ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Discounterii au devenit principalul canal de achiziţii al gospodăriilor din România (studiu)

08 Iunie 2023   |   Agerpres

Hypermarketurile au rămas la o cotă de piaţă de circa 26%, nivel similar celui atins în primul trimestru al anului trecut.

 
 
Discounterii au devansat pentru prima dată hypermarketurile şi au devenit astfel cel mai important canal de achiziţii de bunuri de larg consum pentru gospodării, în primul trimestru al acestui an, potrivit unei companii de cercetare de piaţă.

"Primul trimestru al anului 2023 a marcat o premieră în istoria comerţului modern din România: discounterii au devansat pentru prima dată hypermarketurile şi au devenit astfel cel mai important canal de achiziţii de bunuri de larg consum pentru gospodării, cu o cotă valorică de aproape 28% - conform datelor GfK Consumer Panel. Atât Lidl - cel mai mare jucător din comerţul FMCG local - cât şi Penny şi Supeco (deţinut de Carrefour) au susţinut creşterea cu peste 20% a canalului de discount în Q1, comparativ cu primele trei luni din 2022", se arată într-un comunicat al CfK.


De partea cealaltă, hypermarketurile au rămas la o cotă de piaţă de circa 26%, nivel similar celui atins în primul trimestru al anului trecut.

Comerţul tradiţional continuă să piardă teren în România, reprezentând acum mai puţin de un sfert din totalul achiziţiilor de bunuri de larg consum ale gospodăriilor, mai arată datele companiei.

"Dinamica accelerată a discounterilor vine pe fondul expansiunii acestora atât în oraşele mici, cu mai puţin de 50 de mii de locuitori, unde au trecut pragul de 35% cotă de piaţă, cât şi în urbanul mare (peste 150.000 de locuitori) şi Bucureşti & Ilfov - unde hypermarketurile şi supermarketurile pierd teren. În plus, contextul inflaţionist al ultimului an a făcut ca shopperii să migreze către alternative mai ieftine la produsele pe care obişnuiau să le cumpere, există un fenomen de downtrading generalizat, la nivelul tuturor canalelor de achiziţii ale gospodăriilor", a comentat Diana Scaunasu, Consumer Panel Director în cadrul GfK România.

Volumele FMCG achiziţionate de gospodării pentru consumul casnic au avut un uşor declin (-2%) în primul trimestru faţă de perioada similară a anului trecut, mai accentuat în supermarketuri şi în comerţul tradiţional. Valoric, piaţa FMCG a crescut cu 14% în perioada analizată, însă doar pe seama inflaţiei (estimate de Eurostat la 22,8%, pentru bunurile alimentare).

GfK Consumer Panel este un studiu de tip continuu ce monitorizează comportamentul de cumpărare al familiilor din România pe baza unui eşantion reprezentativ la nivel naţional, format din 6000 de gospodării. Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasă, indiferent de canalul de achiziţie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2876 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...