Simion & Baciu își consolidează practica de Dispute Resolution prin recrutarea Alexandrei Rădulescu în poziția de partener | Cooptarea unui partener pe zona de litigii a venit natural, după o perioadă de creștere constantă, organică, spun fondatoarele firmei. Noul partener Simion & Baciu : Mă alătur unei echipe de profesioniști desăvârșiți în domenii complexe
17 Decembrie 2020
G.S.Domeniul principal de practică al Alexandrei este soluționarea disputelor, cu un accent particular pe arbitrajul intern și internațional, pe litigiile de concurența și disputele administrative în general.
Alexandra Rădulescu se alătură Simion & Baciu în poziția de partener (avocat asociat) în firma de avocatură. Din această poziție, Alexandra va avea responsabilități specifice unui partener – atât pe partea profesională cât și în zona de marketing, business development și aspecte administrative. Cu o experiență în avocatură de peste 14 ani, Alexandra a activat anterior în cadrul biroului local al firmei globale de avocatură DLA Piper pe poziția de Counsel, precum și în alte case de avocatură de anvergură precum Peli Filip sau D&B David și Baias.
Domeniul principal de practică al Alexandrei este soluționarea disputelor, cu un accent particular pe arbitrajul intern și internațional, pe litigiile de concurența și disputele administrative în general.
Domeniul principal de practică al Alexandrei este soluționarea disputelor, cu un accent particular pe arbitrajul intern și internațional, pe litigiile de concurența și disputele administrative în general.
Expertiza Alexandrei include consilierea și reprezentarea clienților în proceduri de arbitraj în fața Curții de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerț a României și a Curții Internaționale de Arbitraj ICC, în dosare cu sediul arbitrajului la Paris, Viena și București.
Alexandra a reprezentat clienți în litigii de concurență, acționând atât pentru reclamanți, în litigii privind anularea deciziilor de sancționare și a deciziilor vizând privilegiu legal emise de Consiliul Concurenței, cât și pentru pârâți, în cererile inițiate de concurenți sau care proveneau din sau în legătură cu investigațiile efectuate de Consiliul Concurenței.
În ceea ce privește litigiile administrative generale, Alexandra a reprezentat clienții în fața instanțelor judecătorești în dispute împotriva diferitelor autorități de stat, inclusiv ANAF și Administrația Fondului de Mediu, în litigii legate de impozite și vamă, Guvernul, diferite ministere și agenții de stat, în litigii de reglementare și litigii privind achizițiile publice.
În cadrul Simion & Baciu, Alexandra va avea ca responsabilitate primară dezvoltarea activității de litigii și arbitraj, oferind totodată sprijin clienților în problematici de reglementare și conformitate, achiziții publice precum și in domeniul farmaceutic.
”De curând, pe 1 decembrie, am împlinit 1 an și jumătate de existență în formula Simion & Baciu. După ce în această perioadă echipa noastră a crescut cu doi avocați juniori și un off counsel, pe lângă echipa inițială cu care ne urmăm drumul pe care am pornit în iunie 2019, pentru noi, pasul de a coopta un partener pe zona de litigii a venit natural, după o perioadă de creștere constantă, organică, a activității noastre – atât ca volum, cât și ca diversitate a mandatelor oferite de clienții noștri”, a declartat Ana-Maria Baciu, partener fondator Simion & Baciu, într-un interviu acordat BizLawyer.
”Cooptarea Alexandrei ca partener al Simion & Baciu va contribui la dezvoltarea practicii de dispute resolution a firmei, dar, mai mult decât atât, va însemna și adăugarea la echipa noastră a unui avocat experimentat atât în domeniul litigiilor și arbitraje, dar și pe parte de consultanță.
Ce ne așteptăm să se întâmple ca prim pas în dezvoltarea noastră este ca, în plus față de litigiile pe care le administrăm în prezent în ariile în care activăm – respectiv proprietate intelectuală, protecția consumatorilor și jocuri de noroc, să preluăm și mandate în alte arii de drept, în care Alexandra are deja o experiență considerabilă – administrativ, contencios, concurență etc”, a completat Cosmina Simion, partener fondator al firmei de avocați, în interviul acordat publicației noastre.
