ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Grupul E-INFRA a dus la capăt mai multe proiecte de infrastructură la care s-a lucrat intens în ultimele luni. Adina Calfa, Group General Counsel: Diferența pe care o câștigăm în experiența de management în perioada aceasta este aceea pe care o câștigă un pilot după ce a traversat o furtună și a aterizat forțat pe o autostradă

03 Iulie 2020   |   Ștefania Enache

Echipa coordonată de Adina Calfa și-a concentrat eforturile, în această perioadă, pe aspecte de drept comercial, financiar, fiscal, dreptul muncii și protecției sociale, arii în care celelalte departamente, dar și partenerii de business au avut nevoie sporită de sprijin pentru a înțelege cum multitudinea de măsuri și schimbări legislative afectează activitatea mediului economic.

Adina Calfa, Group General Counsel la E-INFRA

 
 
Mediul economic a avut și are foarte multe de învățat din această criză de sănătate, care a lovit brusc întreaga lumea.Adina Calfa, Group General Counsel la E-INFRA, spune că jucătorii din zona de business au fost obligați să ia decizii și să conducă o firmă într-un context nou, bazat pe cu totul alte reguli de piață și de comportament.„A trebuit să ne adaptăm zi de zi pentru a merge mai departe. Ca să fac o comparație, diferența pe care o câștigăm în experiența de management în perioada aceasta este aceea pe care o câștigă un pilot după ce a traversat o furtună și a aterizat forțat pe o autostradă. Stresul și mobilizarea capacităților sunt duse la extrem, dar satisfacția atunci când aduci avionul în siguranță la sol este extraordinară”, punctează expertul.


Impunerea stării de urgență la nivel național și restricțiile de circulație adoptate de foarte multe țări au venit la pachet cu o avalanșă de schimbări legislative, fapt ce a influențat major activitatea departamentelor juridice din cadrul companiilor.

Echipa coordonată de Adina Calfa și-a concentrat eforturile, în această perioadă, pe aspecte de drept comercial, financiar, fiscal, dreptul muncii și protecției sociale, arii în care celelalte departamente, dar și partenerii de business au avut nevoie sporită de sprijin pentru a înțelege cum multitudinea de măsuri și schimbări legislative afectează activitatea mediului economic.

„Deopotrivă, am acordat o atenție suplimentară asigurării stricte a conformității în ce privește protecția datelor cu caracter personal, în contextul tuturor măsurilor care au fost impuse recent angajatorilor pentru prevenirea și limitarea răspândirii virusului COVID-19. Proiectele de infrastructură sunt construite de oameni – așa că prioritatea noastră este siguranța și sănătatea echipelor noastre, dar și ale partenerilor. Pentru clienți mesajul principal în această perioadă a fost acela că facem tot ce ține de noi pentru a asigura condițiile necesare de protecție pentru ca proiectele de construcții să continue iar infrastructurile critice pe care le operăm să fie perfect funcționale – suntem conștienți că dezvoltarea și funcționarea proiectelor de infrastructură este un aspect critic pentru revenirea economică”, menționează juristul.


Proiectele au continuat

În ciuda situației speciale determinate de criza medicală, E-INFRA și-a continuat o parte dintre proiectele începute înainte. Pe unele chiar le-a finalizat.

„Printre proiectele începute înaintea declanșării crizei actuale și continuate (iar unele chiar finalizate), pe lângă o serie de proiecte comerciale care, din fericire, au continuat (atât din infrastructură, cât și din energie sau telecom), avem o serie de proiecte interne centrale, care decurg din redefinirea Grupului E-INFRA și la care Departamentul Juridic a contribuit semnificativ. Am lucrat, astfel, anul trecut toată echipa la un veritabil proces de audit intern, în cadrul căruia am analizat procesele și activitatea companiilor și  în urma căruia am dezvoltat un întreg pachet de măsuri prin care asigurăm alinierea întregului Grup la cele mai înalte standarde FCPA, conform practicii de la nivel internațional. Similar, proiectul de digitalizare al Grupului a ocupat un loc central. Aflat deja într-o fază avansată, contextul actual ne-a ajutat să ne dăm seama mai clar care ne sunt cu adevărat nevoile și de ce resurse interne beneficiem.
Concret, cu ajutorul unor minți sclipitoare din interior au fost dezvoltate o serie de automatizări extrem de utile care ne aduc foarte aproape de finalizarea proiectului, de altfel, foarte ambițios. Așadar, în urma procesul de aliniere perfectă a tuturor companiilor de sub umbrela E-INFRA, avem acum o voce unică, mai puternică, o strategie comună bine conturată, împărtășim principii și valori comune în care ne regăsim fiecare, din toate „colțurile” Grupului. Este la fel ca atunci când ai o casă trainică plus toate elementele care asigură o funcționare cât mai sustenabilă și responsabilă, în care este nevoie doar de o reamenajare la standardele cele mai înalte de „design””, detaliază Adina Calfa.

Fiecare dintre specialiștii care fac parte din echipa juridică a firmei și-a adus aportul în mod esențial într-o serie de proiecte finalizate în această perioadă delicată sau care sunt în curs de finalizare, fie că vorbim despre proiecte comerciale ori despre proiecte interne, de aliniere, la nivel de Grup.

