ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Directorul CFR SA - demis; Constantin Axinia spune că motivul este un contract de milioane de euro

14 Octombrie 2019   |   MEDIAFAX

Constantin Axinia a adăugat că și departamentul juridic al companiei i-a recomandat, de asemenea, să nu semneze contractul în lipsa instanţei de judecată.

 
 
Consiliul de Administraţie al CFR SA l-a demis din funcţia de director general pe Constantin Axinia. Acesta a declarat pentru MEDIAFAX că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro.

"Domnul ministru mi-a spus să fac ceva şi nu am făcut: de semnat un contract fără să aştept o hotărâre a instanţei definitivă, ca să pot semna un contract. Pe legislaţie puteam să semnez contractul, dar intram sub incidenţa unei alte legi care spunea că dacă instanţa superioară anulează hotărârea de tribunal voi fi pasibil de o amendă cuprinsă între 1-3% din valoarea contractului", a spus Axinia, care a adăugat că valoarea contractului este "de câteva sute de milioane de euro".


Constantin Axinia a adăugat că și departamentul juridic al companiei i-a recomandat, de asemenea, să nu semneze contractul în lipsa instanţei de judecată.

"I-am zis ministrului: semnez numai în momentul în care există o sentinţă definitivă. Mai mult de atât, direcţia juridică din cadrul companiei mi-a înaintat o notă în care îmi recomandă să nu semnez acest contract până nu va soluţiona instanţa de judecată acest lucru", a spus fostul director interimar al CFR Infrastructură.

În privinţa afirmaţiilor ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, despre termenul pentru retructurări în CFR SA, concomitent cu cel al Companiei de Autostrăzi (CNAIR), Axinia a negat că i-ar fi fost solicitat acest lucru.

"Nu mi-a trimis ministrul Transporturilor nicio dispoziţie, mai ales că acestea vin prin Consiliul de Administraţie, să facă o restructurare la calea ferată. Eu ca interimar nu pot să fac o restructurare pentru că nu am un target, nu am indicatori de performanţă. Sunt interimar din 26 martie, am mers din interimar în interimar în speranţa că va fi un director general pus pe funcţie care să primească indicatori de performanţă şi să facă restructurare. Eu ce să retructurez, pentru că această organigramă care este acuma la calea ferată este făcută chiar de pe timpul când era ministru domnul Cuc, era domnul Chiper. Domnul Chiper e din nou director astăzi. Atunci i-a plăcut domnului ministru organizarea şi acum nu-i mai place. S-o fi schimbat ceva între timp? Este societatea cea mai stabilă funcţional din toate societăţile CFR care mai sunt încă, şi pe care m-am chinuit s-o menţin pe linia de plutire în pofida faptului că CRF Marfă sau CFR Călători nu-mi dau banii pe TUI (taxa de administrare a infratructurii), am ţinut-o bine şi am realizat performanţă", a declarat fostul director CFR SA.

AGA de la CFR SA a decis numirea lui Marius Chiper, fost director general adjunct al companiei, la conducerea acesteia.

Axnia a adăugat că Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) s-a reunit rapid pentru a-i decide demisia, în condiţiile în care în mod normal durează chiar şi două luni ca Adunarea să semneze un document.

"De vineri se auzea că vrea să mă schimbe. Preşedinta Consiliului de Administraţie nu a vrut să mă schimbe şi şi-a dat demisia, un alt membru din Consiliul de Administraţie şi-a dat şi el demisia astăzi, pentru că nu a găsit motiv pentru care să fiu schimbat. Cu o viteză extraordinară, ca niciodată, Adunarea Generală a Acţionarilor a găsit doi membri în Consiliul de Administraţie, în condiţiile în care am avut o dată nevoie de AGA să-mi semneze fila de buget petru fonduri proprii de investiţii şi m-au ţinut aproape două luni de zile până au semnat-o. Şi iată, pentru schimbarea mea într-o oră s-a făcut Adunarea Generală a Acţiunarilor. Eu nu am primit nicio dispoziţie scrisă, pentru cu eu trebuie să primesc o dispoziţie scrisă de la Consiliul de Administraţie", a mai afirmat Axinia.

Axinia a spus că intenţionează să acţioneze în instanţă Consiliul de Administraţie al companiei. „În contractul meu de mandat se spune foarte clar că dacă administratorul vrea să mă schimbe înainte de îndeplinirea termenului de mandat trebuie să fiu notificat cu 30 de zile, lucru care nu s-a făcut. Am să acţionez în instanţă pentru că nu este corect să ieşi pe uşa din dos pentru nişte declaraţii că nu ai făcut restructurare. Pe ce să fac restructurare dacă dumnealui a făcut această organigramă în timpul când a fost ministru (în 2017 n.r.)”, a spus Constantin Axinia.

Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc a declarat duminică, într-o conferinţă de presă, că CFR Infrastructură avea acelaşi termen pentru restructurări cu CNAIR-ul, iar directorul Axinia nu l-a respectat. "Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de administraţie îl înlocuieşte", a spus Cuc. Întrebat dacă îl va înlocui pe actual director al CFR Infrastructură, Constantin Axinia, ministrul a explicat că responsabiliatea îi revine Consiliului de Administraţie. "Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de administraţie îl înlocuieşte. Eu pe domnul director şi pe domnul director general i-am evaluat după termen, punct. Nu şi-au făcut treaba cu trebuie, am luat măsuri", a declarat Cuc.

Cuc a mai afirmat că există în cadrul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA angajaţi de zece ani care nu sunt capabili să aducă valoarea companiei şi care nu pot debloca proiecte.

MInistrul demis Răzvan Cuc nu a putut fi contactat, până la ora transmiterii știrii, pentru un punct de vedere legat de afirmațiile lui Constantin Axinia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7212 / 8442
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...