Ce criterii au avut în vedere pentru recrutarea unui avocat în această poziție? Cum își aleg oamenii cu care lucrează? Ce calități trebuie să aibă? Fondatoarele firmei de avocați spun, la unison, că, întotdeauna, criteriile principale pe care le au în vedere la recrutarea unui om nou în echipă sunt calitatea umană și cunoștințele profesionale. Iar ordinea nu este întâmplătoare. ”Orice este în plus este un plus. Toate acestea fac ca omul potrivit să fie, uneori, greu de găsit. Alteori, cum a fost și cazul Alexandrei, omul potrivit este acolo, undeva, doar că nu este timpul potrivit. Până când, la un moment dat, este timpul. Pentru noi, acum a fost timpul”, a nuanțat Ana-Maria Baciu.
Printre clienții firmei se regăsesc companii românești și internaționale deopotrivă, consacrate de zeci de ani, dar și start-up-uri, cu alte cuvinte și corporații, dar și întreprinderi antreprenoriale. De asemenea, firma are printre clienți fundații și asociații, precum și persoane fizice.
Simion & Baciu asistă în prezent un client (companie internațională, activă în domeniul telecomunicațiilor și televiziunii) în legătură cu o încălcare a mărcii de casă (marcă comunitară) și concurență neloială de către un grup de companii (române și străine) și persoane fizice, prin oferirea de servicii online de tip pay-per-view sub o marcă similară până la identitate cu marca clientului. Cererea de chemare în judecată a fost depusă în 2017, iar cazul se judecă încă la Tribunalul București, clientul având ca deziderat obținerea unei decizii cu efect la nivelul Uniunii Europene împotriva pârâților.
Cum arată anul 2020, la final? Care au fost ”cele bune” și ce anume nu ar vrea sa se repete în viitor? Fondatoarele firmei spun că, la capitolul dorințe, NU mai vor să se repete pandemia.
”Dar pentru că, în ciuda dorințelor noastre, starea actuală va continua, probabil, pentru o bună parte din anul viitor, alegem să ne concentrăm pe ce a fost bun în 2020.
Pentru noi, este primul an pe care îl încheiem integral în noua formulă. Și acum, când suntem aproape să tragem linia, ne bucurăm să constatăm că lucrurile stau chiar mult mai bine decât ne așteptam atunci când am pornit pe acest drum. Exceptând pandemia, cu toate efectele nedorite pe care aceasta le-a avut asupra tuturor, fie că ne place să recunoaștem, fie că nu, 2020 a fost pentru echipa Simion & Baciu un an foarte bun. Încheiem anul cu un portofoliu de clienți mult mai mare decât în 2019, cu rezultate financiare peste așteptări, cu proiecte, finalizate sau la care încă lucrăm, cu un grad de complexitate mai ridicat decât cele de anul trecut”, au spus pentru BizLawyer Ana-Maria Baciu și Cosmina Simion.
Pentru 2021 coordonatoarele firmei au menționat că își doresc dezvoltarea în continuare a domeniilor de practică deja consacrate în portofoliul Simion & Baciu, dar și dezvoltarea unor noi arii de practică – în special a domeniului dispute resolution, unde se bazează în cea mai mare măsură pe implicarea Alexandrei.
”Și ne dorim mult ca noul an să ne pună mai puțin la încercare limitele, s-a demonstrat deja că suntem mai puternici decât credeam”, au arătat fondatoarele Simion & Baciu.
|
Alexandra Rădulescu (foto) are o bogată experiență în litigiile privind construcțiile (provenind din Contracte FIDIC), disputele corporative și conflictele dintre acționari, litigii contractuale și de concurență neloială, precum și în dosare de insolvență și restructurări judiciare și extrajudiciare.
In domeniul proprietății intelectuale Alexandra a consiliat și reprezentat clienții atât în situații pre-litigioase cât și în litigii în legătură cu diverse mărci comerciale, desene și modele, drepturi de autor și domenii Internet.
Nu în ultimul rând, Alexandra a consiliat în mod regulat clienți din numeroase industrii, cu precădere în industrii puternic reglementate, cum ar fi farma, telecomunicații, industria auto, energie, petrol și gaze, în ceea ce privește conformitatea generală cu reglementările incidente industriei respective, atât derivate din dreptul național cat și din dreptul UE, reglementări de concurență și ajutoare de stat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1248 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...