ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Un sfert dintre angajaţi preferă să lucreze în continuare de acasă (sondaj)

17 Iunie 2021   |   Agerpres

Potrivit BestJobs, după această perioadă, 43% dintre angajaţi ar prefera întoarcerea la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou, pentru un confort emoţional sporit şi productivitate mai bună.

 
 
O treime dintre angajaţi sunt nehotărâţi cu privire la întoarcerea la birou, iar 24% preferă să lucreze în continuare remote, arată un studiu realizat de site-ul de recrutare BestJobs.
 
Relaxarea restricţiilor a adus în discuţie reîntoarcerea la birou a angajaţilor, care în ultimul an şi-au mutat activitatea acasă sau în spaţiul care le oferea cel mai mult confort şi siguranţă. Perioada pandemiei a fost una care a accelerat capacitatea de adaptabilitate a angajaţilor, dar şi a modului de funcţionare a companiilor.
 
Potrivit BestJobs, după această perioadă, 43% dintre angajaţi ar prefera întoarcerea la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou, pentru un confort emoţional sporit şi productivitate mai bună.
 
Doar un sfert dintre respondenţi (24%) declară că s-au adaptat suficient de bine pe plan emoţional şi ca mod de lucru încât să prefere lucrul de acasă sau un sistem hibrid care favorizează acest mod. 33% dintre ei sunt încă nehotărâţi.
 
Productivitatea angajaţilor este principalul aspect în evaluarea celui mai eficient mod de lucru. Astfel, 53% spun că nu observă mari schimbări din acest punct de vedere în sistemul de lucru actual comparativ cu începutul pandemiei.
 
23% s-au adaptat atât de bine la schimbările din această perioadă încât au reuşit chiar să îşi crească productivitatea, în timp ce, pentru 17%, acest efort prelungit şi-a spus cuvântul inclusiv asupra eficienţei muncii lor.
 
Întrebaţi ce anume influenţează cel mai mult productivitatea, angajaţii spun că presiunea de a face faţă la mai multe sarcini în acelaşi timp (23%), programul imprevizibil de muncă, care nu mai face posibilă delimitarea între viaţa personală şi cea profesională (19%) şi volumul prea mare de muncă (19%).
 
Fluctuaţiile de productivitate se resimt în rezultatele muncii angajaţilor. 22% dintre ei mărturisesc că alocă mai mult timp pentru acelaşi volum de sarcini. Alţi 16% dintre respondenţi se simt copleşiţi şi ajung să amâne sarcinile, în timp ce 14% se plâng de ratarea sau chiar pierderea clienţilor. Alţi 13% dintre angajaţi observă că, pe fondul lipsei de concentrare, greşelile în executarea sarcinilor de serviciu s-au înmulţit. 12% se plâng că au dificultăţi în a înţelege cerinţele superiorilor.
 
Angajaţii consideră că şefii le-ar putea oferi anumite beneficii, pentru a avea un randament mai bun la locul de muncă. Astfel, 37% dintre respondenţi spun că ar avea nevoie de un training de dezvoltare profesională şi dobândirea de noi competenţe. 22% s-ar bucura de un program flexibil, în timp ce 12% şi-ar dori zile libere suplimentare. Pentru alţii, important ar fi să primească sprijin financiar pentru întreţinerea şi supravegherea copiilor în timpul programului (bonă, afterschool, creşă etc.), aşa cum au răspuns 8% dintre angajaţii chestionaţi, dar şi acces la servicii de wellness (5%) sau consiliere psihologică (3%).
 
Cea mai mare provocare cu care s-au confruntat angajaţii este aceea de a respecta clar timpul alocat biroului, astfel încât să nu interfereze cu timpul personal, după cum au spus 24% dintre respondenţi. Alţi 25% dintre angajaţi simt că le este greu să gestioneze corect timpul la birou, astfel încât să evite supraîncărcarea cu sarcini. Pentru 14%, dificultatea a fost să îşi aducă la zi competenţele digitale, astfel încât să facă faţă schimbărilor în mediul de lucru.
 
Acum, când munca de acasă nu mai este impusă şi angajaţii au posibilitatea de a alege, în cele mai multe cazuri, de unde să lucreze, aceştia văd că interacţiunea cu membrii echipei este foarte importantă pentru starea lor mentală şi le-a lipsit în această perioadă (25%).
 
Părerile sunt împărţite când vine vorba de a rămâne să lucreze în continuare numai de acasă. În timp ce 9% spun că abia au apucat să se obişnuiască cu acest mod de lucru, 19% nu s-ar mai întoarce la birou, iar 11% s-ar simţi mai stresaţi să continue aşa.
 
Mai mult de jumătate dintre respondenţi (56%) au ajuns la concluzia că pentru a rezista pe actuala piaţă a muncii, modelată de pandemie, este nevoie să dai dovadă de adaptabilitate sau chiar capacitatea de reinventare profesională. 21% consideră că le-a fost de folos rezistenţa la stres şi efort. 11% pun accent pe comunicare şi tot atâţia pe competenţele digitale.
 
Sondajul a fost efectuat în perioada 4-14 iunie pe un eşantion de 937 utilizatori de internet din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11607 / 17244
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A crește în primul semestru din 2024. Avans de 18% la nivel global și de 39% pe piețele emergente. CMS își menține pozițiile fruntașe în clasamente, Clifford Chance și Schoenherr se remarcă în Europa și două firme cu prezență la București rămân în top la nivel global
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
Cariere în Drept | Povestea Andreei Ungureanu, absolventă a Facultății de Drept din Iași, care a ales magistratura, după un program de master în Științe Penale, dorindu-și să activeze ca procuror. ”Deși pentru început se poate dovedi dificil și frustrant, este esențial pentru un tânăr la început de drum să dobândească lecția răbdării și o modestie a pașilor mici, făcuți cu tenacitate, către un ideal ce urmează a fi șlefuit”, spune tânăra, azi auditor de justiție în cadrul INM
Schoenherr și Asociații SCA | Sebastian Guțiu, numit ca membru supleant al Curții Internaționale de Arbitraj ICC
România a depus o cerere de anulare a hotărârii Tribunalului ICSID prin care a fost obligată să plătească 42,2 mil. € plus dobânzi și cheltuieli unor companii dezvoltatoare de centrale fotovoltaice | Biroul din Paris al unei firme americane și avocații MPR Partners din București reprezintă România în acestă fază a arbitrajului, reclamanții merg cu King & Spalding (Houston și Paris)
CMS obține o hotărâre importantă pentru producătorii de energie electrică și gaze naturale din România. Horia Drăghici, Partener: Această soluție a instanței poate facilita procesul de negociere, în favoarea proprietarilor de proiecte energetice
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandra Pădurariu, Head of legal affairs and compliance | Samsung Electronics: “Viitorul este guvernat de adaptarea la schimbare și de pregătirea continuă în domeniul noilor tehnologii și al provocărilor generate de acestea. Sunt bucuroasă să pot contribui cu experiența mea ca și mentor la formarea și ghidarea unor tineri implicați în rezolvarea problemelor sociale prin utilizarea tehnologiei”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...