„Astfel, am dus la capăt o serie de proiecte de infrastructură la care s-a lucrat intens în ultimele luni, iar alături de echipele comerciale au stat toți cei trei membri din Cluj și din București dedicați activității Electrogrup (Cristina Rădulescu, George Opriș și Erika Csorba). De asemenea, Alina Ardelean și Mirela Bomboe au contribuit semnificativ în procesul de aliniere a Grupului la standardele pe care le menționam mai sus și din perspectivă GDPR. Nu în ultimul rând avem o serie de proiecte în curs de finalizare la care contribuie esențial Alexandra Oberschi, Alina Lazăr și Monica Mocanu”, detaliază expertul.

La fel ca foarte mulți jucători din piața, criza medicală a afectat în bună măsură și companiile din Grupul E-INFRA. Compania are proiecte oprite sau întârziate, nu doar în plan local, ci și internațional. Ponderea proiectelor din afara României a fost și va rămâne condiționată de revenirea economiilor din Europa de Vest, care sunt la rândul lor afectate semnificativ. „Încercăm pe cât posibil să acomodăm nevoile clienților noștri, cu care ne dorim să rămânem în același parteneriat trainic, ca și până acum”, menționează Adina Calfa.


Citește și


Munca de zi cu zi se derulează altfel

Schimbările apărute în toate planurile au produs modificări și în activitatea juriștilor. Adina Calfa amintește faptul că asistența day-to-day a arătat „puțin” diferit de ceea ce se știa până acum.

„La fel ca toți juriștii interni sau externi, ne-am străduit să facem față în timp real avalanșei de acte normative și măsuri din cele mai diverse arii de activitate. Ultimele două luni au semănat cu un maraton alergat în regim de cursă contra-cronometru (cu obstacole). Partea bună este că am dezvoltat anduranță și am devenit mai agili, atât ca echipă cât și ca departament. În plus, aflați în plin proces de redefinire a noastră, ca departament, am avut parte de cea mai concludentă punere în practică a conceptului VUCA- Volatilitate (Volatility), Incertitudine (Uncertainty), Complexitate (Complexity) și Ambiguitate (Ambiguity) (în care se tratează dificultatea de luare a deciziilor într-un mediu complex și nesigur), despre care vorbeam echipei de-a lungul unor sesiuni de anul trecut”, explică juristul.

În această perioadă, Departamenul Juridic lucrează deopotrivă la analize juridice complexe derivate din redesenarea strategiilor de companii și de grup, cât și punctual în proiecte care îi solicită pe specialiști, cu precădere, din perspectiva dreptului muncii, financiar, fiscal, imobiliar, achiziții publice și reglementare (atât din industria energiei și gazelor cât și în industria telecom).

„Este o realitate că o infrastructură cât mai bine dezvoltată este cheie în supraviețuirea economiei naționale, cu atât mai mult într-o astfel de perioadă de incertitudine economică la nivel mondial. Mă aștept ca zonele de efervescență să vină  din zona proiectelor de infrastructură, cum de altfel sublinia și CEO-ul Grupului E-INFRA, Daniel Farmache într-o dezbatere organizată de o publicație de renume, și anume că ‘atunci când un stat își revine din criză, infrastructura este unul dintre vectorii cei mai importanți’”, arată Adina Calfa.

Printre cele mai bune decizii de management luate în aceste momente de criză, Adina Calfa nominalizează consolidarea departamentului și reașezarea echipei pe paliere regândite. „Acest proces ne-a maturizat, ne-a ajutat să ne reanalizăm prioritățile și principiile comune. Deși acest proces a mers în linii mari cum l-am gândit inițial, ultimele luni au reprezentat o ocazie bună de introspecție autentică. Cred că suntem o variantă mult îmbunătățită față de noi cei de acum șase luni și, categoric, ultimele luni ne vor ajuta să devenim o variantă și mai performantă a celor care suntem acum”, precizează juristul.

Adina Calfa, unul dintre cei zece coordonatori ai departamentelor juridice care au intrat pe lista celor mai influenți GC (General Counsels) din Europa Centrală și de Est, intocmită de directorul juridic international Legal 500, a acceptat anul trecut o nouă provocare profesională. La începutul lunii martie (2019), ea a schimbat postul de Legal Director la Roșia Montană Gold Corporation cu cel de General Counsel al Grupului E-INFRA. ”Am ales sa lucrez pentru un grup focusat pe infrastructura, în primul rand, pentru background-ul meu profesional în companii din telecomunicații și energie / resurse naturale.Infrastructura este unul dintre sectoarele critice în acest moment pentru România; este un domeniu cheie, în care avem mult de construit, iar asta vine la pachet cu o  mulțime de proiecte complexe care îți oferă motivație și, în timp, satisfacții”, a declarat la acea vreme Adina Calfa pentru In-house Legal.

Citește și
→   Unul dintre cei mai influenți Legal Manageri locali, evidențiați de Legal500, a fost recrutat de E-INFRA. Adina Calfa-Dudoiu: M-au convins povestea grupului și a fondatorilor, viziunea lor centrată pe profesionalism educat și calitate


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 68 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Meet the Professionals | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director - Bergenbier SA, avocat ”antrenat” în multinaționale și cu o bogată experiență dobândită în gestionarea unor tranzacții de referință pe piața locală: ”Oamenii pe care i-am întâlnit au făcut diferența și au contribuit la dezvoltarea și la evoluția mea, atât colegi din business, din interiorul echipelor din care am făcut parte, cât și liderii care mi-au servit drept model”
Filip & Company devine prima firmă de avocatură independentă din CEE care adoptă Harvey, platformă de IA generativă de ultimă generație care s-a remarcat prin precizie, securitate și versatilitate | Cristina Filip (managing partner): ”Este un pas transformator care îmbunătățește, mai degrabă decât înlocuiește, experiența și contribuția umană”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...