiţionale care oferă alimente proaspete, interacţiune senzorială şi umană, precum şi de capacitatea lor de a acţiona ca showroom. Dar veniturile şi profitabilitatea acestora ar putea fi erodate pe măsură ce consumatorii vor profita de confortul noilor servicii digitale şi de dezvoltarea segmentului online: magazine specializate de alimente, magazine nişate pe anumite categorii de produse, platforme agregatoare, servicii de click&colect şi companii specializate în livrări la domiciliu. Magazinul fizic, însă, nu va dispărea, doar se va reinventa pentru a răspunde cerinţelor consumatorilor, iar dezvoltarea vânzărilor online, denumite şi eGrocery, va fi o modalitate de a încetini pierderea de cotă de piaţă în faţa concurenţilor de servicii exclusiv online. Deja, multe reţele tradiţionale de magazine au făcut paşi în acest sens, implementând livrarea la domiciliu şi/sau serviciul "click & collect"", susţine Ruxandra Târlescu, partener PwC România.
 
Potrivit sursei citate, pe segmentul tradiţional, în cei opt ani până în 2030, cea mai rapidă creştere este aşteptată pentru segmentul livrărilor la domiciliu, urmată de serviciile "click & collect", în timp ce numărul de mini-marketuri automate este, de asemenea, probabil să crească. Pe acest fond, vânzările din magazinele tradiţionale vor continua să scadă.
 
"Conceptele eGrocery au două modalităţi pentru a deveni profitabile: trebuie să vândă mai mult, cu marje mai bune, şi trebuie să găsească modalităţi de a reduce costurile. Fără excepţie, companiile vor trebui să se adapteze şi să modernizeze toate operaţiunile, dezvoltând un sortiment de reduceri flexibil şi ambalaje adaptate pentru livrarea comenzilor online, o livrare eficientă din punct de vedere al costurilor şi automatizată, o infrastructură de click & collect automatizată şi eficientă, precum şi soluţii de plată cu costuri reduse. Automatizarea, robotica şi analiza datelor vor juca un rol esenţial în transformarea profitabilităţii cumpărăturilor online de produse alimentare. Deşi camioanele care se conduc singure şi utilizarea pe scară largă a dronelor de livrare rămân o perspectivă îndepărtată, există multe lucruri pe care managerii le pot face astăzi pentru a creşte vânzările, a îmbunătăţi eficienţa operaţională şi a reduce costurile. Evoluţiile tehnologice, cum ar fi depozitele automate, vor permite o creştere a numărului de magazine online, a ofertelor de produse alimentare şi o creştere a cotei de piaţă, facilitând operaţiunile profitabile", notează compania de consultanţă.
 
Analiza strategy& s-a bazat pe răspunsurile a 57 de companii şi experţi din industria alimentară, cu sediul în principal în Germania, Franţa, Marea Britanie, Turcia, Olanda, Spania, Elveţia, Austria şi Belgia. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6108 / 17127
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Banking & Finance
Creștere constantă în practica de Litigii de la GNP, prin preluarea unor proiecte ale clienților existenți sau atragerea unor clienți noi, inclusiv ca urmare a expunerii dobândite prin aderarea la o alianță internațională | Octavian Adam, Partener coordonator al practicii: “Procentul ridicat al dosarelor complexe este consecința domeniilor în care societatea noastră de avocatură activează cu preponderență și de noutatea problematicilor supuse controlului instanțelor”
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Insolvency | Litigation
CMS asistă Alcedo cu privire la achiziția Naturevo. Echipa, condusă de Horea Popescu (Managing Partner) și Mircea Moraru (Counsel)
CMS asistă Alior Bank la vânzarea unui portofoliu de credite performante de retail de aproximativ 97 milioane RON. Echipa de avocați a fost coordonată de Rodica Manea (Partener)
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Maria Teodora Busuioc, a noua pe listă anul trecut: ”Este o onoare pentru mine să am ocazia să întâlnesc persoanele care se află în miezul vieții juridice din România, care scriu nu numai doctrină, ci și legislație”
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Corporate ̸ M&A
NNDKP parte din echipa internațională de avocați care a asistat Mengtai Group în achiziția grupului Alu Menziken. Ruxandra Bologa (Partener) a coordonat echipa
ZRVP facilitează relocarea Tech-Con Industry, un jucător important pe piața de automatizări din România, în VLPark Bucharest West. Marina - Crenguța Florea (partener) și Lavinia Ludovic (senior associate), în prim plan
CMS și ACCESS alături de Agir Global în achiziția subsidiarei din România a Sidma Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Elena Andrei și Horea Popescu (M&A)
Clifford Chance Badea asistă BERD și OTP Bank în finanțarea de 93 mil. EUR a unui parc eolian de 102 MW din România. Echipa, coordonată de Daniel Badea (Clifford Chance Bucharest Managing Partner) și Jared Grubb (Partener Finance)
Dispute Resolution | Volumul mandatelor care ridică probleme de drept complicate, acordate firmei Mitel & Asociații, a crescut și anul acesta. Magda Dima, partenerul coordonator al practicii: ”În prezent, gestionăm un număr impresionant de litigii complexe, care au un grad ridicat de sofisticare dat și de nevoia de înțelegere a componentelor tehnice specifice industriei din care provin clienții noștri”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...